Archívum
- Home
- Archívum
Szegények és szupergazdagok a londoni piros metrón
Most, hogy állítólag London a második legnagyobb magyar város, érdemes megnézni, milyen az a hely, amihez a hazalátogató, vagy hazaköltöző honfitársak hasonlítják Budapestet. A norvég Aftenposten napilap a londoni piros metróvonalat, a Central line-t mutatta be hétvégi cikkében, felhívva a figyelmet arra, hogy a várost nyugat-keleti irányban átszelő vonal milyen szépen megmutatja, mekkorák a társadalmi […]
Ha egyenes az út, rögtön megy a száguldozás?
Egy tiszaújvárosi lakostól kaptuk az alábbi képeket egy veszélyes zebráról. Csaba állítása szerint az egyenes úton az autósok 70-80 km/órával hajtanak végig, ami rendkívül balesetveszélyes. Tiszteletem, Most olvastam egy szomorú cikket(http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2015/02/13/nem_haragszom_de_elutottel/ ) és ezzel kapcsolatban lenne kérdésem. Itt ahol élek, Tiszaújvárosban is talalható ilyen, szerintem elég veszélyes zebra. (A Szemere Bertalan utca és a Lévay […]
Járókelő 2014 beszámoló
A Járókelőt 2012 októberében indítottuk el, Barkóczi Dáviddal és Balog Zsolttal, hogy egy olyan közösséget hozzunk létre a budapestiekből, akik nem csak méltatlankodnak, mikor látnak egy problémát az utcán, hanem jelzik is az illetékeseknek, hogy valami nincs rendben. 2013 volt az első teljes év, amikor működtünk, azóta tucatnyi önkéntes csatlakozott a csapathoz, ügykezelők, programozók, de […]
Másfél millió séta, futás és biciklizés egy térképen
1,5 millió séta, futás és biciklizés adatát jelenítette meg térképen a Mapbox térképező alkalmazás egyik fejlesztője. Az adatok a RunKeeper nevű mobil alkalmazásból származtak, ez a mobil app segít az embereknek abban, hogy egészséges, sportos életmódot folytassanak az eredményeik mérésével és különböző teljesítménycélok kitűzésével. A rózsaszín csíkok a rövidebb utakat, sétákat, futásokat jelölik, a narancssárgák a […]
BKK előtt és BKK után: örökre a kerékpárúton maradhat a titokzatos hirdetőoszlop?
2013 májusa óta keressük azt az illetékest, aki végre elmozdítja a kerékpárút felét elfoglaló oszlopot. 2013 májusában érkezett a kérdés a jarokelo.hu-ra, hogy miért van a Szent Gellért rakparton (azóta Gróza Péter rakpart) egy hirdetőoszlop, amely a kerékpárútnak a felét elfoglalja. Ekkor kezdődött el a pingpongozás, mert: – az oszlop kihelyezésére az I. kerület […]
Egyik önkéntesünk nem várt tovább, visszaásta a pollert!
Idén március 24-én küldtem be első bejelentésem a Járókelőre, majd sorra követte a többi bejelentés is. A Járókelő önkéntes találkozón ismerkedtem meg a csapattal, majd ez után ügykezelő is lettem. Mindig elszomorodom, mikor látom a sok hibát, megoldatlan problémát, amikkel az illetékesek nem foglalkoznak. Most egyet sikerült megszüntetnem. 2014. október 06-án írtam a bejelentést […]
Az üveges buszmegálló nem is a BKK-é, de van remény!
Érdekes dolgot tapasztalhattunk itt a Járókelőnél a fővárosi utasvárókkal kapcsolatos bejelentések kezelésekor. Feltételeztük, hogy a közlekedési eszközök megállóit ugyanaz a cég – a BKK – kezeli, mint ami a közösségi közlekedésért, a járművekért, az utasok elégedettségért felelős, így tehát nekik küldtük be ezeket a bejelentéseket. Meglepetésünkre azonban az utasvárós bejelentésekre kapott válaszokból az derült […]
Mire jó a Járókelőnek a közérdekűadat-igénylés? (workshop jegyzet)
Az alábbiakban Nagy Bálint jegyzetét olvashatjátok az Asimov Alapítvány és az Átlátszó közös, közérdekűadat-igénylésről szóló workshopjáról. Bevezető NEM csak konkrét számadatokra illetve szerződésekre lehet rákérdezni. Brit: WhatDoTheyKnow FYI (kevésbé aktív) Az EU közérdekű adatigénylő portálja: AskTheEu Amerikai: MuckRock (nagyon rossz kereséssel) A közadatigénylés jogi háttere Közérdekű adatgazda: állami, helyi illetve egyéb közfeladatot ellátó szerv […]