Kőbánya-Kispest vasútállomás
2015. nov. 6.
Kedves Járókelő.hu!
Kedves Admin!
Megfogadtam az egyik hozzászóló tanácsát, és írtam a Nemzeti Közlekedési Hatóságnak.
Az alábbi tájékoztatást kaptam (részleteket idézek):
- "A felüljáró rendszernek MÁV Zrt. peronjaira levezető lépcsőkarjai kizárólagosan a vasutat igénybe vevő utasok közlekedését szolgálják, melyek a vasúti közlekedésről szóló … törvény … pontjának meghatározása alapján vasúti pálya részének minősülnek."
- "A vasúti építmények használata során az engedélyesnek – a MÁV Zrt.-nek - gondoskodnia kell a vasúti építmények karbantartásáról, üzembiztos állapotban tartásáról, műszaki felügyeletéről és az ezeket tanúsító adatok rögzítéséről."
- "Tájékoztatjuk továbbá, hogy hasonló ügyben Kőbánya-Kispest állomás peron megközelítésével kapcsolatban korábbi közérdekű bejelentés kapcsán vizsgálatot folytattunk le, melynek eredményeként a MÁV Zrt.-t az UVH/VF/2186/9/2015. számú jogerős határozatunkban köteleztük a Kőbánya - Kispest vasútállomás IV. számú vágányának az utasforgalom általi megközelítését biztosító gyalogos útvonal biztonságos használhatósága érdekében minden szükséges üzembentartói intézkedés megtételére."
A teljes szöveg itt érhető el: https://www.dropbox.com/s/dj5sco5ir3czdg7/NKH_UVH_20151104.pdf?dl=0
Mindezekre hivatkozva ismételten fel kellene tenni a kérdést a MÁV-START Zrt.-nek. Érdekelne, hogy a korábbi állásfoglalásukat (miszerint a lépcső nem hozzájuk, hanem a felüljáró üzemeltelőjéhez/tulajdonosához tartozik) fenntartják-e még:
- „A peronokhoz vezető mozgólépcsők illetve a betonlépcsők a gyalogos felüljáró szerkezeti részét képezik, ezért a felüljáróval kapcsolatos észrevételeket a MÁV Zrt. nem tudja kezelni.”
- „A peronszintről induló felüljáró így a lépcső és a mozgólépcső is a BKV Zrt. tulajdonában / vagyonkezelésében van, ezért azok felújítása/javítása nem a MÁV Zrt. hatásköre.
Köszönettel,
L. István
PS. Mivel kötelező mellékelni egy képet, a netről kölcsönöztem egy képet. Ez volt a képaláírás: "Kőbánya-Kispest, romos, lepusztult, a lépcső, amin le lehet menni a peronokhoz, pedig kimondottan balesetveszélyes, viszont nem érdekel senkit".
---
Kedves Járókelő.hu!
A barátnőm azt mondta, hogy biztos mindenki azt hiszi, hogy ezt már bejelentették és azért nem teszi szóvá senki. Én ezt nem akartam elhinni, de úgy tűnik, igaza van. Sajnos igazán plasztikus fotót sem készítettem, meg nehéz is kivárni, hogy ne legyen a képben senki, de a személyes tapasztalat ebben az esetben elengedhetetlen. A Kö-Ki vasútállomás lépcsőiről van szó. A nevezett létesítmény felújítását 2013-ban meghirdették, de azóta nem történt semmi. A mozgólépcsők már rég nem üzemelnek, lift nincs és a lépcsők... az valami hihetetlen. Még soha, sehol ilyet nem láttam. Bárki, aki nem elég sportos (értsd idős, gyerek, mozgáskorlátozott, fáradt, cipekedő, sérült, stb.) a testi épségét kockáztatja. Ez igaz az összes peron összes lépcsőjére, melyeket kikerülni nem lehet. A díjnyertes szerintem az 1-2 vágányokhoz vezető. Az hagyján, hogy beáznak és valamelyik oldalfala rezeg, de maguk a lépcsőfokok is több helyen erősen deformálódtak, széttörtek, furcsa szögben állnak. Ezeken bukdácsol naponta több ezer utas és én most keresve sem találtam az interneten ezzel kapcsolatos friss hírt. Hálás lennék, ha be tudnának szerezni valamilyen hivatalos választ a felújítással kapcsolatban. Köszönöm.
Hozzászólások
KÉT(!) HÓNAPJA(!) NEM REAGÁLTOK. MELLESLEG AZ ÚJ FELÜLET SZÁMÍTÓGÉPRŐL HASZNÁLHATATLAN. (BÁR MOBILON BIZTOS JÓL NÉZ KI.)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Én azt hittem, gőzerővel zajlik a felújí...
Az ehhez készített fotóim itt érhetők el, albumokba rendezve:
https://goo.gl/photos/m94mkwiVxVjy...
Az 5268-as számú észrevétel kapcsán az alábbiakról informáljuk.
Ezúton szeretnénk jelezni, hogy – mint ahogy az észrevételéből is kiderül – fel...
A határozat csak a IV. vágányra vonatkozik?
A többiről nem esik ott szó? (Eredetileg mi az I-II. vágánynál fotóztunk.)
Kíváncsian várjuk a MÁV reakcióját, bár mivel ebben az országba...
Megfogadtam az egyik kommentelő (András) tanácsát, és írtam az NKH-nak. A választ fejleményként közzétettem!
Kérném a fejleményeket a MÁV Zrt.-t továbbítani! Talán csak elfeledkeztek...
Kedves Admin!
Megfogadtam az egyik hozzászóló tanácsát, és írtam a Nemzeti Közlekedési Hatóságnak.
Az alábbi tájékoztatást kaptam (részleteket idézek):
- "A felüljáró rendszerne...
Ez félelmetes! Ezért néz így ki az állomás vagy húsz éve már??
A Kőbánya-Kispest vasútállomás gyalogos-felüljáró lépcsőjének üzemeltetésével kapcsolatban a MÁV Zrt. és a BKV Zrt. egyeztet. Az üzemeltetői jogok tisztázása után kerülhet sor a l...
És ezek szerint annak függvényében használhatom a MÁV szolg...
Köszönettel vettük a Társaságunk részére küldött észrevételt (5268).
A megkeresésben foglaltakra az ügyben illetékes MÁV Zrt. Fejlesztési és Be...