Balesetveszélyes kerékpáros infrastruktúra
Dícsérendő, hogy a BKK már több buszsávot kerékpározhatóvá tett, azonban sok meglévő kerékpárút, gyalog-és kerékpárút konkrétan fokozottan balesetveszélyes, ilyen a Lágymányosi híd környékén lévő is...
Valamint az a járdaszakasz is, ahol rengetegen bringáznak, pedig az csak járda. A turpisság ott rejlik, hogy a hídról lejőve egyszerűen véget ér a gyalog-és kerékpárút, majd a Könyves Kálmán körút felé párszáz méter múlva kerékpárútként folytatódik. Ezek láthatók a 1-7. számú képeken.
Az 1. képen egy nagyforgalmú zebra látható, amelynek nincs kerékpáros szakasza. Az autósoknak pedig nincs gyalogátkelőhelyre figyelmeztető táblájuk, csak stoptáblák.
A 4. képen egy nem szintben lévő közműfedél és az oktondi módon beállított szabad és tilos jelzés látható: még elindulhatunk a híd alól, de a Soroksári út két sávja közt már meg kell állnunk.
A 6. és a 8. képen látható, hogy egyébként milyen kanyart kell venniük a bringásoknak. A képekre képzeljünk sok-sok gyalogost, akik egyébként összevissza csángásznak, ők mintha eltűntek volna a fényképezőm láttán:) (Továbbá a 6. képen van egy elforgatott tábla is)
A 7. képen a lekopott festésű gyalog-és kerékpárút van.
A 9-12. kép a véleményem szerint felesleges lámpákat, a lekopott zebrákat, felfestéseket hivatott megmutatni.A 12. képen hiányzik egy zebrára figyelmeztetőtábla is. Hogy szerintem miért felesleges lámpák? A ~félóra ott tartózkodásom alatt többször annyi bringás és gyalogos volt azon a helyen, mint ahány autós áthaladt ott. Ha mégis feltétlen működniük kell a lámpáknak, akkor célszerűbb lenne, ha a gyalogosoknak és kerékpárosoknak lenne hosszabb a zöld, nem pedig annak a pár autónak.
A 13-15. kép a szintén balesetveszélyes kerékpárutat mutatja: a Máriássy utcai szakaszon egy éles és teljesen beláthatatlan jobb/balkanyar van a kerékpárúton, ami a Könyves Kálmán körút felől nézve még le is szűkül is a kanyar előtt. Szaggatott sávelválasztó vonal itt sincs felfestve/itt is le van kopva.
A 16.képre skicceltem pár alakzatot:
A kék vonal az esetlegesen a hídról lehajtó, és a belváros felé menni szándékozók útvonalát mutatja; a fekete a képre rá nem férő, az első néhány fotón bemutatott zebrán átmenőket.
3 piros karika a lekopott festéseket, a 4. a buta helyre tett táblát.
A lila négyzetek a kiégett fűre hívják fel a figyelmet.
Ennek itt most vége, de a budai oldallal folytatnám.
Hozzászólások
Társaságunkhoz érkezett „Bejelentés a www.jarokelo.hu oldalról (1045)” tárgyú elektronikus levelükkel kapcsolatban az alábbiakról tájékoztatjuk:
A Rákóczi híd pesti oldalán vezetett k...
Való igaz, hogy a KRESZ nem ismer olyan útburkolati jelet, hogy keresztező gyalog-...