Problémás kereszteződés
FRISSÍTÉS 2021.01.06.:
A Magyar Közút válasza:
"Társaságunk illetékességgel nem rendelkezik.
A kerékpárút a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában épül, az egyes szakaszok nyomvonalával és jellegével kapcsolatos kérdésekkel kérjük forduljanak hozzájuk."
-----
FRISSÍTÉS 2021.06.17.:
A Budaörsi Önkormányzat válasza:
"Ezúton is megerősítjük a Tisztelt Bejelentő részére korábban a tárgyi csomóponttal kapcsolatban több
levélváltás alkalmával is leírtakat.
Tájékoztatjuk, hogy Önkormányzatunk korábban már vizsgáltatta a jelzett helyen körforgalmi csomópont
elhelyezhetőségének lehetőségeit abból a szempontból, hogy a Kolozsvári utca mentén található
önkormányzati parcellák területi igénybevétele elkerülhető legyen. Ebben a megoldásban egy kis
átmérőjű, átjárható középszigetű, és a gyalogosok számára korlátozott átjutást eredményező, a
kolozsvári utcai ágat támfalakkal rávezető kialakítás létesülne, több közmű vezeték kiváltásával. Ez a
változat végül nem került kidolgozásra vitatható hatékonysága és magas költségvonzata miatt.
A Kolozsvári utcában megvalósult egy 1 milliárd Ft értékű, 100 %-ban Európai Uniós támogatásból épült
szennyvízcsatorna rekonstrukciós projekt. A közműfelújítás során a szennyvízcsatorna fektetési
mélysége, és felette a földtakarás kötött, azon változtatni már nem tudunk. Ezek a műszaki kötöttségek
viszont meghatározzák a kérdéses útkereszteződésben – melyen egyébként a szennyvíz gerinccsatorna
keresztül halad – műszakilag megvalósítható csomóponti kialakítást. Önkormányzatunknak nincs
lehetősége ugyanis az Uniós forrásból megépülő kiváltására egy későbbi esetlegesen kialakításra kerülő
körforgalmú csomópont megvalósíthatósága miatt, mert az a támogatási összeg részleges
visszafizetését vonná maga után.
A körforgalmú csomópont építése a terepviszonyok miatt nagyobb mértékű földmunkával járna, és a
Kassai utca és a Kolozsvári utca közötti szintkülönbséget csak támfalrendszer építésével lehetne
áthidalni, mely szintén jelentősen növelné az egyébként is fajlagosan drága körforgalomhoz képest a
beruházás költségeit, melynek során közművek kiváltása is szükségessé válna.
2
Fentiek mind műszaki, mind gazdaságossági értelemben is nagymértékben befolyásolják a
kereszteződésben kialakítható csomóponti elrendezést.
Tájékoztatjuk egyúttal, hogy mindezek figyelembevételével már rendelkezésünkre áll a Kolozsvári utca
Beregszászi utca – Zombori utca közötti szakaszának megépítésére vonatkozó tervdokumentáció, mely
a jelenlegi geometria átrendezésével, gyalogátkelők, járdakapcsolatok, létesítésével, valamint a
kanyarodások szabályozásával alacsonyabb költségen, gazdaságosabban kialakítható csomópontot
tartalmaz. A megvalósítás során sem jelentősebb földmunka, sem közműkiváltások, sem támfalak
építése nem szükséges, valamint az azóta megváltozott útszabályozáshoz is illeszkedik a terv.
Az elsőfokú útügyi hatóság a terveket az építési engedélyezési eljárás során forgalombiztonsági
szempontokat is figyelembe véve vizsgálta, és a tervekben szereplő, kis mértékben módosított
útgeometriát megfelelőnek, biztonságosnak találta, annak megvalósítását UT/121/9/2018 számú
határozatával engedélyezte.
Fentiek figyelembevételével a bejelentés szerinti körforgalmú csomópontnak tehát már 2018-ban sem
volt sem műszaki, sem gazdaságossági relevanciája, mely tény azóta sem változott.
