Megoldatlan

Eltűnt buszmegálló beálló

FRISSÍTÉS: 2025.08.05.

A bejelentő kérdése:
„Évek óta nagy tisztelettel figyelem munkájukat és most is nagyon köszönöm, hogy első bejelentésemre választ nyertek - azonban a BKK válaszát nem tudom elfogadni, mert nem a kérdésemre irányul.
Én azt kérdeztem, hogyan történhetett az, hogy egy meglevő, modern, működő utasvárót elbontanak valahonnan, ahol látványosan szükség van rá?
A válasz pedig úgy érkezett, mintha egy újat kérnék (egy túlzóan kicsi) helyre.
Ráadásul a válasz nélkülöz minden konkrétumot a Bóbita utcai hellyel kapcsolatban, úgy érződik, hogy előre megírt, tucat-válasz.
Nem tudom, lehet-e továbblépni emiatt?
Illetve látnak-e esélyt, hogy társadalmi/lakossági kezdeményezésből újraépülhet-e a váró ? Jogilag tiltja-e valami?”

-----

FRISSÍTÉS: 2025.08.04.

BKK Budapesti Közlekedési Központ válasza:
„Tisztelt Ügyfelünk!

Köszönjük megkeresését, amellyel kapcsolatban a BKV Zrt. állásfoglalásában arról tájékoztatta Társaságunkat, hogy a BKV Zrt. nem gyárt és nem létesít utasvárót.

A fővárosi tulajdonú utakra a BKV-tól és a BKK-tól jogilag teljesen független cég helyezhet ki utasvárókat, amelyet egy kizárólagos kétoldalú szerződés rögzít, melynek aláírója a Fővárosi Önkormányzat.

Társaságunkhoz számos megkeresés, észrevétel érkezik utasváró és/vagy pad telepítésével, illetve bontásával kapcsolatban, ugyanis a legtöbb esetben a BKK-nak, mint közlekedésszervezőnek tulajdonítják a feladatot, miközben utcabútor kihelyezése az adott terület tulajdonjogától függ.

A BKK kiemelten fontosnak tartja a meglévő utasvárók számának bővítését, azonban a Fővárosi Önkormányzat tulajdonában lévő területeken a kihelyezhető várók száma véges, limitált, mely keret már felhasználásra került. Ahhoz, hogy nagyobb utasforgalmú megállóhelyekre kerülhessen utasváró, a fővárosi telepítési lista részletesen felülvizsgálatra került, melynek eredményeképpen a kisebb forgalmú megállóhelyeken lévő egyes utasvárók nagyobb utasforgalommal rendelkező megállókba kerültek áthelyezésre, hiszen sajnos csak a meglévő darabszámú kerettel lehet gazdálkodni.

A BKK szakmailag támogatja, hogy lehetőség szerint minden megállóban legyen időjárás elleni védelem, de erre jelenleg még nincs lehetőség. A tárgyi helyszínen utasváró telepítésére egyelőre nem látunk lehetőséget, figyelembe véve a fővárosi területekre telepíthető utasvárók korlátos darabszámát és terjedelmes, a szóban forgó megállónál jelentősebb utasforgalmú várólistáját is.

Kérjük tájékoztatásunk szíves elfogadását.”

-----

Budapest, Óbuda Bóbita utcai városból kifelé menő buszmegálló (egyébként tökéletes, modern) beállóját pár hónapja elbontották, azóta nincs hova leulni, eső elől beallni.
Kérem, nézzenek utána, Miért történhetett ez, s hogyan lehetne pótolni?!

Köszönöm!!

Probléma helyszíne
Budapest III. kerület, Óbuda-Békásmegyer, Bóbita utca

Hozzászólások

  • Fónai Kende lezárta a bejelentést Megoldatlan eredménnyel. Oka: Megoldhatatlan.

    Az utasvárót áthelyezték.
  • Az illetékes válasza megérkezett az üggyel kapcsolatban.


    Tisztelt Járókelő Egyesület!

