BKV busz nem menetrend szerinti közlekedése
Az alábbiakban tényközlésként próbálom megfogalmazni a történteket, az eset könnyebb kivizsgálása érdekében.
A FUTÁR telemetriai adatai, illetve szükség szerint a busz kameraképei gondolom rendelkezésre állnak az eset alátámasztása és kivizsgálása során.
2018.04.14. hajnalban 04:34 körül az FKU-930 forgalmi rendszámú autóbusz M3 jelzéssel közlekedett a Dél-Pesti Autóbuszgarázs felől Kőbánya-Kispest felé, mögötte néhány száz méterre lemaradva a 136E jelzésű járat.
Az Árpád utcai megállóban megállt mindkettő busz.
A megállóba előbb érkező, M3 jelzésű busz meglehetősen távol (legalább 1m) állt meg a megálló padkájától, de kinyitotta az ajtókat a vezető, ezért a megállóban minden ott várakozó ember (kb. 6-8 fő) felszállt.
A belső kijelzőn a következő megállók voltak olvashatók: Fő utca, Simonyi Zsigmond utca, Sós utca, Kőbánya-Kispest.
A Simonyi Zsigmond utcai megállóban állt meg legközelebb, majd az ajtókat kinyitva várakozott.
Kb egy perc várakozás után előre mentem és megkérdeztem a vezetőt, hogy mire várunk.
Azt a választ kaptam a telefonja nyomkodása közben, hogy az indulási időre, majd a FUTÁR kijelzőjére mutatott.
Ránéztem a kijelzőre, ott azt láttam piros számokkal, hogy -7,5 perc.
Mondtam neki, hogy ne szórakozzon már, el fogok késni a munkámból.
Erre azt válaszolta, hogy ő nem szórakozik, nem volt kötelező felszállni, mögötte jött a 136E.
A 136E járat viszont időközben megelőzte a megállóban várakozás alatt, mivel a 136E busznak a Simonyi Zsigmond utcai megállóban nem kell megállnia.
Mivel ha vártam volna a buszon még 7,5 percet, lekéstem volna a 04:46-kor Kőbánya-Kispestről induló M3 metrópótló buszt, a 04:51-kor induló busszal pedig már nem biztos, hogy elértem volna a céges buszos csatlakozásomat Népliget megállónál, ami pedig 05:00-kor indul és nem tud várni rám.
Ezen okokat gyorsan végig gondolva úgy döntöttem, hogy inkább leszállok és futva próbálom elérni az utolsó buszt, ami még jó nekem.
Néhány utas a járművön maradt, és valószínűleg felháborodtak a szituáción, mert mire a következő megállóig elérhettem volna, a busz mégis elindult, majd a Sós utcánál ismét megállt, így felszálltam a buszra.
Kőbánya-Kispest állomásra érve a sofőr rögtön a Kőbányára vezető Sibrik Miklós úti felüljáró után állt meg közvetlenül, a lehető legtávolabb az M3 pótló buszok indulási helyétől, a megszokott 93-as jelzésű buszok indulási megállója helyett, ezzel is (talán szándékosan) nehezítve az M3 csatlakozásra való átszállást.
Szerencsénkre az a busz megvárta, hogy odaérjünk és felszálljunk, így nem késtem el a munkából.
Bennem több kérdés is felmerült az eset kapcsán (a szituáció kiváltotta dühöm és gondolataim pedig most inkább nem fejezném ki):
- Miért közlekedett busz M3 jelzéssel olyan útvonalon, ahol menetrend szerint nem, de még terelés esetén sem közlekedne?
- Miért állt meg olyan megállóban is, ahol menetrend szerint sem kellene?
- Mi indokolta, hogy a padkától 1 méterre álljon meg, ezzel balesetveszélyes helyzetet teremtve?
- Ha a korábbi megállónál még nem volt probléma a -7,5 perc, akkor a következőnél miért lett annyira nagy probléma, hogy ki is kelljen várni időre munkába siető utasokkal?
- Erről a kényszer várakozásról miért nem volt utastájékoztatás?
- Mi indokolta, hogy a végállomáson a kijelölt leszállóhelytől kb 300 méterre álljon meg?
Szeretnék a felmerült kérdéseimre részletes válaszokat kapni az illetékestől.
A sofőr büntetését nem célom elérni, de mindenképpen szeretném, ha ezeket a dolgokat átgondolná és a jövőben többet ilyen nem fordulna elő.
Hozzászólások
budapest@jarokelo.hu
Tárgy: tájékoztatás
Tisztelt Cím!
Társaságunkhoz érkezett "Bejelentés a www.jarokelo.hu oldalról (29122)" tárgyú elektronikus levelükkel kapcsolatban...
Délpestről kiálló kocsi volt.
-7,5... tehát volt még neki az indulásig 7,5 perce. Azért ment M3 kijelzéssel, mert garázsból kiállva...