Megoldatlan

Rakodóöblök hiánya

Anonim Járókelő

FRISSÍTÉS 2020.01.31.:

Tisztelt Fővárosi Önkormányzat!
Kérjük, létesíttessenek közúti öblöket a teherforgalmi áruszállítás számára.
Köszönjük.

-----

FRISSÍTÉS 2020.01.21.:

"amennyiben lakossági igény merülne fel a járdán párhuzamos várakozást lehetne engedélyezni"--> valószínű nincs rá igény, hisz ezért parkolnak folyamatosan a járdán :) :) :)

-----

FRISSÍTÉS 2020.01.15.:

A Budapest Közút válasza:
"A Fehérvári úton az útépítés beruházása tavaly júniusában lezárult. Mivel korábban sem volt és a mostani felújítási tervekben sem szerepelt rakodó öböl a jelzett helyen, ezért azok nem létesültek, utólag pedig forgalomtechnikai kezelőként nem tudunk útépítéssel járó öblöket kialakítani.
Az útpályán a legközelebbi kijelölhető terület a Prielle Kornélia utcánál lévő elektromos töltőállomás előtti terület lenne. Az ott lévő üzletek eddig rakodóhely kijelölési igénnyel viszont nem jelentkeztek, ha azok kérik és indokolt, ott az útpályán lehet rakodóhelyet kijelölni.
A járdán utólag kijelölt rakodóhelyet a kis boltok kérték, azt az útfelújítás végén a kivitelezővel jelöltük ki. A járdán utólag kialakított rakodóhelynél a jelzett tengelyterhelésnél nagyobb járművel nem szabad megállni, ilyen kijelölés a városban több helyen látható.
Mint korábbi levelünkben írtuk, rakodni nemcsak nagyteherautókról hanem olyan kishaszonjárművel is lehet, amely tengelyterhelése kisebb 1 tonnánál (pl. renault kango, peugeot partner).
1 tonna tengelyterhelésnél nagyobb járművel (mint egyéb parkolóhelyek esetében is) a járdán nem lehet várakozni, az szabálytalan várakozásnak minősül. A szabálytalanul várakozókkal illetve járdán nem kijelölt helyen parkolókkal szemben a közterület-felügyelet tud fellépni.
Ezen a szakaszon a járda területe 5 méternél szélesebb, így amennyiben lakossági igény merülne fel a járdán párhuzamos várakozást lehetne engedélyezni, ezért sem helyezünk le pollereket a szegély mentén.
A KRESZ írott szabályainak betartása mindenkinek kötelező. A járdán várakozást a KRESZ egyértelműen szabályozza: mivel itt nincs jelzőtáblával jelezve a lehetőség, ezért az tiltott.
A szabálytalanokkal szemben nem különböző fizikai eszközök nagy költségű telepítése és üzemeltetése a megoldás véleményünk szerint, hanem a jogkövető magatartás, vagy annak hiánya esetén a szankcionálás."

-----

FRISSÍTÉS 2020.01.04.:

Semmi előrelépés nem történt, a fel nem festett területen is folyamatos a parkolás, az árurakodásra felfestett részen pedig láthatólag nem 1 tonna tengelyterhelésű járművekről végzik a rakodást, tehát továbbra is fenntartom, hogy néhány éven belül tönkre fog menni a szegély és a járda.

-----

FRISSÍTÉS 2019.09.20.:

Azt a választ elfogadom, hogy nem raknak pollereket, mert így parkolókat lehet kijelölni, de akkor kérdezném, hogy ez miért nem történt még meg? Szinte folyamatosan parkolnak a fel nem festett területen is, tehát van rá igény, alig tudtam olyan időpontban fotózni, hogy ne álljon ott senki. Illetve a szegély lerombolásának problémáját ez nem fogja megoldani, de rendben van, azt majd bejelentem akkor, ha már széttöredezett.

-----

FRISSÍTÉS 2019.09.20.:

