Megoldatlan

Régi, koszos BDh kocsik

FRISSÍTÉS - 2021.01.29.

Tisztelt Péter Csaba!

A tájékoztatásával kapcsolatban szeretnénk kérni a segítségét:

- A területi szervezeti egység állítása szerint kikérdezték a rendszeres utazókat a szerelvénycserével kapcsolatban. A kérdésünk az lenne, hogy ez mely helyeken és mely időpontokban történt meg, mert több utastársammal együtt minket sem kérdezett meg senki ezzel kapcsolatban, holott mi is szeretnénk nem balkáni színvonalon utazni és rendszeres utasai vagyunk a vonalnak. Az Önök által közölt eredmények alapján látható, hogy a megkérdezés nem lehetett sikeres, hiszen nem reprezentatív, így következtetések levonására nem használható. Ki akarna egy lepusztult, büdös, belülről is vasporos kocsiban utazni, ha lehetne egy felújított, tiszta, automata ajtóval ellátott szerelvényen is tölteni az utazási időt? Valószínűleg rosszul tették fel a kutatási kérdést is, mivel ezek szerint az utasok nem értették meg, hogy mik azok az opciók, amik közül lehetne választani, ez szintén egy kutatásmódszertani hiba, így a kutatás pontatlanságához, torzulásához vezet. Kérjük Önöket, hogy a kikérdezés dokumentációját (mely minden bizonnyal készült, ha hivatalos kikérdezésről van szó), az érzékeny adatok kitakarásával megküldeni szíveskedjenek, hogy mindenki számára nyilvános legyen az, hogy mennyire gondolja komolyan a vasúttársaság az utasok megfelelő módon való kiszolgálását. Köszönjük szépen!

- Ahogyan azt az alap problémaként is felvázoltuk, Szeged állomáson rengeteg kocsi várakozik nap mint nap érvényes vizsgával a tárolóvágányokon, melyből két-három kocsi könnyedén besorolható lenne a kiskunfélegyházi személyvonatokba, vagy a budapesti gyorsvonat egy-egy Bd kocsija is felhasználható lenne, melyre cserébe ezeket a felszabaduló BDh marhavagonokat (nem véletlenül ez a csúfnevük) lehetne sorozni, ahogyan ezt több szerelvényben is megteszik a vonalon. A kérdésünk az lenne, mit értenek pontosan „járműhelyzet” alatt? Miért nem számít ugyanannyira egy személyvonatot használó utas, mint egy gyorsvonattal utazó? Hozzátesszük, hogy Budapest elővárosában európai színvonalú személyvonatok közlekednek. Mi nem Flirt és Kiss motorvonatokat szeretnénk, csak egy szimpla Bd kocsit, amin nem kéne attól tartani, hogy megfertőzzük egymást egy termes kocsiban, vagy kizuhan egy gyermek a nyitott kocsiajtón. „A nyitott kocsiajtók balesetet okozhatnak!” – hangzik el sokszor a vasútállomásokon. Ha megtörténik a baleset, meg fogják húzni a vállukat, azzal a kijelentéssel, hogy „mi szóltunk”?

- A 2020 október 5-én küldött levelünkben megkértük Önöket, hogy küldjenek számunkra egy dokumentációt azzal kapcsolatban, hogy az első bejelentés óta (2020.06.29.), napra és vonatszámra pontosan milyen vonatok közlekedtek az adott indulásoknál (pl. 2020.07.24. 7011-es vonat: Bzmot; 2020.10.03. 7037-es vonat: V43 + BDh + BDh). Kérjük, pótolják ezt a hiányosságot, amit véletlenül kifelejtettek válaszlevelükből.

Ügyfélorientált segítségüket az utasok nevében is nagyon köszönjük!

----------

FRISSÍTÉS - 2020.10.05.