Önkormányzatunk a szükséges Képviselő-testületi döntés, és a szükséges pénzügyi fedezet biztosítása
esetén a Kolozsvári utca Beregszászi utca – Zombori utca közötti szakaszát a már megtervezett
útgeometriával, és nem körforgalmú csomópont építésével alakítja ki."
-----
Tisztelt Járókelő!
Évek óta problémás ez a (Kolozsvári-Kassai-Zombori utcai) kereszteződés. Többen lakossági fórumokon is jelezték a problémát, mások egyeztettek az önkormányzattal, de ez a kereszteződés sehogyan sem tudott megoldódni.
A probléma igazából az, hogy itt valójában 5-6 utcarész találkozik, ami önmagában nehezen kezelhető, de van itt egy olyan szűk (beláthatatlan) rész ami kifejezetten balesetveszélyesé teszi ezt a csomópontot. A helyzetet súlyosbítja, hogy nincsen se járda se gyalogátkelőhely, így a gyönyörű parkba igyekvők tulajdonképpen az életük kockáztatása árán tudtak eddig is lejutni a kb 6-8 éve átadott parkba (és aminek egyik fő bejáratát járdával ebbe a csomópontba csatlakoztatták, ám a tovább-jutásról megfeledkeztek...) Ez a vita/ügy azóta húzódik.
Jelen bejelentésem apropóját mégis az adja, hogy most készül a Balatonra menő kerékpárútat "bónuszként" ráterheltek erre az amúgy is beláthatatlan és veszélyes kereszteződésre.
Ezen a szakaszon szó szerint nem csináltak semmit csak mindkét irányba "felfestették a kerékpáros jelölést". A parkba eddig is sokan mentek gyalog, most a másik irányokból is megérkezett a lassú forgalom (sok esetben kisgyerekes családok próbálják ki az új kerékpár utat.) mindezt az egyik legforgalmasabb, legveszélyesebb Kamaraerdei szakaszon. Mindezt azért mert valaki/valakik megint "megfeledkeztek" erről a szakaszról.
A mellékelt ábrán látszik, hogy akár egy körforgalommal megoldható lenne ez a probléma, de ahhoz bele kellene lógnia parkba (ami értékes Önkormányzati terület) Az Önkormányzat szerint két terület érintett valójában (ha átrendeznék és elfordítanák a telkeket) akkor csak 1 teleket bukna az önkormányzat, viszont kultúrátlan fel lehetne számolni ezt a szégyenfoltot.
(Gondolom a kerékpárutat is azért nem hozták el a park mellett mert az érintette volna az értékes telkeket)
Ígértek itt már mindent de semmi sem valósult meg. Bízom benne, hogy nem kell valakinek meghalnia ahhoz, hogy ezt a kérdést valaki végre komolyan vegye...
Várom megtisztelő válaszukat!
Hozzászólások
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. a Budapest-Balaton kerékpáros útvonal Budapest-Etyek résszakaszának megvalósítására 2016. augusztus 31-én kapott elrendelést az Innováció...
Én vagyok az a lakos, aki 7-8 éve egy önkormányzati köz-meghallgatáson hivatalosan (visszakereshető a jegyzőkönyvekből és a TV felvételekb...
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. a Budapest-Balaton kerékpáros útvonal Budapest-Etyek résszakaszának megvalósítására 2016. augusztus 31-én kapott elrendelést az Innováció...
Társaságunk illetékességgel nem rendelkezik.
A kerékpárút a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában épül, az egyes szakaszok nyomvonalával és jellegével kapcsolatos kérd...
Mellékelten küldjük a Műszaki Ügyosztály X/1357-8/2021 ügyiratszámú tájékoztatását.
DOMAHIDI EMMA városépítési irodavezető megbízásából:
Rácz Ágnes titkárnő
Budaörsi Polgármest...