Alacsony táblázás
FRISSÍTÉS - 2022.05.13.
Nagyon örülünk, hogy egyszerűsítettek a kitáblázáson, de úgy érezzük, csakazért sem szeretnék elvégezni azt, amire kérjük, és amire a hivatkozott GKM rendelet kötelezi Önöket.
Történt ugyanis az, hogy valaki minden bizonnyal kiment leszerelni egy-két táblát az Önök megbízásában, de az alacsonyan, szemmagasságban lévő táblákat csakazért is ugyanott hagyta, holott már hely is bőven lenne azoknak a feljebb helyezésére.
Legyenek kedvesek feljebb helyezni a táblákat (amit az elmúlt egy évben folyamatos kifogások keresésével megakadályoztak), hogy azok ne okozhassanak véletlenül se balesetet.
Köszönjük szépen!
----------
FRISSÍTÉS - 2022.04.14.
A MÁV válasza:
a P+R és B+R parkoló kialakítása a MÁV Zrt fejlesztési tervei között szerepel, addig a kitáblázás egyszerűsítésével igyekeznek a gépjárművezetők egyértelmű tájékoztatását szolgálni.
----------
FRISSÍTÉS - 2022.03.27.
Fél éve nem kaptuk meg az állásfoglalást. Egy-két embernek maximum két órányi munka lenne a probléma megoldása, de Önök inkább levelezgetnek (elvileg) mindenkivel, ahelyett, hogy letudnák ezt a feladatot. Kérjük, térjenek jobb belátásra, hiszen mindenkinek egyszerűbb, ha elvégzik ezt a feladatot!
----------
FRISSÍTÉS - 2021.12.17.
A 2021 június 29-én írt válaszlevelükben említett állásfoglalást még nem kaptuk meg az érintett szervezeti egység részéről. Legyenek kedvesek ezt elküldeni számunkra!
----------
FRISSÍTÉS - 2021.06.16.
Tisztelt Péter Csaba!
Köszönjük szépen válaszukat az alacsonyra kihelyezett táblákkal kapcsolatban.
Tájékoztatásuk szerint a terület magánterület, mely valóban így van, a 20322/10 HRSZ a MÁV tulajdonában van. Önök erre hivatkozva nem szerelik át a táblákat olyan magasságba, mely mindenki számára elfogadható lenne. Arra hivatkoznak, hogy belső szabályozás alapján történik meg a táblák kihelyezése. Nem hisszük, hogy a belsős szabályozás azt mondaná ki, hogy direkt szemmagasságba kell kihelyezni ezeket a táblákat, ezzel is veszélyeztetve az erre közlekedő munkatársaik és utasaik testi épségét. Körülbelül egy 10 perces munkafolyamatról van szó, így ennek elvégzése nem igényel különösebb időráfordítást és logisztikai feladatokat sem.
Helyszíni bejárást követően több, balesetveszélyesen kihelyezett táblát is találtunk, így bejelentésünket ezekkel is ki szeretnénk egészíteni. Az említett terület ugyan a MÁV tulajdonában van, de a telek Borbás utcai része, valamint a jobbra található parkoló közforgalom elől EL NEM ZÁRT magánút, hiszen a hatályos jogszabály alapján nincsenek meg azok a jelzések vagy eszközök, melyek ezt a területet közforgalom elől ELZÁRT magánúttá tennék (ezek a következők lehetnének: sorompó VAGY kapu VAGY „Mindkét irányból behajtani tilos” jelzőtábla a „magánút” feliratot tartalmazó kiegészítő táblával).
Mivel tehát a területen közforgalom elől EL NEM ZÁRT magánút is található, az ezen részen felállított KRESZ táblákat a 83/2004. (VI. 4.) GKM rendelet szabályozza, ahogyan az eredeti megkeresésben is leírtuk.