Az utóbbi időben nagyon sok esetben volt ismét régi, BDh kocsiból kiállítva a Szeged-Kiskunfélegyháza között közlekedő személyvonat. A probléma továbbra is az, hogy míg a Budapest-Szeged gyorsvonaton többnyire csak Bd kocsik közlekednek, erre a személyvonatra általában csak BDh kocsit soroznak be. A probléma nagyon egyszerűen orvosolható lenne: a budapesti gyorsvonatokról két Bd kocsit kellene szerezni, és a helyükre ezt a nagy befogadóképességű kerékpárszállító kocsit kellene tenni, és így a személyvonaton minőségi szolgáltatást tudnának nyújtani, el tudnák szeparálni az utasokat egymástól, lévén fülkés kocsikról beszélünk, míg a budapesti gyorsvonaton nőne a kerékpárszállító kapacitás, és akinek nem lenne kedve termes, öreg kocsiban utaznia, annak továbbra is meglenne a lehetősége arra, hogy a kb. 4-6 Bd kocsi egyékében élvezze az utazást. Ebben az esetben a személyvonatot használók is, és a gyorsvonatot használóknak is meg lenne teremtve a lehetőség az európai szintű utazásra. Felhívom figyelmüket, hogy az ötlet nem megvalósíthatatlan, hiszen jelenleg is van 1-2 szerelvény, mely így közlekedik a budapesti gyorsvonaton.

Hétvégén készült videó: https://youtu.be/rJWpD5kLZgk
Mint ahogyan a belinkelt felvételen is látszik, a kocsik néha nyitott ajtókkal közlekednek, a leszálló utasok hanyagsága miatt. Sokszor megesik, hogy nem jól, vagy egyáltalán nem csukják be az ajtókat, aminek a folyamatos ellenőrzésére nincs lehetőség egy menetrendet tartani kívánó járaton. Ez a vonaton maradó utasoknak veszélyes szituációt eredményezhet - gondoljunk itt arra, hogy például a kocsi egyik végéből a másikba el szeretnénk jutni a mellékhelységbe. Az előtérbe lépve egy esetleges szerencsétlen lépés vagy rosszullét miatt könnyedén kieshetünk a száguldó vonatból, melynek túlélési esélyei igen rosszak. Nem is beszélve a kisebbekről, akik például nap mint nap járnak ezekkel a kocsikkal iskolába.

Tudjuk és teljesen megértjük, hogy időbe telik beszerezni új járműveket, de addig is tényleg legyenek kedvesek megtenni mindent az utasokért, és ne csak a levelükbe írják ezt! Kérjük Önöket, hogy az amúgy szinte csak minőségi kocsikkal közlekedő vonatokról csoportosítsanak át egy-egy kocsit a személyvonatba, melyet az így felszabaduló BDh kocsikkal könnyedén pótolhatnak.

Kérjük továbbá Önöket, legyenek kedvesek nekünk csatoltan egy táblázatban elküldeni, hogy az első bejelentés óta (2020.06.29.), napra és vonatszámra pontosan milyen vonatok közlekedtek az adott indulásoknál (pl. 2020.07.24. 7011-es vonat: Bzmot; 2020.10.03. 7037-es vonat: V43 + BDt + BDt).

Segítségüket előre is nagyon köszönjük!

----------

FRISSÍTÉS - 2020.08.16.

