többes buszmegállókban járműre történő felszállás
Tisztelt honlap üzemeltető!
Több, mint egy éve levelezek a BKK-val a tárgyban szereplő témában, de eddig nem jártam eredménnyel. Alapvetően minden esetben a vezérigazgatónak írtam, de mindig egy panaszkezelő ügyfélszolgálatos ügyintéző válaszolt. A probléma abban áll, hogy a többes buszmegállókban, ahol több járat is megáll, van, ahol 5-6, esetleg több is, a járművek egymást beérve a megállóba kinyitják az ajtajaikat, ezzel zűrzavart, tülekedést, mérgelődést okozva az utazóközönségnek. Az Önök és a BKK nevével fémjelzett Uniós projekt az ilyen és hasonló típusú problémákra keres megoldást, illetve kér javaslatokat. A BKK-hoz írt javaslatom az volt, hogy az ilyen típusú megállókban kizárólag csak a megállótáblánál nyithassák ki az ajtajaikat a beálló buszok, így biztosítva a tülekedésmentes felszállást. A probléma általános az egész utazóközönségre vonatkozóan, mert egyrészről a lassúbb, idős, a kisgyermeküket kisérő szülők, a nagy csomagokkal utazók, esetleg turistáknak is probléma ez a gyakorlat, hogy egyszerre kinyitják az egymás mögött álló buszok az ajtajaikat és a valami miatt lassúbb, vagy hátrányban nem lévő utazók, akik a hátsó busz járatszámát nem látják az előtte álló busztól lemaradnak az általuk használni kívánt járatról. Tehát ez a probléma általánosan érint mindenkit. Amennyiben a javaslatom bevezetésre kerülne a gyakorlatba, akkor ez a probléma megszünne, az utazóközönség megszokná ezt az ajtókinyitási gyakorlatot, így mindenki nyugodtan türelmesen ki tudná várni a felszállási lehetőséget. A jelenlegi szabály az, hogy amennyiben másodikként áll be a megállóba a busz, akkor kinyithatja az ajtaját, hogy egyszerre mindkét buszra felszállhassanak, de ebben az esetben sem tud elindulni egyik a másiktól, tehát az a késlekedés, ami abból adódik, hogy várakozik a második busz, amig az előtte álló ki nem megy a megállóból és ezután oda áll a megállótáblához és csak ott nyitja ki az ajtajait, minimális időkiesést okoz, ami nem több egy piroslámpás megállásnál. ezért gondolom azt, hogy a többször is megfogalmazott BKK álláspont nem megfelelően felülvizsgált, tesztelt, így álláspontom szerint szakmaiatlanság. Remélem, hogy Önökkel összefogva megfelelő hatást tudunk elérni ez ügyben! Várom a válaszukat, illetve a megkeresésüket ezzel kapcsolatban!
Viktor Zoltán
látássérült, teljesen vak személy
Hozzászólások
Tárgy: tájékoztatás
JAROKELO-BUDAPEST-00059429
Tisztelt Ügyfelünk!
Köszönjük megkeresését, hogy észrevételeivel megtisztelte társaságunkat. Szakterületünk az alábbia...
Bejelentése megérkezett, köszönjük.
Észrevételével elősegítette a budapesti közösségi közlekedés akadálymentesítésével kapcsolatos problémák, javaslatok jobb megértését a Budapesti...