Összeállítottunk Önöknek egy listát a táblákról, valamint a szükséges intézkedésekről. A táblákat betűkkel jelöljük, melyek a csatolt képeken is megtalálhatóak, a könnyebb beazonosíthatóság érdekében. Több táblát érdemes lenne teljesen el is bontani, hiszen a KRESZ alapján a táblákat úgy kell kihelyezni, hogy azok minél egyszerűbben értelmezhetőek legyenek, viszont itt több tábla került ki a kelleténél (túl lett szabályozva a forgalmi rend), valamint van hibás tábla is:
„A” jelű tábla: a tábla a Borbás utca felől érkezve, a telekhatáron, a gyalogos járda űrszelvényében található. „Üzemi terület, illetékteleneknek belépni tilos”, „MÁV Zrt. üzemi terület” és a „Parkolás csak saját felelősségre!” táblák lettek itt kihelyezve. Sajnos ezek erősen belelógnak a járda űrszelvényébe, ahol az éles táblaszélek könnyedén sérüléseket okozhatnak. A táblákat itt szemmagasság felé, legalább 2,25 méter magasra kell helyezni, ha meg szeretnék tartani az egyébként teljesen felesleges táblákat, hiszen ezek csak később, az utca végétől balra nyernek értelmet, ami valóban egy forgalomtól elzárt terület lesz (erről majd később). Javasoljuk a tábla elbontását, hiszen teljesen felesleges, tájékoztató jelleggel bír csak, forgalmat nem szabályoz, ellenben balesetveszélyes, sőt, a „B” jelű tábla ki is válthatja.
„B” jelű tábla: Ez a tábla az „A” jelűvel azonos magasságban, azonos tartalommal, csak az út másik oldalán található meg. Itt nem veszélyeztet gyalogos forgalmat, így beavatkozást nem igényel, bár teljesen felesleges, hiszen ezek csak később, az utca végétől balra nyernek értelmet, ami valóban egy forgalomtól elzárt terület lesz.
„C” jelű táblák: Parkolót jelölnek, melyet a vasútállomásra érkező utasok szívesen is használnak, kár lenne kitiltani innen az utasokat. A táblák megfelelő helyen, megfelelő magasságban vannak, beavatkozást nem igényelnek.
„D” jelű táblák: Mozgássérült parkolót jelölnek, melyet a vasútállomásra érkező kerekesszékes utasok szívesen használnak, kár lenne kitiltani innen az utasokat. A táblák megfelelő helyen (falon) találhatóak, így balesetet nem okozhatnak, beavatkozást nem igényelnek.
„E” jelű tábla: A közforgalom elől ELZÁRT magánutat jelölő első tábla, melynek értelmében a Borbás utca végén nem lehet balra elkanyarodni a magánterületre, oda csak az engedéllyel rendelkezők kanyarodhatnak be (kiegészítő tábla alapján). Eddig a vonalig viszont nem tiltja semmi, hogy bárki behajtson, az ez előtti területeken a fenn nevezett rendelet érvényes. A tábla megfelelően van kihelyezve, beavatkozást nem igényel. Érdekesség, hogy a háttérben már láthatunk egy kiegészítő tábla nélküli mindkét irányból behajtani tilos táblát, mégis azon túl, a peron oldalán várakozik két gépjármű is (ez egyébként rendszeres).
„F” jelű tábla: ez a tábla valóban a közforgalom elől ELZÁRT magánúton található, így itt a MÁV „belsős” szabályozása érvényes, mely szintén megér egy felülvizsgálatot, ha valóban „szemkiszúrós” táblákat írnak elő a saját területükön. Nem véletlenül lett kitalálva a rendelet sem, hiszen így tudják biztosítani azt, hogy az éles tábláknak senki sem megy neki és nem sérti meg magát. Ha 5-10-15 évente is történne egy ilyen eset ezen a helyszínen, akkor is megéri elvégezni a munkát, mert egy ember látása lehet a tét, ami számára megfizethetetlen. Ha egy ilyen eseményt más sikerül megakadályozni, megéri a befektetett energia. Érdemes eleve úgy telepíteni a dolgokat – így a táblákat is – hogy az a legbiztonságosabb legyen mindenki számára. De ez csak egy tipp, remélem Önök is egyetértenek velünk.
„G” jelű tábla”: a járdán, egy villanyoszlophoz van rögzítve, szintén szemmagasságban. A tábla ebben a forgalmi szituációban nem értelmezhető, hiszen ez egy behajtani tilos tábla, egyirányú közlekedésű útszakaszra utal. Mivel az út jobb oldalán kihelyezett mindkét irányból behajtani tilos tábla már szabályozza ennek az útnak a használatát, ez a tábla teljesen el is bontható.
+1: a sarkon, a járdán egy éles oszlopcsonk is található, melyben könnyedén fel lehet bukni, az Önök által erre is irányított kerekesszékesek gumiját kilyukaszthatja, de ha valaki ráesik, súlyos sérüléseket, vágásokat, és akár vérmérgezést is szenvedhetne. Kérjük, távolítsák el innen az oszlopmaradványt!