A válaszukat követően többször is előfordult, hogy ismét BDh kocsival volt kiállítva ez a személyvonat. Erre már V43-as mozdony nem is jutott, amivel nem is lenne baj. A probléma itt az - ahogyan az eredeti bejelentésben is szerepelt -, hogy ha nincs rendelkezésre álló Bzmot motorvonat, akkor a legrosszabb állapotú személykocsit veszik elő, holott rengeteg felújított, automata ajtóval rendelkező, fülkés Bd kocsi várakozik Szeged állomás hátsó vágányain. Ezek a kocsik sokkal nagyobb komfortérzetet biztosítanának, a távolságtartás is sokkal könnyebb egy fülkés kocsiban, mint egy termesben, az automata ajtóknak köszönhetően sokkal kisebb a balesetveszély kockázata egy rosszul becsukott ajtó miatt, és nem utolsó sorban a felújított BD kocsik sokkal tisztábbak, és nem is büdösek, mint a BDh kocsik. Kérjük a tisztelt illetékest, ne a legrosszabb kocsival adják ki a személyvonatot, hiszen az ezen a vonal utazók is megérdemlik azt a kényelmet, amit mások. Érthetetlen, hogy ott állnak a modernebb kocsik, és mégis egy szakadt, rothadó kocsit kapnak az utasok. Csak azért, mert nem gyorsvonat, és erre nem kell pótjegyet venni. Segítségüket előre is köszönjük!

----------

A Szeged és Kiskunfélegyháza között közlekedő személyvonatok utasforgalma általában elég kicsi, az óránként közlekedő hibrid InterCity vonatok kiszolgálják az útközben lévő nagyobb településeket (Szatymaz, Kistelek). Ugyan sokan választják a gyorsabb, kényelmesebb utazáshoz a hibrid vonatokat, de a kisebb települések és a tanyavilág kiszolgálására a személyvonatok hivatottak, hiszen a főút, és ezzel együtt a helyközi autóbuszok távolabb esnek ezektől a területektől. Személyvonatként általában Bzmot motorvonatok (és esetleg egy-egy pótkocsi), vagy V43-as mozdonyok és egy-egy személykocsi ingázik a két város között. A Bzmot motorvonatok általában tiszták, és sokszor légkondicionáltak is szoktak lenni, mely kellemes körülményeket biztosít az utazni vágyók számára. Ha egy vonat V43-as mozdonnyal van kiadva, akkor is reménykedhetünk abban, hogy Bd típusú, nemrégiben felújított, fülkés kocsikkal utazhatunk. Ám akinek nincs szerencséje, annak marad a nagyon régi, koszos, műbőrüléses, "marhavagonnak" csúfolt BDh kocsi, melynek régen nem lenne keresnivalója közforgalomban.
A BDh kocsi hátránya, hogy egyrészt, vastagon fedi a vaspor kívül-belül (bár a járvány kitörése óta itt is egy kisebb javulást véltünk felfedezni, ezúton is köszönjük!), az ajtajai nem zárhatóak központilag és menet közben bármikor kinyílhatnak/kinyithatóak, valamint a mellékhelysége sem bizalomgerjesztő. Hátránya továbbá, hogy este nagyon sötét az elavult világításnak köszönhetően, és a nyári melegben a műbőr ülések is kényelmetlenek, valamint nagyon büdösek.
A Bd kocsik az utóbbi években lettek felújítva, kellemes utazási lehetőséget nyújt az automata ajtókkal, a kárpitozott ülésekkel, és nem utolsó sorban az elszeparálhatóság lehetőségével (azaz utazhatunk kabinokban, nem pedig egy légtérben mindenkivel). Ezen is található három kerékpárakasztó, mely a vonalon tapasztalható forgalom mellett tökéletesen elég lenne (nem láttam még egy kerékpárnál többet egyszerre itt, általában egy sincs). A mosdó is kulturált, könnyen tisztítható, sokkal szívesebben megy el WC-re az ember ezen a kocsin, mint a rosszabbik társán.
Kérjük Önöket, vonják ki a vonal menetrendszerinti forgalmából a BDh kocsikat, és sorozzanak a szerelvénybe Bd kocsikat, ha éppen nem Bzmot közlekedik, hiszen minden szempontból kellemesebb környezetet biztosít az utazóközönségnek is, valamint jegykezelő munkatársaiknak is. Erre kivétel nélkül lenne is lehetőség, hiszen Szeged állomáson minden nap pihen legalább 10-15 Bd kocsi, tehát nem kellene elvenni semelyik szerelvényből jó minőségű kocsit. Úgy gondoljuk utastársainkkal, hogy a személyvonati forgalom is megérdemli azt, hogy ne a legrégebbi, selejtezésre váró kocsikkal legyen kiszolgálva a vonal. Segítségüket és részletes válaszukat előre is nagyon köszönjük!

