metrófelújítás harmadik szakasza
Korábban - a budapesti M3 metró felújításának második (déli szakaszt érintő) etapja alatt - a BKV/BKK részéről egy nagyszerű ötlet volt, méghozzá a 194-es busz 194M járatszám alatti meghosszabbítása egészen a Nagyvárad tér megállóig. Így a dél-pesti lakosok - nagyjából 400ezer ember - plusz átszállások nélkül tudtak Budapest belsejébe eljutni. Ez az ötlet nagyon jól működött, enyhítva a metrófelújítás dél-pestiekre nehezedő terhét.
Sajnos ezt az egyébként tökéletesen működő koncepciót felszámolta a BKV/BKK azután, miután a déli M3-metrószakasz átadása megtörtént. Tette mindezt azért, mert meglátásuk szerint nem indokolt tovább fenntartani. Tudomásom szerint több utas-kérelemre is ez volt a BKV/BKK válasza.
Úgy vélem, egyfelől téves, másfelől pedig a dél-pestiek (továbbra is szeretném hangsúlyozni, mintegy 400ezer ember!) problémájának figyelmen kívül hagyása tükröződik vissza ebből. Nem veszik ugyanis a mindennapi drasztikus menetidő-növekedés, valamint a két többlet-átszállás fáradalmainek negatív hatásait kellőképp figyelembe.
Ha ugyanis a 194M busz a korábbi útvonalon járna, akkor az érintett utazóközönség a Népligetig el tudnak jutni, ami egy csomópotnak tekinthető. Ha pedig meghosszabbítanák a 194M buszt a Corvin-Negyedig vagy a Deák Ferenc térig, akkor a dél-pestiek töbletterhei ezáltal gyakorlatilag megszűnhetnének. Úgy vélem ugyanis, hogy hiába jár sűrűn az M3 metró a Kőbánya-Kispest-Nagyvárad tér szakaszon, hogyha ezt a metrót elérni jelen körülmények között ugyanúgy plusz idő, és azután úgyis át kell még szállni még legalább egyszer pluszban.
Kérem, komolyan véve a helyzetet, járjon el az illetékes, és legyen a 194M busz minimum a korábbi útvonalon (Nagyvárad térig) elérhető, mégjobb lenne hogyha a Corvin-Negyed vagy Deák téri csomópontokig elmenne.
Hozzászólások
Tárgy: tájékoztatás
JAROKELO-BUDAPEST-00079067
Tisztelt Ügyfelünk!
Köszönjük megkeresését. A BKK Zrt. szakterülete azt válaszolta, hogy az M3 metróvonal déli szakaszá...