Szemeretelepi vasúti átjáró
FRISSÍTÉS 2021. 02. 15.
A MÁV válasza azért is kiábrándító, mert a kb. 2 km-re délre található, ugyanazon a vonalon lévő Üllői úti sorompó máshogy, sokkal jobban működik és akár 20 másodpercere is felnyílik. Ezt vajon hogyan tudnák megindokolni?
--------------------------------------------
FRISSÍTÉS 2020. 01. 21.
MÁV Zrt. válasza:
A Gyömrői út – Igló utca csomópontban az új jelzőlámpás kereszteződés 2013 májusában került beüzemelésre, a rendszer kialakítása szorosan kapcsolódott a MÁV Zrt. és a NIF Zrt. közös beruházásában megvalósult pályarekonstrukciós munkálatokhoz.
E projekt keretein belül Szemeretelep megállóhelyen a vasúti biztosító berendezések korszerűsítésére és a Gyömrői út – Igló utca csomópontban közúti jelzőlámpás forgalomirányítás kiépítésére került sor, kombinált közúti-vasúti jelzőlámpás berendezés kialakításával.
A sorompó berendezés működése a jóváhagyott terveknek megfelelő, a közúti jelzőlámpa program felülvizsgálata, esetleges módosítása nem MÁV Zrt. illetékessége.
A sorompó „esetenkénti” hosszabb zárva tartását a vonatfogalom indokolja.
Vecsés felől Pestszentlőrinc felé haladó személyszállító vonatok egy része a sorompó „indítása”, lecsukása után az útátjáró előtt két helyen Ferihegy és Szemeretelep megállókban is megáll, a sorompó „nyitási” pontjának elhelyezkedésére tekintettel esetükben a zárva tartás hosszabb időt igényel.
A vonatok közlekedésével összefüggésben a sorompó zárva tartása indokolt, hiszen nem csak a vasúton, hanem a KRESZ vonatkozó szabályait betartva a közúton közlekedők biztonságát is szolgálja.
---------------------------------------------
Évek óta változatlan a helyzet a szemeretelepi vasúti átjárónál, amely az internetes fórumok alapján az ország talán legrosszabb vasúti átjárójává nőtte ki magát a várakozási idők tekintetében. Nem ritka ugyanis a 15-20 perces várakozás sem, miközben vonatokból alig halad el néhány. Az a rendkívül aggasztó, hogy percekig zárva van a sorompó akkor is, amikor sehol egy szerelvény. A fejlesztések elmaradásának kövekeztében feleslegesen zárva tartott sorompó itt élők mindennapjaira gyakorolt negatív hatásainak felmérésével senki sem foglalkozik. A negatív hatások között az is ott kellene, hogy szerepeljen, hogy a túlzottan sokáig zárva tartó sorompó az autósok egy részét arra készteti, hogy a szabályokat megszegve keresztezze az átjárót. Amennyiben az összképet vizsgálnák, akkor minden szempontot figyelembe kellene venni.
Közlekedésmérnök vagyok, így tudom, hogy a sorompót a sínszálakba épített érzékelők, biztosítóberendezések zárják és nyitják. Azonban azt meg lehetne vizsgálni az adott területen, hogy valóban indokolt-e zárni a sorompókat már a Ferihegy vasútállomás előtt. A biztonsági távolság egy áthaladó vonat esetében is elegendő lenne, ha a sorompó azután zárna, miután a szerelvény elhagyta a ferihegyi állomást.
Ferihegy és Szemeretelep között több, mint 1km van. Ha Ferihegy után zár a sorompó, akkor egy 120km/h (max megengedhető) sebességgel áthaladó vonat esetében 30mp lesz a biztonsági sáv, ami bőven elegendő kell hogy legyen. Ha percekkel korábban zár a sorompó, akkor pont az ellenkező hatást váltja ki a közlekedőkből, vagyis türelmetlenek lesznek.
Pestszentlőrinc irányába is hasonló vizsgálatot kellene indítani, azonban az az irány jóval kedvezőbb, mint ott nincsen állomás a biztonsági közben, így a vonat valóban hamarabb megérkezik.
Kérem, vizsgálják meg a fejlesztési lehetőségeket a szemeretelepi átjáróhoz kapcsolódóan és a biztosítóberendezésekkel kapcsolatban, köszönjük!
Hozzászólások
Köszönjük az újabb tárgyi bejegyzést, amellyel kapcsolatosan tájékoztatjuk, hogy a jelenlegi hatósági szabályok, nem teszik lehetővé az érzékelő pontok közelebb hozását az átjáróho...
Köszönjük a tárgyi bejelentést, amellyel kapcsolatosan az alábbiakban tájékoztatjuk:
A Gyömrői út – Igló utca csomópontban az új jelzőlámpás kereszteződés 2013 májusában került be...