Probléma helyszíne
Szeged Szeged

Hozzászólások

  • Bertalan Balázs lezárta a bejelentést Megoldatlan eredménnyel. Oka: Megoldhatatlan.

    A probléma a bejelentéstől számított 1 éven belül nem oldódott meg.
  • Bertalan Balázs hozzászólt a bejelentéshez.

    Megoldatlan továbbra is.
  • Bertalan Balázs visszajelzésére vár.

  • Bertalan Balázs hozzászólt a bejelentéshez.

    2021.04.01.
    Továbbra is munkára várnak a modernebb kocsik, míg a félegyházi személyvonaton koszos, rozoga vagonok futnak többnyire.
  • Az illetékes válasza megérkezett az üggyel kapcsolatban.

    Tisztelt Járókelő!

    A tárgyi bejelentéssel kapcsolatosan az alábbi állásfoglalást kaptuk:

    „A bejelentésben foglaltakat, ismételten megvizsgáltuk, illetve vizsgáltattuk.

    A bejelentő kérte a BDh kocsi
    ...
  • Az illetékes válaszának megoldópontszáma: 1. Mi ez?

  • Bertalan Balázs hozzászólt a bejelentéshez.

    2021.03.13.
    ...ami minden nap tétlenül áll a vasútállomáson.
  • Bertalan Balázs hozzászólt a bejelentéshez.

    2021.02.22.
    A képet némileg rontja a rengeteg tárolóvágányokon álló, minőségibb kocsi...
  • Járókelő Ügykezelő megváltoztatta a bejelentés állapotát "Válaszra vár"-ról "Megoldásra vár"-ra.

  • Az illetékes válasza megérkezett az üggyel kapcsolatban.

    Folyamatban lévő ügy, vár állásfoglalásra/vizsgálatra a szegeti területi igazgatóságtól.
  • Az illetékes válaszának megoldópontszáma: 1. Mi ez?

  • Bertalan Balázs elküldte az ügyet az illetékesnek: MÁV Zrt. (Szeged)

  • Bertalan Balázs megváltoztatta a bejelentés leírását "FRISSÍTÉS - 2020.10.05. Az utóbbi időben nagyon sok esetben volt ismét régi, BDh kocsiból kiállítva a Szeged-Kiskunfélegyháza között közlekedő személyvonat. A probléma továbbra is az, hogy míg a Budapest-Szeged gyorsvonaton többnyire csak Bd kocsik közlekednek, erre a személyvonatra általában csak BDh kocsit soroz...

  • Bertalan Balázs hozzászólt a bejelentéshez.

    Tisztelt Péter Csaba!

    A tájékoztatásával kapcsolatban szeretnénk kérni a segítségét:

    - A területi szervezeti egység állítása szerint kikérdezték a rendszeres utazókat a szerelvénycserével kapcsolatb
    ...
  • Az illetékes válasza megérkezett az üggyel kapcsolatban.

    Tisztelt Járókelő!

    Tájékoztatjuk, hogy az illetékes területi szervezeti egységtől kapott állásfoglalás szerint a rendszeres utazók, kikérdezésük alkalmával nem preferálták a szerelvény cseréjét, amel...
  • Az illetékes válaszának megoldópontszáma: 1. Mi ez?

  • Az illetékes válasza megérkezett az üggyel kapcsolatban.

    Tisztelt Járókelő!

    Köszönjük a tárgyi újabb bejelentést, amelyet továbbítottunk az érintett szervezeti egység részére, állásfoglalás céljából.

    Türelmét és megértését köszönjük.

    Üdvözlettel:
    Péter C...
  • Az illetékes válaszának megoldópontszáma: 1. Mi ez?

