Hol a járda?
FRISSÍTÉS 2023.08.13.
Bejelentő válasza:
Tisztelt Önkormányzat!
Egyrészt nem tartom udvariasnak, hogy egy kerületi tulajdonú út esetében a fővárosi közútkezelőre mutogatnak a járda hiánya miatt, másrészt szeretném felhívni a figyelmüket, hogy Önök a hatályos jogszabályokat semmibe véve nem biztosítanak a _nem autóval_ közlekedők számára elégséges és biztonságos felületet és ezen hiány pótlását anyagi fedezet meglétéhez kötik, miközben a meglévő útburkolati jelek feketítése és újbóli felfestése pár tízezer forintból megoldható. Kérdezzék csak meg a VIII. kerületet, mert az utóbbi időben nagy tapasztalat szereztek a járdák felszabadításában.
Amennyiben nem kapok hírt arról, hogy a járda helye még az idei évben felfestésre kerül, az illetékes kormányhivatalhoz fogok fordulni.
Újbóli válaszukat várva.
-----
FRISSÍTÉS 2023.07.21.:
X. kerület Kőbánya Önkormányzat válasza:
A Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 23. § (4) bekezdés 1. pontja alapján Budapest teljes területén a forgalomtechnikai kezelői és üzemeltetői feladatokat Budapest Főváros Önkormányzata (a továbbiakban: Főváros) látja el. A Főváros a fővárosi helyi közutak kezelésének és üzemeltetésének szakmai szabályairól, továbbá az útépítések, a közterületet érintő közmű-, vasút- és egyéb építések és az útburkolatbontások szabályozásáról szóló 34/2008. (VII. 15.) Főv. Kgy. rendelet 4. §-ában a Budapest Közút Zrt.-t bízta meg Budapest teljes területén a közúthálózat forgalmi rendjének kialakításával.
A fentiek alapján a forgalmi és várakozási rend kialakítása az érintett területen nem Budapest Főváros X. kerület Kőbányai Önkormányzat (a továbbiakban: Önkormányzat) feladata. Mindezek ellenére az Önkormányzat igyekszik segítséget nyújtani számos helyszínen Kőbánya területén, hogy a környéken élők közlekedését, parkolását segítse, hogy a lehető legjobb megoldás megtalálására kerüljön sor.
Tekintettel arra, hogy az érintett területen a várakozó járművek számára a járdán az indokoltnál nagyobb felület van kijelölve várakozásra, a gyalogosközlekedés biztosítására a várakozási rend módosítása szükséges. Az erre vonatkozó tervezési és kivitelezési költségek sajnálatosan nem szerepelnek az Önkormányzat 2023. évi költségvetésében. Ugyanakkor a következő évi beruházási program összeállításánál az Önkormányzat vizsgálni fogja az Önök által javasolt várakozási rend módosításának forrásigényét, és annak beilleszthetőségét a beruházási listába.
-----
FRISSÍTÉS 2023.07.02.:
A bejelentő válasza:
"Tisztelt Önkormányzat!
A jogszabályok betartása nem fejlesztési forrás kérdése, emiatt szomorúan látom, hogy a Tölcsér utcát még mindig csak és kizárólag a Ford Petrányi értékesítésre szánt autói foglalják el minden egyes nap. Sokszor odáig fajul a dolog, hogy a Kerepesi úti járdán is ezek az autók állnak. Hogy ez mennyire így van, azt a csatolt képekkel szemléltetem munkaidő közben és után. Este egy darab autó nincs az utcában, ami így nyilvánvalóvá teszi, hogy a köztereinket milyen korlátlanul használhatják válallkozások a magáncéljaikra, miközben a biztonságos gyalogos közlekedés törvényben lefektetett alap feltételei sem teljesülnek.
Bízom benne, hogy nem kell még éveket várnunk arra, hogy a Tölcsér utcában visszakapjuk a járdát.
Kérem, legyenek szívesek megnevezni azt a határtidőt, ameddig eleget tesznek a jogszabályban foglaltaknak és kijelölik a fizikailag is védett járdákat. Ellenkező esetben az illetékes Kormányhivatalhoz leszek kénytelen fordulni.
Válaszukat várva."
-----
FRISSÍTÉS 2022.12.09.:
A X. kerületi Önkormányzat válasza:
"A Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 23. § (4) bekezdés 1. pontja alapján Budapest teljes területén a forgalomtechnikai kezelői és üzemeltetői feladatokat Budapest Főváros Önkormányzata (a továbbiakban: Főváros) látja el. A Főváros a fővárosi helyi közutak kezelésének és üzemeltetésének szakmai szabályairól, továbbá az útépítések, a közterületet érintő közmű-, vasút- és egyéb építések és az útburkolatbontások szabályozásáról szóló 34/2008. (VII. 15.) Főv. Kgy. rendelet 4. §-ában a Budapest Közút Zrt.-t (a továbbiakban: BK Zrt.) bízta meg Budapest teljes területén a közúthálózat forgalmi rendjének kialakításával.
