Szilágyság utca kétirányúsítása a kerékpáros forgalom számára
FRISSÍTÉS:
2021. május 10. 10:25
Tisztelt Bejelentő!
Társaságunk a főváros területén a forgalmi rend kialakításáért és fenntartásáért felel. Saját hatáskörben építéssel járó beruházásokat elsődlegesen a közlekedésbiztonság javítása érdekében (pl. gyalogos-átkelőhelyek, jelzőlámpás csomópontok) végzünk a Fővárosi Önkormányzat forrásbiztosítása mellett.
A Szilágyság u.-ban és az Ady E. téren csupán a forgalmi rend változtatásával a kerékpáros átvezetés nem oldható meg. A Szilágyság u. ma egyirányú szakaszán a kétirányú kerékpározás biztosításához az útpálya átépítése, kismértékű szélesítése szükséges. Továbbá a beruházás keretében biztosítandó az Ady E. téren átlós irányokban a gyalogutak szélesítésével, vagy önálló kerékpárút építésével a kerékpáros forgalom átvezetése. Ennek feltétele az előírásoknak megfelelő infrastruktúra kiépítése, beleértve a közúti csomópontokon történő átvezetéseket is. A közúti területek tulajdonosa a XX. kerületi Önkormányzat, ezért a tárgyi útépítéssel járó beruházások megvalósítása elsősorban az ő illetékességük. Társaságunk beruházásában a tárgyi szakasz átépítése nem várható.
Kérjük fentiek szíves elfogadását.
Tisztelettel:
BUDAPEST KÖZÚT Zrt.
Forgalomtechnikai Igazgatóság
-------
FRISSÍTÉS 2020.10.16.
Bejelentő hozzászólása:
"Ha nem működik a kerékpársáv, illetve kerékpáros nyom a jogszabályi helyzet miatt, akkor miért nem vizsgáljuk meg, hogy nem lehetne-e kerékpárúton vagy gyalog- és kerékpárúton átvezetni a kerékpárosforgalmat ezen a nagyjából 80 méteres szakaszon?"
---
A XX. kerületi Szilágyság utca egyirányú szakaszát mindenképp jó lenne kétirányúsítani a kerékpáros forgalom számára. Pesterzsébeten sajnos nagyon sokszor nem számolnak a kerékpárosokkal és túl ritkán alkalmazzák azt a lehetőséget, hogy kerékpárral mindkét irányból be lehessen hajtani egyirányú utcába.
Ezen a helyen a változtatást a Szilágyság utca különleges nyomvonala indokolja. A településszerkezet csupa, egymással 90 fokos szögben találkozó utcából áll (azaz sakktábla-szerkezetű), viszont a Szilágyság utca átlósan szeli át ezt az utcaszerkezetet (ha úgy nézzük, városszerkezetileg ez a pesterzsébeti BroadwayI :) Ebből követezik, hogy számos relációban ez jelenti a legrövidebb eljutási lehetőséget. És míg a gépjárművek forgalmát könnyű úgy szabályozni, hogy végigvezetik őket egy olyan háromszög két befogóján, aminek az átfogója a Szilágyság utca, a modern kerékpáros forgalomszervezés inkább azt preferálja, hogy a kerékpáros forgalmat ne tereljük hosszabb utakra, hanem a legrövidebb eljutási lehetőségeket nyissuk meg a számukra. Ezért mindenképp javasolt a Szilágyság utca megnyitása a kétirányú kerékpáros forgalom számára, az utca szélessége és forgalma ezt minden további nélkül lehetővé teszi.
Hozzászólások
A kerékpárút/sáv a felhasználható üzemeltetési költségkeretből nem finanszírozható, csak beruházási címként valósulhatna, ami tervezői pályáztatást, tervezést, engedélyeztetést, k...
Társaságunk a főváros területén a forgalmi rend kialakításáért és fenntartásáért felel. Saját hatáskörben építéssel járó beruházásokat elsődlegesen a közlekedésbiztonság javítása...
Ha nem működik a kerékpársáv, illetve kerékpáros nyom a jogszabályi...
A XX. ker. Szilágyság u.-ban az egyirányú szakaszon létesítendő ellenirányú kerékpározási lehetőséggel kapcsolatos levelére az alábbi választ adjuk:
Az utak forgalmi rendjének ki...