Információk önkormányzatoknak, szolgáltatóknak

A Járókelőn közterületi problémákat jelenthetnek be az állampolgárok. A problémák leírásához minden esetben kérjük a bejelentőktől, hogy adják meg az érintett utca nevét és a települést, vagy kerületet. A bejelentéshez a beküldők fotót is csatolnak a problémáról, gyakran többet is, sőt, az is előfordul, hogy a csatolt kép egy átrajzolt térkép, amely segít a probléma kivizsgálásában.

A tőlünk kapott levélben megtalálja a probléma tárgyát, helyszínét, a bejelentő által írt leírást, és egy linket a fotókhoz. Minden esetben érdemes megnyitnia a linket és ellenőriznie, hogy a bejelentés beküldése óta történt-e valamilyen fejlemény az ügyben. A csatolt fotók segítenek a probléma kivizsgálásában is.

Hogyan válaszoljon?

A Járókelőről érkező bejelentéseket JAROKELO-VÁROSNEVE-AZONOSÍTÓSZÁM modellben képzett egyedi azonosítókkal látjuk el. A Járókelőt kiszolgáló szoftver és önkénteseink akkor tudják azonosítani, melyik bejelentésre válaszol, ha az e-mail tárgyába, vagy szövegébe bemásolja ezt a számot. Ezek a feltöltés után azonnal nyilvánosan elérhetők lesznek az interneten a Járókelő oldalon keresztül. A válasz feltöltéséről oldaunk automatikusan értesíti a bejelentőt is.

Postafiókunk kezelői naponta egyszer nézik át a levelezést, és teszik közzé a válaszleveleket a Járókelőn.

Mit írjon a válaszába?

A válaszlevélben érdemes leírnia, milyen vizsgálatot végzett, vagy intézkedést tett a szervezete a probléma megoldása érdekében. Amennyiben a megoldás nem azonnal történik, érdemes tervezett időpontot megadnia.

A pozitív válaszlevél kulcsa minden esetben a pozitív hangvétel és a megoldásra törekvés kifejezése. Az igazán nyílt szemléletű önkormányzatok városgazdái fényképet is csatolnak a probléma megoldásáról.

Példa pozitív válaszlevélre.

Miért válaszoljon?

A Járókelőre érkező bejelentések a közterületi problémák gyorsabb megoldását segítik elő, és emellett segítenek a hivatalos illetékesnek és a városlakóknak, vagy a szolgáltatások használóinak abban, hogy közösen megvitassák, mi a megfelelő megoldás egy problémára.

Ha válaszol, pozitív képet alakít ki munkájáról és segít abban, hogy az állampolgárok megbízzanak az önkormányzatokban, közpénzből működtetett szervezetekben, vagy éppen elégedettek legyenek az Ön szolgáltatásával.

Engedje meg, hogy felhívjuk szíves figyelmét arra, hogy a Járókelő Közhasznú Egyesülettől érkező e-mailek a panaszokról, a közérdekű bejelentésekről, valamint a visszaélések bejelentésével összefüggő szabályokról szóló 2023. évi XXV. törvény (a továbbiakban: Törvény) 1. § (3) bekezdése szerinti közérdekű bejelentésnek minősül, amelyre a Törvény 3. § (1) bekezdése szerinti ügyintézési határidő irányadó.

Példa az eredményes kapcsolattartásra, amely segít a bizalomnövelésben.

Mi alapján kapják a problémák a státusz címkéket?

A bejelentés publikálása után azonnal a „Válaszra vár” címkét kapja. Ekkor még nem érkezett semmilyen válasz az illetékes szervezettől, vagy ha több érintett van, akkor a további érintettek válaszát várjuk.

A Járókelő oldal ügykezelői „Megoldott”-nak azt a bejelentést minősítik, amelynél a bejelentő, más felhasználók, vagy az illetékes értesítést küldött arról, hogy a probléma megoldása lezárult, azaz kijavították a hibát, vagy elhárították a problémát, vagy esetleg minden fél számára megfelelő kompromisszum jött létre.

Az olyan bejelentéseknél, amelyekre érkezik hivatalos válasz, de a megoldás időpontja nem bizonyos, a Járókelő az „Megoldásra vár” címkét használja, amely azt jelenti, hogy a bejelentőtől, vagy az illetékestől várunk további információt arról, hogy tényleg megoldódott-e a probléma. Az ilyen bejelentéseket havonta egyszer megpróbáljuk végeleges, „Megoldott” vagy „Megoldatlan” státuszba sorolni a levelezés alapján.

Az olyan bejelentéseknél, amelyeknél egyértelműen nem érkezett reakció az illetékestől, vagy az illetékes elutasította a probléma elhárítását, nem jött létre az érintett felek közt kompromisszum, vagy esetleg bizonytalan határidejű kivitelezést helyezett kilátásba, a Járókelő oldalon a „Megoldatlan” címkét használjuk. A bejelentéseket havonta egyszer átnézzük és igyekszünk őket a levelezés alapján besorolni, illetve újraértesíteni az illetékeseket.

Technikai megközelítés: a válasz formátuma

Ideális esetben a válaszlevél formátuma szöveg, amelyet közvetlenül e-mailben küld el nekünk. Ha dokumentumot csatol, akkor is minden esetben javasoljuk, hogy szövegfájlt, vagy szöveg réteggel rendelkező pdf fájlt osszon meg. Ha számítógéppel feldolgozható formátumokat használ, segít abban, hogy minél többen tudják olvasni és használni az információkat, amelyeket megoszt.

Lépjen velünk kapcsolatba!

Amennyiben bármilyen információra, vagy segítségre van szüksége azzal kapcsolatban, hogyan használja a Járókelőt, kérjük, írjon a sajto@jarokelo.hu címre.
Kapcsolattartó: Bardócz Csaba Zoltán, Járókelő Közhasznú Egyesület ügyvivő.


Nem találja városát, települését?

Ha szeretné, hogy felkerüljön a városa vagy települése a Járókelő oldalra, írjon nekünk a info@jarokelo.hu címre.

  Vissza az oldal tetejére