Menetrendek összevonása
FRISSÍTÉS - 2024.09.10.
Tisztelt Volánbusz Zrt!
Sikerült egyeztetni a város vezetésével? Milyen erdménye lett az egyeztetésnek? Utastársaim nevében is nagyon várjuk már az egyszerűbb, összevont tájékoztatókat! Köszönjük szépen!
----------
FRISSÍTÉS - 2023.12.12.
A Volánbusz válasza:
A hirdetmények és a menetrendek összevonásáról, átdolgozásáról és rendezésének folyamatáról 2024 elején egyeztetünk a város vezetésével, a végleges megoldásig a közlekedők szíves türelmét kérjük.
----------
Tisztelt Volánbusz Zrt!
A segítségüket szeretnénk kérni a Szeged helyi autóbusz-hálózat menetrendi hirdetményeinek utasbarát átalakításához, és ezáltal a rendezetlen megállóhelyi oszlopok rendezetté tételében.
Szegeden minden autóbuszvonal minden megállójában megtalálhatóak az autóbusz-vonalankénti menetrendi hirdetmények. Ez sokszor problémát jelent az utasoknak, hiszen az egy útirányon, egy végállomás felé közlekedő járatok teljesen külön hirdetményeken, sokszor egymástól távol szerepelnek, így a gyors információszerzés lehetetlen.
Vegyük például az egyik legrosszabb helyzetben lévő megállót: a Vásárhelyi Pál utca (Kossuth Lajos sugárút) megállóban jelenleg fel lehet szállni a 7F, 64, 67, 67Y, 71, 72, 72A, 75, 78, 78A és 79H autóbuszokra. Ez már önmagában 11 megállóhelyi hirdetményt jelent, ami 11 db A5-ös méretű menetrenddel számolva 5,5 db A4-es méretű menetrendi lapot jelent.
A szegedi megállók jórésze sajnos korlátozott számú (alulméretezett), fix kialakítású menetrendtartóval van felszerelve, jelen példánkban is 6 db A4-es hirdetménynek van helye, de ekkor még meg sem említettük a tram-train 1 db A4-es méretű, és a 2-es villamos 1 db A5-ös méretű menetrendjét, az A4-es méretű "Utazási feltételek" hirdetményt és az A3-as méretű tömegközlekedési térképet. Könnyen ki lehet számolni, hogy ebben a megállóban tehát jelen pillanatban összesen 10 darab A4-es méretű tájékoztató van kihelyezve a 6 darab A4-es méretű helyre. Történik ez úgy, hogy a többlet tájékoztatók külön menetrendi keretbe kerülnek felapplikálásra a szögletes oszlopra, ami által a pluszba felszerelt tájékoztatók össze-vissza lifegnek, felsértik a mázolást stb.
Nem csak esztétika szempontjából kifogásolható ez a megoldás, hanem utastájékoztatási szempontból is. Jelen megállóban tehát a fent említett autóbuszok állnak meg, melyek közül több azonos útvonalon, azonos végállomás irányába közlekedik. Az utas szempontjából nem kényelmes, hogy 11 menetrendi hirdetményt kell elolvasni, így a budapesti példához hasonlóan érdemes lenne az azonos útvonalon, azonos végállomás felé közlekedő járatok menetrendjét összevonni.
Jelen megállóban az alábbiak szerint lehetne összevonni a menetrendi hirdetményeket:
7F, 64, 75, 78, 78A, 79H > Mars tér (üzletsor)
67 > (Szerb utca) > Szőreg, malom
67Y > (Magyar utca) > Szőreg, malom
71 > Katalin utca
72, 72A > Erdélyi tér
Látszik, hogy az eddigi 11 darab menetrend helyett elegendő lenne 5 darab is, mellyel nagyban megkönnyítenék az utasok helyzetét, sokkal gyorsabban tudnák megszerezni a szükséges információkat. Például, ha egy utas a Sportcsarnok megállóba akar eljutni, „csak” 5 menetrendi lapot kell átnéznie 11 helyett, és tudni fogja, hogy számára a 67, 67Y, 72 és 72A autóbuszok is jók. Sokan azért késik le a buszokat, mert amikor közeledik a megállóba a járat és meglátják a járatszámot, eszeveszetten elkezdik keresni a sok-sok menetrend között a megfelelőt, majd mire megtalálják és leolvassák az információt, miszerint jó lett volna számukra a busz, az már rég továbbhajtott a megállóból.
Hosszútávú tervként akár az A és Y járatokat is egy menetrendre lehetne tenni az alapjáratokkal, mert ez is megoldható, de az egyirányba, egy útvonalon közlekedő járatok összevonása is óriási segítség lenne már most.
Javaslom továbbá, hogy a nagyon egyszerű szegedi menetrendi lapok dizájnját cseréljék le, mint több vidéki városban is tették. A Volánbusz arculatváltásával egy új korszak kezdődhet meg: a jelenlegi fekete-fehér lapok nagyon gyorsan kifakulnak és olvashatatlanná válnak az erős napfényben.
A csatolt képek között találhatnak képeket a jó budapesti példákról és a jelenlegi megállóhelyi állapotokról Szegeden. Segítségüket előre is nagyon köszönjük!
Bátorkodtam összeszedni Önöknek az összes szegedi megállóval kapcsolatban azokat a járatokat és útirányokat, ahol össze lehet vonni a menetrendeket az egyszerűsítés jegyében. Ha összeszámolják, láthatják, hogy csupán ezzel a változtatással 336 A5-ös méretű hely szabadulna fel, ami 168 A4-es méretet jelent. Ennyivel kevesebb oldalt kellene az utasoknak nap, mint nap olvasniuk városszerte.