A fentiek alapján a forgalmi és várakozási rend kialakítása az érintett területen nem Budapest Főváros X. kerület Kőbányai Önkormányzat (a továbbiakban: Önkormányzat) feladata. Mindezek ellenére az Önkormányzat igyekszik segítséget nyújtani számos helyszínen Kőbánya területén, hogy a környéken élők közlekedését, parkolását segítse, hogy a lehető legjobb megoldás megtalálására kerüljön sor.
Tekintettel arra, hogy az érintett területen a várakozó járművek számára a járdán az indokoltnál nagyobb felület van kijelölve várakozásra, a gyalogosközlekedés biztosítására a várakozási rend módosítása szükséges. Az erre vonatkozó tervezési és kivitelezési költségek sajnálatosan nem szereplenk az Önkormányzat 2022. évi költségvetésében. Ugyanakkor a következő évi beruházási program összeállításánál az Önkormányzat vizsgálni fogja az Önök által javasolt várakozási rend módosításának forrásigényét, és annak beilleszthetőségét a beruházási listába."
-----
FRISSÍTÉS 2022.08.01.:
A Budapest Közút válasza:
"Tisztelt Bejelentő!
Társaságunkhoz érkezett megkeresésével kapcsolatban az alábbi tájékoztatást adjuk:
A bejelentésben kifogásolt Tölcsér utca nem tartozik a Budapest Közút Zrt. üzemeltetésébe.
Társaságunk az ügyben nem illetékes.
Kérjük tájékoztatásunk szíves tudomásulvételét!"
---
Tisztelt Budapest Közút!
Jómagam 13 éve járok a Veres Péter/Kerepesi úton fel s alá, de bevallom őszintén, eleddig fel sem tűnt nekem, hogy a X. kerületi Tölcsér utcában nincsen járda, egyik oldalon sem. Ehelyett a városi közlekedés legveszélyesebb fenevadait árusítják házfaltól házfalig a szomszédos autókereskedésnek hála.
Kérem, legyenek szívesek elmagyarázni nekem, hogy ez a fajta kialakítás hogyan lehetséges, ha Önök minden esetben a lehető legbiztonságosabb környezet megteremtésére törekednek a közlekedésszervezésben (sic!)? Érdeklődöm, hogy hol vannak a járdák? Hogyan lehetséges az, hogy egy kereskedelmi tevékenység közterületen való bonyolításának rendeljük alá a környezetünket? Hol érvényesül a Fővárosi Önkormányzat "Egészséges utcák" koncepciója? És végezetül, kérem, legyenek szívesek megírni, hogy mikor tervezik a különszintű járdák létrehozását a kerületi önkormányzattal karöltve?
Nem szeretnék ünneprontó lenni, de az nem válasz, hogy nincs igény a gyaloglásra, és emiatt nincs járda, mert ahogyan én, úgy Önök is jól tudják, hogy olyan módon és eszközzel közlekednek az emberek, amilyen környezetet teremtünk számukra. Jelen esetben nyilván valóan nem vonzó a gyaloglás, ha azt az úttest közepén kell tenni.
A kérdéseimre konkrét válaszokat adó visszajelzésüket és intézkedésüket előre is köszönöm!
Hozzászólások
A probléma a bejelentéstől számított 1 éven belül nem oldódott meg, így az belső szabályunk értelmében "Megoldatlan".
Kérjük, a probléma ismételt jelzéséhez és megoldásához küldj egy új bej...
Levelük kapcsán ismételten meg kívánom erősíteni a 2023. július 6-án kelt levelünkben foglaltakat.
A Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvén...
Egyrészt nem tartom udvariasnak, hogy egy kerületi tulajdonú út esetében a fővárosi közútkezelőre mutogatnak a járda hiánya miatt, másrészt szeretném felhívni a figyelmüket, hog...
Levelük kapcsán az alábbiakról tudom Önöket tájékoztatni.
A Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 23. § (4) bekezdés 1. pontja alapján Bu...
A jogszabályok betartása nem fejlesztési forrás kérdése, emiatt szomorúan látom, hogy a Tölcsér utcát még mindig csak és kizárólag a Ford Petrányi értékesítésre szánt autói fogl...
Levelük kapcsán az alábbiakról tudom Önöket tájékoztatni.
A Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 23. § (4) bekezdés 1. pontja alapján Bu...
[Leírás: Budapest közút]
Útfenntartási Főosztály