Megoldott

Most van első ajtós felszállás vagy nincs?!

Anonim Járókelő

Tavaly tavaszról sokan emlékezhetnek a buszok, trolik első ajtajainak üzemen kívül helyezésére, amire helyesen a járványvédelmi intézkedések keretében került sor. Ezt később eltörölték, majd a második hullám idején a jarművezetők szerették volna újra bevezettetni, de ez azóta sem történt meg.
Emiatt alakult ki olyan állapot, amit a mellékelt kép is ábrázol az egyik H7-es hévpótlóról: egyes buszvezetők önhatalmúlag kordonozzák el a busz elejét, mások viszont csak az első üléseket, de az ajtót nem. Kifelé pedig semmilyen, a tavaly tavaszihoz hasonló tájékoztatópapír nincs kihelyezve. A H7-esen ez a megszokott rutin, nem tudni kinél lehet elöl is fel vagy leszállni, ami leginkább leszálláskor bajos, mert mindkét végállomáson előrefelé kell haladni a továbbközlekedés véget.
Ez főleg a Borároson érdekes akkor, mikor az utolsó, járdaszigetes leszállóhelyre érkezik egy busz, mert a többi foglalt. A többség (birkanyáj?) emiatt megszokta, hogy a második ajtót célozza meg, de én a Borároson bepróbálkoztam kordon nélküli buszon az első ajtónál is, változó eredménnyel: volt aki nyitott, mint tegnap és volt aki ripakodott, mint ma, arra hivatkozva megtagadva az ajtónyitást, hogy "mindehova ki van írva, hogy elől nem lehet leszállni!", csakhogy ilyen kiírásra nem emlékszem se ma, se máskor - leszámítva az egyértelmű "házikordont", már ahol volt. (Meg persze a tavalyi tavaszt.)
Természetesen nem a buszsofőröket akarom veszélyeztetni egy potenciális fertőzéssel, inkább arra hívnám fel a figyelmet, hogy ez így zavarokat, problémákat okozhat: nem az utasnak kéne kitalálnia melyik sofőr fél és melyikben van spiritusz, hogy használtatja az első ajtót is. Az se lenne baj, ha egyezményesen akar csak ezen a vonalon, akár az összesen visszahoznák az egyezményes kordonozást, mert akkor mindenki egyértelműen tudná mi a helyzet, szemben a mostani béljóslással.
Persze lehet azzal is jönni, hogy mit számit az a pár méter, de valójában nem a pár méter a lényeg, hanem hogy megint magára hagyták a lakosságot egy konfliktusos ügyben, amit nem egymás közt, egy sofőr-utas ütközetben kéne lemeccselni, hanem egyértelműen meghozott szabályok mentén, mint tavaly tavasszal!

Probléma helyszíne
Budapest IX. kerület, Ferencváros, Boráros tér H

Hozzászólások

  • g g lezárta a bejelentést Megoldott eredménnyel.

  • Az illetékes válasza megérkezett az üggyel kapcsolatban.

    Ügyszám: 0038/0002435-001/2021
    Tárgy: tájékoztatás

    JAROKELO-BUDAPEST-00078162

    Tisztelt Ügyfelünk!

    Köszönjük megkeresését, melyet továbbítottunk a probléma megoldásában illetékes MÁV-HÉV Zrt.-nek. A
    ...
  • Az illetékes válaszának megoldópontszáma: 3. Mi ez?

  • gusztos györgyi hozzászólt a bejelentéshez.

    T. @Anonim Járókelő! #1 Sorry, de a csatolt képen is ott a jelzés, hogy leszállás a hátsó ajtón! #2 az "önhatalmú kordonozás" megérthető #3 rossz a "címzett": HÉV lesz az!
    Legyen szép napod!
  • Járókelő Adminisztrátor elküldte az ügyet az illetékesnek: BKK Budapesti Közlekedési Központ

  • Anonim Járókelő bejelentette az ügyet.

Hasonló bejelentések

  • Válaszra vár
    0
    Válaszra vár
    0

    Metro Ecseri út, Pöttyös utca megállók

    Beküldés ideje:
    Beküldte: Anonim Járókelő
    Illetékes: BKK Budapesti Közlekedési Központ
    Ecseri út (IX. kerület, Ferencváros)
  • Válaszra vár
    0
    Válaszra vár
    0

    Boráros téri futár kijelző nem működik

    Beküldés ideje:
    Beküldte: Anonim Járókelő
    Illetékes: BKK Budapesti Közlekedési Központ
    Budapest, Boráros tér, aluljáró (IX. kerület, Ferencváros)
  Vissza az oldal tetejére