  • Bertalan Balázs elküldte az ügyet az illetékesnek: MÁV Zrt. (Szeged)

  • Bertalan Balázs megváltoztatta a bejelentés leírását "FRISSÍTÉS - 2020.08.16. A válaszukat követően többször is előfordult, hogy ismét BDh kocsival volt kiállítva ez a személyvonat. Erre már V43-as mozdony nem is jutott, amivel nem is lenne baj. A probléma itt az - ahogyan az eredeti bejelentésben is szerepelt -, hogy ha nincs rendelkezésre álló Bzmot motorvonat, akkor a l...

  • Bertalan Balázs hozzászólt a bejelentéshez.

    Az utóbbi időben nagyon sok esetben volt ismét régi, BDh kocsiból kiállítva a Szeged-Kiskunfélegyháza között közlekedő személyvonat. A probléma továbbra is az, hogy míg a Budapest-Szeged gyorsvonaton...
  • Az illetékes válasza megérkezett az üggyel kapcsolatban.

    Tisztelt Járókelő!

    Köszönjük az újabb bejelentést, amellyel kapcsolatosan tájékoztatjuk, hogy társaságunk mindent megtesz a lehető legjobb minőségű kocsik forgalomba állítása érdekében. Sajnálatosan
    ...
  • Az illetékes válaszának megoldópontszáma: 1. Mi ez?

  • Bertalan Balázs elküldte az ügyet az illetékesnek: MÁV Zrt. (Szeged)

  • Bertalan Balázs megváltoztatta a bejelentés leírását "A Szeged és Kiskunfélegyháza között közlekedő személyvonatok utasforgalma általában elég kicsi, az óránként közlekedő hibrid InterCity vonatok kiszolgálják az útközben lévő nagyobb településeket (Szatymaz, Kistelek). Ugyan sokan választják a gyorsabb, kényelmesebb utazáshoz a hibrid vonatokat, de a kisebb telep...

  • Bertalan Balázs hozzászólt a bejelentéshez.

    A válaszukat követően többször is előfordult, hogy ismét BDh kocsival volt kiállítva ez a személyvonat. Erre már V43-as mozdony nem is jutott, amivel nem is lenne baj. A probléma itt az - ahogyan az e...
  • Bertalan Balázs megváltoztatta a bejelentés állapotát "Válaszra vár"-ról "Megerősítésre vár"-ra.

  • Az illetékes válasza megérkezett az üggyel kapcsolatban.

    Tisztelt Járókelő!

    Köszönjük megkeresését, amellyel kapcsolatosan tájékoztatjuk, hogy a motorvonat meghibásodása miatt, néhány napig, kényszerűségből közlekedtek az Ön által kifogásolt személykocsik,...
  • Az illetékes válaszának megoldópontszáma: 1. Mi ez?

  • Bertalan Balázs elküldte az ügyet az illetékesnek: MÁV Zrt. (Szeged)

  • Bertalan Balázs bejelentette az ügyet.

Hasonló bejelentések

  • Válaszra vár
    0
    Válaszra vár
    0

    Kifakult tábla

    Beküldés ideje:
    Beküldte: Farkas József
    Illetékes: BKK Budapesti Közlekedési Központ
    Wesselényi utca (XX. kerület, Pesterzsébet)
  • Válaszra vár
    0
    Válaszra vár
    0

    Kifakult buszmegálló tábla

    Beküldés ideje:
    Beküldte: Farkas József
    Illetékes: BKK Budapesti Közlekedési Központ
    Wesselényi utca / Eperjes utca (XX. kerület, Pesterzsébet)
  • Válaszra vár
    0
    Válaszra vár
    0

    Lejárt menetrend kint maradt

    Beküldés ideje:
    Beküldte: Anonim Járókelő
    Illetékes: BKK Budapesti Közlekedési Központ
    Ferenciek tere M (V. kerület, Belváros-Lipótváros)
  Vissza az oldal tetejére