Szeretném továbbá felhívni a figyelmüket az Önök által ellentmondásos információk közlésére. Jelen bejelentésben azt írják, hogy a Borbás utcán keresztül csak a mozgáskorlátozott utasok közelíthetik meg a vasútállomást, a többi utas számára a kijelölt útvonal vagy az állomásépületen keresztül, vagy amelletti lépcsőn történhet.
Egy korábbi bejelentésben, melyben a Topolya sort az Indóház térrel összekötő ösvény áldatlan állapotára hívtuk fel a figyelmet (https://jarokelo.hu/bejelentesek/szeged/54707/rossz-minosegu-gyalogos-utvonal), arra hivatkoztak, hogy azért nem tartják karban az (egyébként legrövidebb és legészszerűbb) útvonalat, mert két egyéb útvonalon is el lehet jutni egyik pontból a másikba. Itt kifejezetten ajánlották egy opcióként a Topolya sorról való jobbra kanyarodást, majd a Borbás utcán keresztül az állomás peronjainak elérését, és az állomáson keresztüli lejutást az Indóház térre, nem csak a mozgáskorlátozottak részére, hiszen a bejelentés a Topolya sorra érkező és onnan távozó egyetemistákról szólt.
A félreértések elkerülése érdekében szeretném tisztázni, hogy nem provokálni szeretnénk Önöket, csak egy európai szintű vállalathoz méltó körülményeket a munkatársaik és utasaik számára is. Véletlenül sem a terület teljes lezárását szeretnénk kérni, hiszen az Önök telkének közforgalom elől EL NEM ZÁRT területét nagyon sokan használják nap mint nap.
Segítségüket előre is nagyon köszönjük utasaik és munkatársaik nevében! Köszönjük, hogy testiépségünket olyan fontosnak tartják, hogy intézkednek a hibás forgalmi rend felülvizsgálatáról!
----------
Szegeden, a Borbás utca végén (a vasútállomás parkolójánál) több KRESZ tábla is alacsonyra lett kihelyezve. A KRESZ táblák kihelyezését a 83/2004. (VI. 4.) GKM rendelet (a közúti jelzőtáblák megtervezésének, alkalmazásának és elhelyezésének követelményeiről) szabályozza. Ennek értelmében:
5.11. A jelzőtáblákat az útburkolat, illetőleg a talaj szintje felett úgy kell elhelyezni, hogy
b) olyan helyen, ahol gyalogos- és/vagy kerékpáros közlekedés van, a tábla
ba) (a legalsó tábla) alsó éle legalább 2,25 méter,
bb) (a legfelső tábla) felső éle legfeljebb 4,10 méter
Kérjük a tisztelt illetékest, szüntesse meg a balesetveszélyes helyzetet és helyezze feljebb a táblákat! Segítségüket előre is köszönjük!
Hozzászólások
Hivatkozással a Társaságunk részére küldött 80693 sz. ismételten megküldött megkeresésben foglaltakra tájékoztatjuk, hogy a bejelentést a vasúti infrastruktúrát kezelő MÁV Zrt. ill...
Történt ugyanis az, hog...
Hivatkozással a 80693 sz. átiratukra, tájékoztatjuk Önöket, hogy a P+R és B+R parkoló kialakítása a MÁV Zrt fejlesztési tervei között szerepel, addig a kitáblázás egyszerűsítésével...
Köszönjük a tárgyi, újabb bejelentést, amelyet továbbítottunk az érintett szervezeti egység részére, állásfoglalás céljából, amelynek megérkezéséig, további szíves türelmét kérjük....
Köszönjük a tárgyi bejelentést, amelyet továbbítottunk az érintett szervezeti egység részére, állásfoglalás céljából.
Türelmét és megértését köszönjük.
Üdvözlettel:
Péter Csaba
ü...
Köszönjük szépen válaszukat az alacsonyra kihelyezett táblákkal kapcsolatban.
Tájékoztatásuk szerint a terület magánterület, mely valóban így van, a 20322/10 HRSZ a MÁV tulajdo...
Az utazóközönség részére a vonatokhoz való feljutás két úton valósulhat meg, a felvételi épületen keresztül, illetve a felvételi épület jobb oldalán található lépcsőn ker...
Köszönjük a tárgyi bejelentést, amelyet továbbítottunk az érintett szervezeti egység részére, a szükséges intézkedések megtétele céljából.
Bízunk abban, hogy az illetékes munkatár...