    A hivatalunkhoz eljuttatott, „Bóbita utca” (F00630) autóbusz megállóhelyi utasváróval kapcsolatos bejelentésre a következő tájékoztatást adjuk.

    Budapest Főváros Önkorm
    ...
  • Az illetékes válaszának megoldópontszáma: 1. Mi ez?

  • Járókelő Ügykezelőverified-profile hozzászólt a bejelentéshez.

    Kedves András!
    A kérdéseidre a választ remélhetőleg a Fővárosi Önkormányzattól fogod megkapni, mi egyelőre továbbítottuk részükre az észrevételt.
    Addig is szíves türelmedet kérjük!
    A Járókelő csapatán...
  • Járókelő Ügykezelőverified-profile hozzászólt a bejelentéshez.

    A bejelentő hozzászólása:
    "Kedves és tisztelt Jarokelo.hu Munkatarsak!

    Évek óta nagy tisztelettel figyelem munkájukat és most is nagyon köszönöm, hogy első bejelentésemre választ nyertek - azonban a
    ...
  • Budapest Főváros Önkormányzata visszaigazolta az üzenet beérkezését.

    Tisztelt Ügyfelünk!

    Tájékoztatjuk, hogy levelét az FPH_KOZP- 1025801 /2025-es érkeztetőszámon továbbítottuk a Főpolgármesteri Hivatal Városüzemeltetési Főosztálya részére.

    Tisztelettel:

    [cid:image0...
  • Az illetékes válaszának megoldópontszáma: 1. Mi ez?

  • Járókelő Adminisztrátor elküldte az ügyet az illetékesnek: Budapest Főváros Önkormányzata

  • Járókelő Adminisztrátor megváltoztatta a bejelentés illetékesét "BKK Budapesti Közlekedési Központ"-ról "Budapest Főváros Önkormányzata"-ra.

  • Járókelő Adminisztrátor megváltoztatta a bejelentés leírását "Budapest, Óbuda Bóbita utcai városból kifelé menő buszmegálló (egyébként tökéletes, modern) beállóját pár hónapja elbontották, azóta nincs hova leulni, eső elől beallni. Kérem, nézzenek utána, Miért történhetett ez, s hogyan lehetne pótolni?! Köszönöm!!"-ról "FRISSÍTÉS: 2025.08.04. BKK Bu...

  • BKK Budapesti Közlekedési Központ válasza megérkezett az üggyel kapcsolatban.


    Ügyszám: 0038/0022245/2025

    Tárgy: tájékoztatás

    JAROKELO-BUDAPEST-00170974

    Tisztelt Ügyfelünk!

    Köszönjük megkeresését, amellyel kapcsolatban a BKV Zrt. állásfoglalásában arról tájékoztatta Társas
    ...
  • Az illetékes válaszának megoldópontszáma: 1. Mi ez?

  • A rendszer újra elküldte az ügyet az illetékesnek: BKK Budapesti Közlekedési Központ

  • BKK Budapesti Közlekedési Központ nem válaszolt 40 napon belül.

  • Dr Kardos Angelika elküldte az ügyet az illetékesnek: BKK Budapesti Közlekedési Központ

  • Dr Kardos Angelika megváltoztatta a bejelentés illetékesét "Az illetékes"-ról "BKK Budapesti Közlekedési Központ"-ra.

  • Papp András hozzászólt a bejelentéshez.

    Képek a helyszínről.
  • Járókelő Ügykezelőverified-profile hozzászólt a bejelentéshez.

    Kedves Bejelentőnk!
    Kérjük, kommentben vagy emailben a kerdes@jarokelo.hu címre küldött üzenetben csatolj olyan kép(ek)et, amelye(ke)n a probléma környezete is könnyen beazonosítható, hogy ezzel is s
    ...
  • Járókelő Barbara megváltoztatta a bejelentés állapotát "Új"-ról "Kiegészítésre vár"-ra.

  • Papp András bejelentette az ügyet.

Hasonló bejelentések

  Vissza az oldal tetejére