Összevonható járatok > Végállomás felé
Megállótól - Megállóig: összesen hány megállót érint az összevonás ezen a szakaszon ( összesen hány A5-ös méretű menetrendi lappal kevesebbre van így szükség az adott szakaszon)
71, 72, 90H > Szegedi Ipari Logisztikai Központ
Rókus vasútállomás bejárati út - Back Bernát utca 6.: 10 megálló (-20 menetrend)
71, 72 > Szegedi Ipari Logisztikai Központ
Széchenyi tér (Kelemen utca) - Damjanich utca: 6 megálló (-6 menetrend)
36, 75 > Kiskundorozsma, Czékus utca
Kollégiumi út - Erdőstarcsa utca: 14 megálló (-14 menetrend)
7F, 67, 67Y > Kiskundorozsma, Fürdő
Mars tér (üzletsor) - Subasa: 16 megálló (-32 menetrend)
67, 67Y > Kiskundorozsma, Fürdő
Sportcsarnok (Székely sor) - Centrum Áruház (Mikszáth utca): 4 megálló (-4 menetrend)
76, 76Y > Szentmihály
Szalámigyár - Koppány köz: 9 megálló (-9 menetrend)
74, 74A, 74Y > Gyálarét
Bartók tér - Koszorú utca: 19 megálló (-38 menetrend)
74, 74Y > Gyálarét
Duna utca - Mars tér (autóbusz állomás): 10 megálló (-10 menetrend)
21, 77 > Szeged vasútállomás
Berlini körút - Szent Ferenc utca: 7 megálló (-7 menetrend)
84, 90 > Újszeged, Gabonakutató
Makkosházi körút - Csanádi utca: 11 megálló (-11 menetrend)
60, 67 > Szőreg, Malom
Mars tér (autóbusz állomás) - Gyár utca (Szerb utca): 19 megálló (-19 menetrend)
60Y, 67Y > Szőreg, Malom
Mars tér (autóbusz állomás) - Gőzmalom utca: 17 megálló (-17 menetrend)
71, 71A > Katalin utca
Bartók tér - Klára utca: 13 megálló (-13 menetrend)
72, 72A > Erdélyi tér
Zápor út - Mars tér (autóbusz állomás): 8 megálló (-8 menetrend)
Bartók tér - Pinty utca: 12 megálló (-12 menetrend)
73, 74 > Tápé, Csatár utca
Mars tér (autóbusz állomás) - Árok utca: 12 megálló (-12 menetrend)
73Y, 74Y > Tápé, Csatár utca
Mars tér (autóbusz állomás) - Nyilassy utca: 15 megálló (-15 menetrend)
73, 73Y, 74, 74Y > Tápé, Csatár utca
Rév utca - Honfoglalás utca: 2 megálló (-6 menetrend)
20, 24 > Petőfitelep, Fő tér
Szent Ferenc utca - Gábor Áron utca: 13 megálló (-13 menetrend)
77, 77A, 77Y > Baktó, Völgyérhát utca
Budapesti körút - Bognár utca: 6 megálló (-12 menetrend)
77, 77A > Baktó, Völgyérhát utca
Mars tér (autóbusz állomás) - Tarján, Víztorony: 8 megálló (-8 menetrend)
60, 60Y > Mars tér (Szent Rókus tér)
Sportcsarnok: 1 megálló (-1 menetrend)
60, 60Y, 70 > Mars tér (Szent Rókus tér)
Torontál tér (P+R) - Mars tér (üzletsor): 4 megálló (-8 menetrend)
71A, 74A, 76, 76Y > (Mikszáth utca)
Centrum Áruház (Mikszáth utca): 1 megálló (-3 menetrend)
74A, 76, 76Y > (Mikszáth utca)
Dugonics tér (Tisza Lajos körút): 1 megálló (-2 menetrend)
73, 73Y, 77A, 77Y > Mars tér (üzletsor)
Sándor utca - Hétvezér utca: 3 megálló (-9 menetrend)
73, 73Y, 77A > Mars tér (üzletsor)
Római körút (Szilléri sugárút): 1 megálló (-2 menetrend)
73, 73Y > Mars tér (üzletsor)
Duna utca - Hajós utca: 5 megálló (-5 menetrend)
7F, 64, 75, 78, 78A, 79H > Mars tér (üzletsor)
Vásárhelyi Pál utca (Kossuth Lajos sugárút) - Tavasz utca: 3 megálló (-15 menetrend)
7F, 64, 75, 78A, 79H > Mars tér (üzletsor)
Rókus vasútállomás bejárati út: 1 megálló (-4 menetrend)
7F, 64, 75, 79H > Mars tér (üzletsor)
Fonógyári út: 1 megálló (-3 menetrend)
7F, 75 > Mars tér (üzletsor)
Malom (Dorozsmai út) - Budapesti út: 6 megálló (-6 menetrend)
Hozzászólások
Köszönjük megkeresését! A hirdetmények és a menetrendek összevonásáról, átdolgozásáról és rendezésének folyamatáról szóló tárgyalások még nem zárultak le, az egyeztetés befejezésé...
A hirdetmények és a menetrendek összevonásáról, átdolgozásáról és rendezésének folyamatáról 2024 elején egyeztetünk a város vezetésével, a végleges megoldásig a közlekedők szíves...