Mi folyik a Zsálya utcában?

  • Home
  • Mi folyik a Zsálya utcában?

Járókelő Blog

Hírek, olvasnivalók városokról és a Járókelőről, nemcsak városlakóknak.
Még többet szeretnél belőlünk? Iratkozz fel a hírlevelünkre!

Mi folyik a Zsálya utcában?

Az építés alatt álló úton próbál közlekedni a troli a zuglói Zsálya utcában. Az esetről már kaptunk bejelentést a Járókelőre, most a Civilek Zuglóért Mozgalom leírását közöljük a helyzetről. Ha ismered a helyzetet, írd meg a véleményed kommentben!

Húsz ok:  Miért nincs létjogosultsága a 81-es trolibusznak a Zsálya utcai közlekedésre?

  1. 2-4 percenkénti járatsűrűség, teljességgel kihasználatlan és gazdaságtalan  intenzitása –
  2. trolibuszok élettartama (30 évnél öregebb), állapota folyamatos karbantartást igényel, legalább a felét ki lehetne vonni a forgalomból – veszélyes üzem
  3. az út állapota, a dinamikus rezgések nagyon megterhelik az épített környezetet, a folyamatos zaj és szállópor egészségkárosító az emberi szervezetre
  4. nincs előírásnak megfelelő út, a meglévő szélessége 15 m–  a gyűjtőút előírás szerinti mérete (OTÉK) 22 méter
  5. az útnak nincs zaj- és rezgés védelme a mellette fekvő lakóingatlanok irányába
  6. trolibuszok mérete – kamion súlyú, és méretű – 24 tonna összgördülő súly – óriási terhet ró az ott élőkre
  7. az épített környezet a terhelés hatására folyamatosan romlik – házak süllyedtek meg
  8. napi 230 db, heti 1200 db, havi 4800 db kamionsúlyú / méretű jármű száguldozik üresen ezen a rövid szakaszon súlyosan terhelve a Zsálya utcát
  9. alapvető Emberi jogaink sérülnek – „egészséghez, egészséges környezethez való jog”
  10. a Zsálya utca paraméterei nem felelnek meg az előírásokban foglaltaknak OTÉK
  11. az adott útvonalon a 81-es trolin kívül  közlekednek még a 80-as  82-es trolibuszok, valamint a 144, 131, 31, 231, 130 jelzésű buszok, amik mind ráhordó járatai a Metrónak
  12. reggelente 4. 40-kor a Zsálya utcában – 7 méterre az ablakunktól – már robog, csattog az első üres troli megzavarva éjszakai pihenésünket, aminek káros idegrendszeri hatása van
  13. a sofőrök többsége nem tartja be a KRESZ-t, megszegi a 30-as sebességkorlátozást
    unnamed.jpg
  14. 50 méteren belül is vannak megállók – eltúlzott az előíráshoz képest
  15. túlzott járatsűrűség miatt a feltorlódó trolibuszok a házak elé állnak ki, terhelve azokat
  16. a 178 millióból kiépült buszsáv rövidíti a menetidőt, az eddigi indok már nem indok – nincs utas lemaradás, 2 perc sem telik el, jön a következő jármű
  17. az elmúlt években sokat változtak a közösségi állapotok – népszámlálási adatok -, az egykori – a troli vonal kiépítésekor – aktív dolgozók zöme mára nyugdíjas, a fiatalabbak nagy része pedig személyautóval jár dolgozni a lakótelepről
  18. közösségi érdekre hivatkozva lehet-e kárt okozni az egyénnek? – 2008-ban meg- süllyedtek házaink a sűrű járat folytonos dinamikus rezgésének hatására
  19. pár évvel ezelőtt a metró felújítása idején összevontan közlekedett a 80-81-es járat, tökéletesen kiszolgálva az utazók igényeit. Azóta hétvégeken is ez a gyakorlat, megfelelő járat optimalizálással és logisztikával ez hétköznapokon is kiválóan tudna működni, nem beszélve a néhány lépésre lévő buszmegállóról, ahonnan 5 különböző autóbusz is elvisz a metróhoz
  20. más járatok 20-25 percenként közlekednek, holott a bérlet mindenkinek egyformán sokba kerül, tehát a 81-es troli utasai pozitív diszkriminációnak örvendhetnek

A Civilek Zuglóért Mozgalom közbeszerzéssel kapcsolatos kifogásai itt olvashatók.