Zuglói közterület-felügyelők munkában
Múlt vasárnap, 2015. február 22-én, a Kós Károly sétány és az Állatkerti körút sarkától nem messze az ott a járdán várakozó hét gépkocsi mindegyikére kerékbilincset raktak (lásd a képeket). Ezzel kapcsolatban a következő kérdések merülnek fel:
1. Bár szabálytalanul várakoznak, de nem hiszem, hogy ez bárkit zavarna. A járdán szabadon maradó hely szemmel láthatóan elegendő két babakocsi, kerekesszék, vagy bármi más járdán közlekedő izé számára. Erre különben a madár se jár, a járda a Hungária körút felüljárójához vezet, amin igen ritka a gyalogosforgalom. Az autók betonon állnak, a zöldfelületet nem károsítják, tengelyterhelésük az 1000kg-ot nem éri el; a sofőrök cselekménye a társadalomra tökéletesen veszélytelen. Ha meg is büntették őket (minek?), miért kellett mindjárt kerékbilincset felrakni?
2. Vegyük ehhez még hozzá, hogy számtalan zavaró, balesetveszélyes várakozást láthatunk a kerületben, csak néhány példa az oldalról: http://jarokelo.hu/budapest/bejelentesek/3856/parkolo-kocsik-zarjak-el-a-kisgyerekesekstbkozlekedeset, http://jarokelo.hu/budapest/bejelentesek/4021/hianyos-aszfalt-es-esoviz-elvezetes-hiany, http://jarokelo.hu/budapest/bejelentesek/3722/zoldteruleti-parkolas.
Ezekben az esetekben hónapok alatt alig történt előrelépés. A fenti helyszíntől mintegy 70 méterre is várakoztak a gyalogosforgalmat kifejezetten akadályozó gépkocsik, persze büntetés nélkül.
3. Így jogos a kérdés, miért a szabályokat minimálisan megsértők tömeges bírságolását választják a valóban problémás esetek megoldása helyett? Van-e a közterület-felügyelők szabályzatában, motivációs rendszerében olyan elem, ami ehhez a bírságolási gyakorlathoz vezet? Ha igen, tervezenek-e ezen változtatni?
Hozzászólások
Tájékoztatjuk, hogy Budapest Főváros XIV. Kerület Zugló Önkormányzata az önkormányzat által biztosítandó helyi közszolgáltatási feladatok lebonyolítását a Zuglói Városgazdálkodási...