Megoldott

A Faraktár utca közlekedési jelzőlámpáinak városi forgalomhoz igazítása

VÁLASZ az illetékes közben megérkezett válaszára.
Frissítés:
2019.11.20.

Tisztelt Magyar Közút!

A válasszal kapcsolatos véleményemet két részre kell bontanom, mert két különböző összehangolás hiányát vetettem fel.

1.
A zöld és kék rendszerek között a távolság nagyjából 800 méter és a Közút szerint azért nincs lehetőség az összehangolásukra, mert "Az egymáshoz 300 méternél közelebb fekvő csomópontokat össze kell hangolni."
Ezt a logikai bukfencet inkább nem pontoznám, hanem idézem a hivatkozott műszaki előírás folytatását:
"Ajánlott a 300 és 800 m közötti csomóponttávolságoknál is az összehangolás megvalósítása. Sebességjelzők használatával ennél nagyobb távolságra is alkalmazható összehangolás"
Az elutasító választ erre a hiányzó összehangolásra nem tudom elfogadni, mivel a műszaki előírásban (néhány centimétertől függően) az van benne, hogy lehetséges, esetleg kifejezetten ajánlott a megvalósítása.

2.
A kék és piros csomópontok közötti összehangolást valóban tiltja a hivatkozott műszaki előírás.
Egy napon a piros csomópontban van bő félezer ciklus (nem mértem le), de nem lehet összehangolni a várossal, mert naponta lenne mondjuk 50 olyan ciklus, amit megakasztana a gyalogosforgalom. Ez a gyalogosforgalom amúgy most is megakasztja ezeket a ciklusokat, de az összehangolás hiánya megakasztja az összes többi ciklust is.
Nehéz lenne meggyőzni arról, hogy jó ez a szabályozás, de sajnos el kell fogadnom a rossz szabályozásra való hivatkozást, így a válasznak ezt a felét. (Bár természetesen inkább annak örülnék, ha nem kellene beletörődni a rossz szabályozásba, hanem lenne lehetőség helyi mérlegelésre, vagy akár a szabályozás felülvizsgálatára is. Ehhez mondjuk szándékra is szükség lenne, de az általam el nem fogadott első rész válaszából sajnos az jön le - remélem tévedek - hogy talán a szándékból van kevés az illetékes hatóságnál.)

Köszönöm szépen.
Kemecsei Solt

EREDETI 2019.10.24.

A Faraktár utcán a városból kifelé haladva van két közlekedési csomópont: a Lidl és kapcsolódó kereszteződései, valamint a Hétvezér/Budai-Nagy Antal utcák és a Létai utca.
A csatolt térképes magyarázaton ezeket kékkel és pirossal jelöltem.
Az a probléma velük, hogy nincsenek szinkronban sem a város összehangolt forgalomirányítási rendszerével (zöld), sem egymással. Mindkét közlekedési lámpákkal irányított csomópont csak a saját kapcsolódó kereszteződéseivel alkot egy-egy kis elszigetelt egységet. Ráadásul az egyes csomópontok belső frekvenciája is eltérő, így a Faraktár utcán nemhogy mindig megakad, de teljesen kiszámíthatatlan is a forgalom ritmusa.
Ez nem csak bosszúság, de jelentős környezeti terhelést is okoz az indokolatlanul felgyorsító, megálló, majd újra elinduló autók többletfogyasztása.

Ennek a két (kékkel és pirossal jelölt) csomópontnak a jelzőlámpáit kellene egymáshoz, és lehetőség szerint a nagy egészhez (zöld) igazítani.
Köszönöm.

Probléma helyszíne
Debrecen Faraktár u. 55

Hozzászólások

  • Járókelő Ügykezelő lezárta a bejelentést Megoldott eredménnyel.

    Az illetékes válasza alapján.
  • Járókelő Ügykezelőverified-profile hozzászólt a bejelentéshez.

    Kedves Solt!

    Ha elolvasta a választ, írjon nekünk, mit gondol, hogyan zárjuk - válaszoljunk, stb. a bejelentésre.

    Legyen szép napja:

    JK Cila, admin
  • Az illetékes válasza megérkezett az üggyel kapcsolatban.

  • Járókelő Adminisztrátor elküldte az ügyet az illetékesnek: Magyar Közút (Debrecen)

  • Járókelő Adminisztrátor megváltoztatta a bejelentés leírását "A Faraktár utcán a városból kifelé haladva van két közlekedési csomópont: a Lidl és kapcsolódó kereszteződései, valamint a Hétvezér/Budai-Nagy Antal utcák és a Létai utca. A csatolt térképes magyarázaton ezeket kékkel és pirossal jelöltem. Az a probléma velük, hogy nincsenek szinkronban sem a város ...

  • Az illetékes válasza megérkezett az üggyel kapcsolatban.

    Tisztelt Címzett!

    Az előzőleg csatoltan megküldött Tájékoztató levelünk nem volt teljes terjedelmű. Kérem a most csatolt dokumentumot vegyék figyelembe.
    Az esetlegesen okozott kellemetlenségért elnéz...
  • Az illetékes válaszának megoldópontszáma: 1. Mi ez?

  • Kemecsei Solt hozzászólt a bejelentéshez.

    Kedves Admin,

    Először is köszönöm szépen az ügyintézést.

    A válasszal kapcsolatos véleményemet két részre kell bontanom, mert két különböző összehangolás hiányát vetettem fel.

    1.
    A zöld és kék rends
    ...
  • Járókelő Ügykezelőverified-profile hozzászólt a bejelentéshez.

    Kedve Bejelentőnk,

    kérem, jelezzen nekünk, mit gondol a dologról. Vélemény a helyzetről, ügy lezárásának jellege...

    Köszönjük szépen!

    JK Cila, admin
  • Járókelő Adminisztrátor megváltoztatta a bejelentés állapotát "Válaszra vár"-ról "Megerősítésre vár"-ra.

  • Az illetékes válasza megérkezett az üggyel kapcsolatban.

  • Járókelő Adminisztrátor elküldte az ügyet az illetékesnek: Magyar Közút (Debrecen)

  • Járókelő Adminisztrátor megváltoztatta a bejelentés illetékesét "Az illetékes"-ról "Magyar Közút (Debrecen)"-ra.

  • Kemecsei Solt bejelentette az ügyet.

Hasonló bejelentések

  • Válaszra vár
    1
    Válaszra vár
    1

    Lekopott felfestés

    Beküldés ideje:
    Beküldte: Anonim Járókelő
    Illetékes: Magyar Közút (Debrecen)
    Március 15. utca
  • Válaszra vár
    0
    Válaszra vár
    0

    Nem jelölt útzár

    Beküldés ideje:
    Beküldte: Anonim Járókelő
    Illetékes: Debreceni Vízmű Zrt.
    Verseny utca
  Vissza az oldal tetejére