A Budapest Közút válasza:
"A Fehérvári úton az útpálya átépítése előtt az útályán volt rakodóhely, de sajnos azt a kerékpársáv létesítésével a megállóhely peron vonalában már nem lehetett kijelölni.
A korábbi terveken az eredeti helytől távol a Prielle Kornélia utcai kereszteződésnél helyezte el a rakodóhelyet a tervező, itt azonban nagyon távol volt a 44-46 számú épületekben található üzletektől.
A 44.számú épületben lévő üzletek az átépítés végén kérték, hogy számukra jelöljünk ki új rakodóhelyet, ezért próbáltuk az útépítés befejeztével az üzletekhez közelebb helyezni azt.
Tájékoztatjuk, hogy rakodni nemcsak nagyteherautókról hanem olyan kishaszonjárművel, amely tengelyterhelése kisebb 1 tonnánál (pl. renault kango, peugeot partner) is lehet, a rakodás tényének kell teljesülni.
Ilyen jellegű rakodóhelyek a város más részein is vannak pl. a kiskörúton ahol a járda a jelenleginél keskenyebb.
Valóban 1 tonna tengelyterhelésnél nagyobb járművel mint egyéb parkolóhelyek esetében is a járdán nem lehet várakozni, az szabálytalan várakozásnak minősül. A szabálytalanul várakozót illetve járdán nem kijelölt helyen parkolók ellen a közterület-felügyelet tud fellépni.
Ezen a szakaszon a járda területe 5 méternél szélesebb így ha lakossági igény merül fel a járdán párhuzamos várakozást ki lehet jelölni, ezért nem helyezünk le pollereket a szegély mentén."

-----

3 éven keresztül zajlott a Fehérvári út felújítása, melynek során faltól-falig felújították a Kondorosi út és a Hamzsabégi út közötti szakaszt, megújultak a járdák, az úttest és a villamospálya, rendezték a parkolást, kerékpársáv létesült és nagyobb lett a zöldfelületek aránya is. A végeredményt úgy gondolom bármely európai város megirigyelhetné, egyvalamit azonban még mindig nem sikerült meglépni: a rakodóöblök kialakítását.
Említett útszakaszon a Csonka János térnél vannak olyan üzletek, melyek feltöltését csak a Fehérvári út felől lehet intézni, és itt meg is lett volna a hely széles és hosszú öblök kialakítására, ehelyett egy mindössze 10 méter hosszú felfestett, ám a járdával egy szintben lévő részt jelöltek ki áruszállítók számára, ahol ráadásul 1 tonna maximum tengelyterhelésű korlátozó táblát is kihelyeztek. Mondom mi ezzel a probléma: az áruszállító autók legritkább esetben személygépjárművek (a képen látható autók nem árufeltöltők, hanem szabálytalanul parkolók), leginkább 2.5, de sokszor 3.5 tonna megengedett össztömegű járművek, így a legcsekélyebb matematikai tudással rendelkező ember is ki tudja számolni, hogy valamely tengelyen több lesz a terhelés mint 1 tonna. És ebből adódik is rögtön a másik probléma: a járdára parkoló járművek egy éven belül rommá fogják törni az újjáépített szegélyt, ami aztán a következő felújításig (kb 30 év) úgy is marad majd.
Javaslom, hogy a felfestett részen, valamint a tőle nagyjából 20 méterrel hátrébb lévő járdaszakaszon alakítsanak ki 1-1 normális rakodóöblöt, hogy normálisan lehessen végezni az árufeltöltést. Amennyiben csak a most kijelölt részt szánták erre a célra, kérem, hogy a másik szakaszt pollerekkel zárják el, máskülönben a tilosban parkoló autók fogják a szegélyt tönkretenni, és a sarat felhordani.
Várom válaszukat!
Előre is köszönöm!

Probléma helyszíne
Budapest XI. kerület, Újbuda, Fehérvári út 48

Hozzászólások

  • Dr Kardos Angelika lezárta a bejelentést Megoldatlan eredménnyel. Oka: Megoldhatatlan.

    A bejelentéstől számított 1 év alatt nem oldódott meg a probléma.
  • Anonim Járókelő visszajelzésére vár.

  • Járókelő Adminisztrátor megváltoztatta a bejelentés állapotát "Megerősítésre vár"-ról "Megoldásra vár"-ra.

  • Anonim Járókelő hozzászólt a bejelentéshez.

    Itt azóta sem történt semmi sajnos.
  • Anonim Járókelő visszajelzésére vár.

  • Pál András megváltoztatta a bejelentés állapotát "Válaszra vár"-ról "Megoldásra vár"-ra.

  • Az illetékes válasza megérkezett az üggyel kapcsolatban.

    Tisztelt Járókelő!

    A honlapjukon tárgyi számon nyilvántartott ügyet a megbízásunkból operatív forgalomtechnikai kezelői feladatokat ellátó Budapest Közút Zrt. megvizsgálta és a javaslattal kapcsolat
    ...
  • Az illetékes válaszának megoldópontszáma: 1. Mi ez?

  • Az illetékes válasza megérkezett az üggyel kapcsolatban.

    Tisztelt www.jarokelo.hu Csapata!

