Megoldatlan

Balesetveszélyes kerékpáros infrastruktúra

Dícsérendő, hogy a BKK már több buszsávot kerékpározhatóvá tett, azonban sok meglévő kerékpárút, gyalog-és kerékpárút konkrétan fokozottan balesetveszélyes, ilyen a Lágymányosi híd környékén lévő is...
Valamint az a járdaszakasz is, ahol rengetegen bringáznak, pedig az csak járda. A turpisság ott rejlik, hogy a hídról lejőve egyszerűen véget ér a gyalog-és kerékpárút, majd a Könyves Kálmán körút felé párszáz méter múlva kerékpárútként folytatódik. Ezek láthatók a 1-7. számú képeken.

Az 1. képen egy nagyforgalmú zebra látható, amelynek nincs kerékpáros szakasza. Az autósoknak pedig nincs gyalogátkelőhelyre figyelmeztető táblájuk, csak stoptáblák.

A 4. képen egy nem szintben lévő közműfedél és az oktondi módon beállított szabad és tilos jelzés látható: még elindulhatunk a híd alól, de a Soroksári út két sávja közt már meg kell állnunk.

A 6. és a 8. képen látható, hogy egyébként milyen kanyart kell venniük a bringásoknak. A képekre képzeljünk sok-sok gyalogost, akik egyébként összevissza csángásznak, ők mintha eltűntek volna a fényképezőm láttán:) (Továbbá a 6. képen van egy elforgatott tábla is)

A 7. képen a lekopott festésű gyalog-és kerékpárút van.

A 9-12. kép a véleményem szerint felesleges lámpákat, a lekopott zebrákat, felfestéseket hivatott megmutatni.A 12. képen hiányzik egy zebrára figyelmeztetőtábla is. Hogy szerintem miért felesleges lámpák? A ~félóra ott tartózkodásom alatt többször annyi bringás és gyalogos volt azon a helyen, mint ahány autós áthaladt ott. Ha mégis feltétlen működniük kell a lámpáknak, akkor célszerűbb lenne, ha a gyalogosoknak és kerékpárosoknak lenne hosszabb a zöld, nem pedig annak a pár autónak.

A 13-15. kép a szintén balesetveszélyes kerékpárutat mutatja: a Máriássy utcai szakaszon egy éles és teljesen beláthatatlan jobb/balkanyar van a kerékpárúton, ami a Könyves Kálmán körút felől nézve még le is szűkül is a kanyar előtt. Szaggatott sávelválasztó vonal itt sincs felfestve/itt is le van kopva.

A 16.képre skicceltem pár alakzatot:
A kék vonal az esetlegesen a hídról lehajtó, és a belváros felé menni szándékozók útvonalát mutatja; a fekete a képre rá nem férő, az első néhány fotón bemutatott zebrán átmenőket.
3 piros karika a lekopott festéseket, a 4. a buta helyre tett táblát.
A lila négyzetek a kiégett fűre hívják fel a figyelmet.

Ennek itt most vége, de a budai oldallal folytatnám.

Probléma helyszíne
Budapest IX. kerület, Ferencváros, IX. kerület

Hozzászólások

  • Nagy Bálint hozzászólt a bejelentéshez.

    Az Ön dönt szavazás eredménye: 2:7 a megoldatlanra.
  • Anonim Járókelő hozzászólt a bejelentéshez.

    Ezzel a kereszteződéssel kerékpáros szempontból az a fő baj, hogy aki csak keresztezné a soroksári utat annak is le kell jönni zebrázni, ami szabályosan több mint 10 perc is lehet. A jó megolás az len...
  • BKK Budapesti Közlekedési Központ válasza megérkezett az üggyel kapcsolatban.

    Tisztelt Cím!

    Társaságunkhoz érkezett „Bejelentés a www.jarokelo.hu oldalról (1045)” tárgyú elektronikus levelükkel kapcsolatban az alábbiakról tájékoztatjuk:

    A Rákóczi híd pesti oldalán vezetett k
    ...
  • Az illetékes válaszának megoldópontszáma: 1. Mi ez?

  • Anonim Járókelő hozzászólt a bejelentéshez.

    A városban igen gyakori, hogy a gyalog- és kerékpárút szakaszokat kijelölt gyalogos átkelőhely felfestés köti össze.
    Való igaz, hogy a KRESZ nem ismer olyan útburkolati jelet, hogy keresztező gyalog-
    ...
  • Járókelő Adminisztrátor elküldte az ügyet az illetékesnek: Budapest Közút

  • Le Marietta bejelentette az ügyet.

Hasonló bejelentések

  Vissza az oldal tetejére