Válaszra vár

50 éves ez a Ganz villamos

Már 50 éves ez a Ganz villamos? Szívből gratulálok! Tényleg nagyon szép! … és micsoda gyönyörű hangja van! Hamisítatlan retro életérzés, ráadásul minden nap. Alig hittem a szememnek, amikor megláttam a grafikát az oldalán, 50 éves! Le a kalappal! Minden hajnalban együtt ébredünk és este együtt fekszünk, hiszen nem tudom nem észre venni kecses járását ablakaim alatt. Mindkét irányban jól hallani és érezni már messziről közeledését. Ha ritkán utazom rajta, erősen markolom és nem csak szeretetből… Együtt kattogunk, zakatolunk már ötven éve. Akarom mondani én csak 38.
A kérdésem, hogy meddig tervezik még üzemeltetni napi szinten az immár ötven évessé lett (!) 47-es villamosokat? Nagyon kérem, lepjenek meg válaszukkal!

Probléma helyszíne
Budapest XXII. kerület, Budafok-Tétény, Leányka u. 58

Hozzászólások

  • Miki Gyuri hozzászólt a bejelentéshez.

    ne haragudj már, ha kérdezhetem, neked milyen végzettséged van?? Műszaki világhoz hogy állsz? Mert lehet bőszen verni a tam-tam ot, hogy "de egész biztosan van "valamilyen más" alternatíva a XXI. száz...
  • Claus Sleepy hozzászólt a bejelentéshez.

    Talán van más alternatíva is a XXI. században, mint hogy még X+10 évig így maradjon minden. Jelenleg műszakilag (is) akkora feladvány lenne ez a mi kis villamospályánk, ez nem csak számomra nem hihető.
  • Miki Gyuri hozzászólt a bejelentéshez.

    KEdves Claus! Igen, van megoldás, mégpedig a gépjármű forgalom TELJES kitiltása a Szabi -hídról és ezzel a (szódával elmegy) autós sávok megszüntetése, majd ezek után a pályalemezek "néminemű" megerős...
  • Járókelő András hozzászólt a bejelentéshez.

    A kérdés jogos, de meglepődnék, ha valami infót kapnánk a válszszal. Arról a különböző villamosos topikokban és csoportokban már tudnának.
  • Claus Sleepy hozzászólt a bejelentéshez.

    A Combino-s kép csak érdekesség, a részleteket jól ismerem. „50 éves ez a Ganz villamos” Ez felirat látható a villamos oldalán. Egyszerűen cinikus! A sok-sok év alatt a tologatások közben nyilván akad...
  • Jakab Tamás hozzászólt a bejelentéshez.

    Napok óta olvasgatom itt a hozzászólásokat és meg is fogadtam nem szólok hozzá, de nem bírom ki.
    A Combino-s kép kapcsán hívnám fel a figyelmet, hogy mindkét járgány belső tükre be van hajtva, mert k
    ...
  • Claus Sleepy hozzászólt a bejelentéshez.

    Csak érdekességként :)
  • Németh István hozzászólt a bejelentéshez.

    Felújítás előtt sem, mert nem lett növelve a vágánytengely távolság. Az jelenleg (felmentéssel!) 2,7 méter, miközben 3,2-nek kellene lennie és akkor elférne minden típus a hídon. De ugye a közút is (s...
  • Gajdov Géza hozzászólt a bejelentéshez.

    Menetrend szerinti nosztalgiajárat kérem szépen. Ilyen nincs ám mindenhol! Tessék megbecsülni. :-)
  • Claus Sleepy hozzászólt a bejelentéshez.

    A tátrák is majd negyven évesek. Miért lenne ez a jó megoldás?
  • Járókelő András hozzászólt a bejelentéshez.

    Felújítás előtt elfértek a tátrák, vagy én emlékszem rosszul. Mintha lenne valahol fotó is róla a neten
  • Németh István hozzászólt a bejelentéshez.

    Két Tátra bár fizikailag elfér egymás mellett a hídon - a lepróbáláson ott voltam pár éve - de terhelésnél már nem biztos, hogy nagyobb sebesség (nagyobb... 30 km/h) esetén nem leng ki úgy a kocsiszek...
  • Miki Gyuri hozzászólt a bejelentéshez.