    Ezúton tájékoztatom Önöket, hogy levelüket érkeztettük az FPH_KOZP-14488/2020-as érkeztetőszámon és továbbítottuk a Főpolgármesteri Hivatal Városigazgatóság Főosztál
    ...
  • Az illetékes válaszának megoldópontszáma: 1. Mi ez?

  • Lukács Máté elküldte az ügyet az illetékesnek: Budapest Főváros Önkormányzata

  • Lukács Máté megváltoztatta a bejelentés leírását "Frissítés 2020.01.05. Semmi előrelépés nem történt, a fel nem festett területen is folyamatos a parkolás, az árurakodásra felfestett részen pedig láthatólag nem 1 tonna tengelyterhelésű járművekről végzik a rakodást, tehát továbbra is fenntartom, hogy néhány éven belül tönkre fog menni a szegély és a járda. -...

  • Lukács Máté megváltoztatta a bejelentés illetékesét "Budapest Közút"-ról "Budapest Főváros Önkormányzata"-ra.

  • Anonim Járókelő hozzászólt a bejelentéshez.

    "amennyiben lakossági igény merülne fel a járdán párhuzamos várakozást lehetne engedélyezni"--> valószínű nincs rá igény, hisz ezért parkolnak folyamatosan a járdán :) :) :)
  • Kövér Blanka megváltoztatta a bejelentés állapotát "Válaszra vár"-ról "Megerősítésre vár"-ra.

  • Az illetékes válasza megérkezett az üggyel kapcsolatban.

    Tisztelt Adminisztrátor!

    A 51676-as számú megkeresésre az alábbi választ adjuk:

    Tisztelt Bejelentő !

    A Fehérvári úton az útépítés beruházása tavaly júniusában lezárult. Mivel korábban sem volt é
    ...
  • Az illetékes válaszának megoldópontszáma: 1. Mi ez?

  • Szilágyi Dóra elküldte az ügyet az illetékesnek: Budapest Közút

  • Szilágyi Dóra megváltoztatta a bejelentés leírását "3 éven keresztül zajlott a Fehérvári út felújítása, melynek során faltól-falig felújították a Kondorosi út és a Hamzsabégi út közötti szakaszt, megújultak a járdák, az úttest és a villamospálya, rendezték a parkolást, kerékpársáv létesült és nagyobb lett a zöldfelületek aránya is. A végeredményt úgy g...

  • Anonim Járókelő hozzászólt a bejelentéshez.

    Semmi előrelépés nem történt, a fel nem festett területen is folyamatos a parkolás, az árurakodásra felfestett részen pedig láthatólag nem 1 tonna tengelyterhelésű járművekről végzik a rakodást, tehát...
  • Anonim Járókelő visszajelzésére vár.

  • Anonim Járókelő hozzászólt a bejelentéshez.

    Azt a választ elfogadom, hogy nem raknak pollereket, mert így parkolókat lehet kijelölni, de akkor kérdezném, hogy ez miért nem történt még meg? Szinte folyamatosan parkolnak a fel nem festett terület...
  • g g megváltoztatta a bejelentés állapotát "Válaszra vár"-ról "Megoldásra vár"-ra.

  • Az illetékes válasza megérkezett az üggyel kapcsolatban.

    Tisztelt Adminisztrátor!

    A 51676-as számú megkeresésre az alábbi választ adjuk:

    Tisztelt Bejelentő !

    A Fehérvári úton az útpálya átépítése előtt az útályán volt rakodóhely, de sajnos azt a keré
    ...
  • Az illetékes válaszának megoldópontszáma: 3. Mi ez?

  • Ihasz David hozzászólt a bejelentéshez.

    A Fehérvárin lentebb, az Etele út felőli részen is hasonló a probléma - csodálatos, rézsűs parkolók létesültek, de ezekben nonstop a környező irodaházak dolgozói parkolnak, így a furgonoknak marad a kerékpárút...
  • Járókelő Adminisztrátor elküldte az ügyet az illetékesnek: Budapest Közút

  • Anonim Járókelő bejelentette az ügyet.

Hasonló bejelentések

  • Megoldásra vár
    4
    Megoldásra vár
    4

    Zebra létesítése

    Beküldés ideje:
    Beküldte: Anonim Járókelő
    Illetékes: Budapest Főváros Önkormányzata
    Sírkert út (X. kerület, Kőbánya)
  • Válaszra vár
    0
    Válaszra vár
    0

    Lekopott zebra

    Beküldés ideje:
    Beküldte: Anonim Járókelő
    Illetékes: Budapest Közút
    Petőfi híd, budai hídfő (XI. kerület, Újbuda)
  Vissza az oldal tetejére