Megoldatlan

M4 metró - biztonsági sávot elválasztó LED csík hibái

Az M4 metró több helyen is épitészeti remekműnek tartják, több díjat is nyert. Ezzel lehet egyetérteni és vitatkozni. Vélhetően egy belsőépítész vagy LED kereskedő kitalálta, hogy milyen jó lenne, ha a biztonsági sávot egy figyelemfelhívó LED csíkkal választanák el a peronoktól. (Lehet az ötletgazda még szakember sem volt csak egy sörözés alkalmával megvilágosodott, hogy milyen jó biznisz LED-eket eladni.) Ezzel sincs semmi baj... Volt gond az üzembe helyezéskor, mert a Siemens biztosító berendezés, az Alstom metrókocsik és ezek a fránya LED csíkok sehogyan sem akartak együttműködni, de hosszas munkával némi korabeli sajtóvisszhang mellett csak összekalapálták a mérnökök az álmokat. A gond ott kezdődik, hogy a LED-ekre szemrebbenés nélkül bekamuznak 50-100 ezer órás élettartamot a világítástechnikát, erős- és gyengeáramot sosem tanult forgalmazók és távolkeletről importálók. A metró egy speciális vasút, ahol rendkívüli igénybevételnek vannak kitéve a berendezések. Ezt a politikusok, designerek, menágerek és egyéb jól fizetett "sikeres" emberek nem igazán értik meg, sőt a tagadás/haladás ősi szellemének állítják be a mérnököt, aki kellő alázattal és óvatossággal igyekszik több évtizedig felelősséget vállalni a munkájáért (semmi tisztelet a nem ilyen mérnöknek). A fotókon - melyek a Móricz Zsigmond körtéren készültek 2017.08.19-én - nem látható túl jól a végeredmény, de a helyzet az, hogy ezeknek a LED-eknek a vélhetően nem megfelelő beépítés eredményeként sikerült az élettartamát lerövidíteni oly mértékben, hogy 30-40 %-uk már bőven a cserére érett 70% alatti fényáramot tudja csak kipréselni magából. Egy tönkrement LED chipet pedig nem lehet csak úgy kicserélni, mint egy E27 foglalatú fényforrást, hanem komplett modulokat kell cserélni esetleg ESD (electrostatic discharge) tanusított gyárban chipeket forrasztgatni... A DBR metró projekttől jó lenne megrendelni a garanciális javítást, amit talán meg kellene előznie egy mérésnek, hogy tudni lehessen milyen lokális környezeti hőmérsékletre kell az új LED csíkok hűtését tervezni, ha ezt a kivitelezés során nem sikerült megtenni. Vagy lehet mindent a jól bevált magyar szokás szerint hagyni lerohadni, csak nehogy visszavonjâk a rangos épitészeti díjakat...

Probléma helyszíne
Budapest Bartók Béla út 58

Hozzászólások

  • Az adminisztrátor lezárta a bejelentést Megoldatlan eredménnyel. Oka: Nem érkezett a bejelentőtől visszajelzés.

  • Anonymus Járókelő visszajelzésére vár.

  • Sági Katalin megváltoztatta a bejelentés állapotát "Válaszra vár"-ról "Megoldásra vár"-ra.

  • Az illetékes válasza megérkezett az üggyel kapcsolatban.

    Ügyszám: 0038/0030232/2017

    budapest@jarokelo.hu

    Tárgy: tájékoztatás

    Tisztelt Cím!

    Társaságunkhoz érkezett "Bejelentés a www.jarokelo.hu oldalról (23265)" tárgyú elektronikus levelükkel kapcsolatba
    ...
  • Az illetékes válaszának megoldópontszáma: 1. Mi ez?

  • Járókelő Eszter elküldte az ügyet az illetékesnek: BKK Budapesti Közlekedési Központ

  • Anonymus Járókelő hozzászólt a bejelentéshez.

    További fotók...
  • Anonymus Járókelő bejelentette az ügyet.

Hasonló bejelentések

  • Válaszra vár
    0
    Válaszra vár
    0

    NNE-057

    Beküldés ideje:
    Beküldte: Suszter Dominik
    Illetékes: BKK Budapesti Közlekedési Központ
    Békásmegyer H (III. kerület, Óbuda-Békásmegyer)
  • Válaszra vár
    0
    Válaszra vár
    0

    Nem működő lámpa

    Beküldés ideje:
    Illetékes: BKK Budapesti Közlekedési Központ
    Gyógyszergyár (X. kerület, Kőbánya)
  • Válaszra vár
    0
    Válaszra vár
    0

    AA-HY-834

    Beküldés ideje:
    Beküldte: Járókelő Star
    Illetékes: BKK Budapesti Közlekedési Központ
    Clark Ádám tér (I. kerület, Várkerület)
  Vissza az oldal tetejére