    Többek közt erre a viszonylatra lettek volna jók az MVK levetett csuklós,részben alacsonypadlós Tatrái, melyek eleve sokkal újabbak, mint ezek a lekoszlott ICS-k, nem beszélve arról, hogy nagyobb befo...
  • Szt Marjay Dániel hozzászólt a bejelentéshez.

    Az a baj, hogy a majd' két éve beígért felújítás is hazugság volt. Azóta egyetlen egyet sem kezdtek el felújítani. Legtöbbjükben fűtés sincs, amelyikben van ott meg nem működik. Télen bent ugyanannyi...
  • Torma Dániel hozzászólt a bejelentéshez.

    Még itt lesznek velünk, a 2-es villamos viaduktján és a Szabadság hídon csak ezek a szerelvények járhatnak rendszeres forgalomban. Ezeken a helyeken komolyabb átépítés pedig nem várható tíz éven belül.
  • Járókelő András hozzászólt a bejelentéshez.

    Na azt a BKK-tól ne várjunk. Én lennék a legjobban meglepődve. Én csak le akartam írni az okokat, de teljesen megértem a problémát. Valóban hangosak és korszerűtlenek. Az 50 év az 50 év annak ellenér...
  • Claus Sleepy hozzászólt a bejelentéshez.

    Ha valóban ilyen komplex a problémakör, akkor remélhetőleg egészen konkrét megoldástervezetük is van rá fix dátumokkal. Ezekre vagyok kíváncsi.
  • Járókelő András hozzászólt a bejelentéshez.

    Egyenlőre a villamosok felújítása az egyetlen reális opció. Nem csak a tömeg a gond, hanem a tengelyterhelés is. Alkalmas villamost kb 15 éve senki nem gyártott, mert ma már senki se gyárt ilyen villa...
  • Németh István hozzászólt a bejelentéshez.

    A megoldás nem rövidebb villamos, ha nem olyan villamos beszerzése, amelynek a tengelyterhelése megengedi a hídon való közlekedést. A 3 kocsi UV-nak pl. ~7 tonna körül volt a terhelése, míg a 34 méter...
  • Claus Sleepy hozzászólt a bejelentéshez.

    A Szabadság híd tehermentesítésére vonatkozóan a gyalogos és kerékpáros híddá alakítása egy régi lehetőség, de nyilván számtalan megoldás van még a világban. Egy korszerű, csípőben elegáns és rövidebb...
  • Mudry György hozzászólt a bejelentéshez.

    A villamos oldalán látható reklámot az alábbi szöveggel tudnám elfogadni: "Ötven éves a BKV. Elnézést kérünk utasainktól, hogy még mindig ilyen elavult villamosokon kell közlekedniük! Bocsánatot kérü...
  • Claus Sleepy hozzászólt a bejelentéshez.

    Ezek szerint (ha így van) méltóképp lehetnek büszkék a járatra, hiszen tudtak sok-sok tíz évre előre gondolni. Azt elég nehéz lenne elhinni, hogy a mai tudásunkkal nincs rá megoldás. Azt kellene elfog...
  • Járókelő András hozzászólt a bejelentéshez.

    A Szabadsághídon műszaki okból más villamos nem mehet át.

    Ha jól tudom a mai villamosok szélesebbek is mint a ganz villamosok ezét csak a sínek arrébrakásával férnének el egymás mellett. Hallottam o
    ...
  • Járókelő Gergő hozzászólt a bejelentéshez.

    Ha ez valamit javít a helyzet megítélésén, akkor a 153 legyártott darabból már csak 38 van forgalomban, illetve még 30 felújított (KCSV7), de azok nem közlekednek a budai vonalakon. A maradék 38-ra pe...
  • Könczei Gábor hozzászólt a bejelentéshez.

    Amikor óvodás voltam, akkor voltak ilyen villamosok kitéve az udvarba játéknak... :D
  • S-N Szabolcs elküldte az ügyet az illetékesnek: BKK Ügyfélszolgálat

  • Claus Sleepy bejelentette az ügyet.

Hasonló bejelentések

  Vissza az oldal tetejére