A Faraktár utca közlekedési jelzőlámpáinak városi forgalomhoz igazítása
VÁLASZ az illetékes közben megérkezett válaszára.
Frissítés:
2019.11.20.
Tisztelt Magyar Közút!
A válasszal kapcsolatos véleményemet két részre kell bontanom, mert két különböző összehangolás hiányát vetettem fel.
1.
A zöld és kék rendszerek között a távolság nagyjából 800 méter és a Közút szerint azért nincs lehetőség az összehangolásukra, mert "Az egymáshoz 300 méternél közelebb fekvő csomópontokat össze kell hangolni."
Ezt a logikai bukfencet inkább nem pontoznám, hanem idézem a hivatkozott műszaki előírás folytatását:
"Ajánlott a 300 és 800 m közötti csomóponttávolságoknál is az összehangolás megvalósítása. Sebességjelzők használatával ennél nagyobb távolságra is alkalmazható összehangolás"
Az elutasító választ erre a hiányzó összehangolásra nem tudom elfogadni, mivel a műszaki előírásban (néhány centimétertől függően) az van benne, hogy lehetséges, esetleg kifejezetten ajánlott a megvalósítása.
2.
A kék és piros csomópontok közötti összehangolást valóban tiltja a hivatkozott műszaki előírás.
Egy napon a piros csomópontban van bő félezer ciklus (nem mértem le), de nem lehet összehangolni a várossal, mert naponta lenne mondjuk 50 olyan ciklus, amit megakasztana a gyalogosforgalom. Ez a gyalogosforgalom amúgy most is megakasztja ezeket a ciklusokat, de az összehangolás hiánya megakasztja az összes többi ciklust is.
Nehéz lenne meggyőzni arról, hogy jó ez a szabályozás, de sajnos el kell fogadnom a rossz szabályozásra való hivatkozást, így a válasznak ezt a felét. (Bár természetesen inkább annak örülnék, ha nem kellene beletörődni a rossz szabályozásba, hanem lenne lehetőség helyi mérlegelésre, vagy akár a szabályozás felülvizsgálatára is. Ehhez mondjuk szándékra is szükség lenne, de az általam el nem fogadott első rész válaszából sajnos az jön le - remélem tévedek - hogy talán a szándékból van kevés az illetékes hatóságnál.)
Köszönöm szépen.
Kemecsei Solt
EREDETI 2019.10.24.
A Faraktár utcán a városból kifelé haladva van két közlekedési csomópont: a Lidl és kapcsolódó kereszteződései, valamint a Hétvezér/Budai-Nagy Antal utcák és a Létai utca.
A csatolt térképes magyarázaton ezeket kékkel és pirossal jelöltem.
Az a probléma velük, hogy nincsenek szinkronban sem a város összehangolt forgalomirányítási rendszerével (zöld), sem egymással. Mindkét közlekedési lámpákkal irányított csomópont csak a saját kapcsolódó kereszteződéseivel alkot egy-egy kis elszigetelt egységet. Ráadásul az egyes csomópontok belső frekvenciája is eltérő, így a Faraktár utcán nemhogy mindig megakad, de teljesen kiszámíthatatlan is a forgalom ritmusa.
Ez nem csak bosszúság, de jelentős környezeti terhelést is okoz az indokolatlanul felgyorsító, megálló, majd újra elinduló autók többletfogyasztása.
Ennek a két (kékkel és pirossal jelölt) csomópontnak a jelzőlámpáit kellene egymáshoz, és lehetőség szerint a nagy egészhez (zöld) igazítani.
Köszönöm.
Hozzászólások
Ha elolvasta a választ, írjon nekünk, mit gondol, hogyan zárjuk - válaszoljunk, stb. a bejelentésre.
Legyen szép napja:
JK Cila, admin
Az előzőleg csatoltan megküldött Tájékoztató levelünk nem volt teljes terjedelmű. Kérem a most csatolt dokumentumot vegyék figyelembe.
Az esetlegesen okozott kellemetlenségért elnéz...
Először is köszönöm szépen az ügyintézést.
A válasszal kapcsolatos véleményemet két részre kell bontanom, mert két különböző összehangolás hiányát vetettem fel.
1.
A zöld és kék rends...
kérem, jelezzen nekünk, mit gondol a dologról. Vélemény a helyzetről, ügy lezárásának jellege...
Köszönjük szépen!
JK Cila, admin