Astoria roadblock
FRIDDÍTÉS 2023.03.22:
Az illetéke válasza: "A kérdéses kereszteződésben az autóbuszos metrópótlás közeljövőben történő befejezését követően olyan forgalmi rend kerül kialakításra, amely a kerékpárosok számára a Károly körút felől a Múzeum krt. felé a szélső forgalmi sávból engedélyezi az egyenes, akadálymentes tovább haladást. Ennek megvalósításáig szíves türelmét kérjük."
-----
A jelenlegi ideiglenes állapotban a kerékpárosok is csak a belső sávból haladhatnak a Károly körút felől egyenesen tovább, a közúti forgalommal azonos sávon. Erre azért volt szükség, hogy a csomópont után rögtön az úttest szélére lehúzódó metrópótló autóbuszok és kerékpárosok között ne jöjjön létre fonódás.
Az Astorián a Kossuth utcára forduló sáv és a biciklisáv összehangolása ugyebár gyalázatos megoldás, ebben mind egyetérthetünk; a legnagyobb kiszúrás a biciklisekkel, akik folyamatos szabálytalankodásra és/vagy életveszélyre vannak készerítve a stratégikusan elhelyezett betontömb kikerülésekor. Természetesen értjük, hogy a betontömb forgalomcsillapítási okokból van kihelyezve, de tényleg életveszélyes.
Pedig az egész nagyon egyszerűen megoldható lenne, ha nem egy sávnyi betontömb lenne elhelyezve keresztben, hanem két kicsi, amik között egy autó nem fér el, de EGY BICKLIS IGEN. A bringás tudna egyensen haladni, az autós nem.
A képet majd javítom.
Hozzászólások
A kérdéses kereszteződésben az autóbuszos metrópótlás közeljövőben történő befejezését követően olyan forgalmi rend kerül kialakításra, amely a kerékpárosok számára a Károly körút...