járat racionalizálás 110-112 busz
A 110-112-es buszok esetében a felső szakaszon néhol indoklatlanul sűrű a megállókiosztás. A Thomán István utca felé közlekedő buszok Tamási Áron utca - Pagony utca megállói között 170 méter távolság van. Ezt a két megállót össze lehetne vonni valahol a kettő között. Ez a szakasz sík, nem lehet indok a terepviszonyok miatti rágyaloglás. A megállók területi lefedése sem csorbulna egy összevonás esetén, mindkét mai megállóhoz tartozó kör centruma 85 méterrel kerülne odébb.
Hasonlón el lehetne gondolkodni a Bosnyák tér felé menő buszok esetén is. A 110-esnek a Pagony utca után 170 méterre van a következő megállója, a 112-esnek pedig 130 méterre. Ezek sem olyan jelentős távolságok, amiért indokolt lenne 2 megálló fenntartása és a buszok alig 100 méter utáni megállása és újra elindulása. A vonalakkal kapcsolatos másik járókelős bejelentésre (https://jarokelo.hu/bejelentesek/budapest/90249/nem-hasznalt-uj-buszmegallo) amiben új megálló létesítését kérték, pedig azt válaszolta a BKK, hogy a létesítendő megállótól 300-300 méterre található mai is 1-1 megálló. Ha abban az esetben a 300 méter sem sok, akkor itt a 130-170 méterek esetén sem lehet szó a külön megállók létjogosultságáról.
A megállóhely összevonásnak lenne még egy olyan előnye, hogy 1-1 buszmegállónyival több parkoló állna rendelkezésre. Ez ugyan nem oldana meg sok problémát, de picit egyszerűbbé tehetné a buszok közlekedését is. Kevesebb beparkolt megállóba kéne bemanöverezni egy busszal. Az új megállót pedig negatív öblösre lehetne építeni, amilyen több belvárosi trolimegállóban is van.
Hozzászólások
Tárgy: tájékoztatás
JAROKELO-BUDAPEST-00101752
Tisztelt Ügyfelünk!
Köszönjük megkeresését, amellyel kapcsolatban a BKK Zrt. tájékoztatja, hogy nem javasolja a jelzett megálló...