Megoldatlan

Kerékpár szállítás az új HÉV kocsikban

// ADMIN FRISSÍTÉS 2017.04.28: Tisztelt Illetékes! Kérjük, válaszoljanak a bejelentő friss hozzászólásaira. köszönjük!

Az új HÉV kocsikban a kerékpár szállítás sokkal nehezebb, mint a régieken volt, visszafejlődésről lehet beszélni.

- Miért volt szükség a kerékpárok szállításának nehezítésére?
A régi kocsikban nem volt sok kapaszkodó ezeken a helyeken, ez tény. Ezek azonban elegendőek voltak, és el lehetett férni a kerékpárokkal, a többi utas is le/fel tudott szállni.

- Semmi különbség az új kocsikban a kerékpárszállításra kijelölt ajtók és a többi között! Mivel minden ajtó a gyalogosokhoz van kialakítva, kerékpárral nagyon nehezen használhatóak a kijelölt helyek:
o Nem lehet a kocsiban mozogni (pl. megfordulni) a kerékpárral. Így kb. lehetetlen egy másik utast átengedni a leszálláshoz. Pláne ha ő is kerékpárral van.
o Ha emberek állnak az ajtóban, gyakorlatilag lehetetlen kerékpárral le ill. felszállni, mert nem tudnak félreállni, hogy mindenki elférjen.
o A kerékpártároló menet közben az oldalirányú mozgás miatt tönkreteszi a kereket, nyolcas lesz benne, lehet centírozni.
o Ha valamelyik kerékpár nem azon az oldalon van ahol kinyílik az ajtó, képtelenség leszállni vele.

Ma egy kerékpárral és 3 rollerral utaztam együtt, nem is volt nagy tömeg, de gyakorlatilag moccanni sem lehetett.

A következő átalakításokat javaslom a kerékpárok szállítására kijelölt helyeken:
- Ki kellene szerelni a középső oszlopot.
- Jóval kisebb korlátokat szerelni az ajtó mellé.
- A kerékrögzítő helyére egy széket kellene tenni.
- Az ajtó melletti keresztbe álló székeket ki kellene venni.
Így használhatóak lennének kerékpárral is az új HÉV szerelvények.

Probléma helyszíne
Budapest I. kerület, Várkerület, Bem rkp. 28

Hozzászólások

  • Lukács Máté lezárta a bejelentést Megoldatlan eredménnyel. Oka: Megoldhatatlan.

  • Asztalos Csaba hozzászólt a bejelentéshez.

    Tisztelt BKK, MÁV-HÉV Zrt.!

    Köszönöm válaszukat.

    Várjuk a javított terveket.
    Remélhetőleg sikerül elkerülni a hasonló hibákat a kocsik megépülése előtt!

    Üdv A.Csaba
  • Bardócz Csaba megváltoztatta a bejelentés állapotát "Válaszra vár"-ról "Megerősítésre vár"-ra.

  • BKK Budapesti Közlekedési Központ válasza megérkezett az üggyel kapcsolatban.

    Ügyszám: 0038/0037359/2016

    budapest@jarokelo.hu

    Tárgy: tájékoztatás

    Tisztelt Cím!

    Társaságunkhoz érkezett "Bejelentés a www.jarokelo.hu oldalról (15607)" tárgyú elektronikus levelükkel kapcsolatba
    ...
  • Az illetékes válaszának megoldópontszáma: 1. Mi ez?

  • Haris Gergely elküldte az ügyet az illetékesnek: BKK Budapesti Közlekedési Központ

  • Haris Gergely megváltoztatta a bejelentés leírását "Az új HÉV kocsikban a kerékpár szállítás sokkal nehezebb, mint a régieken volt, visszafejlődésről lehet beszélni. - Miért volt szükség a kerékpárok szállításának nehezítésére? A régi kocsikban nem volt sok kapaszkodó ezeken a helyeken, ez tény. Ezek azonban elegendőek voltak, és el lehetett férni a kerékpár...

  • Asztalos Csaba hozzászólt a bejelentéshez.

    Tiszteld admin!

    Megkeresné az illetékeseket a korábbi kérdésekkel kapcsolatban?

    Köszönöm.

    Üdv A.Csaba
  • Asztalos Csaba hozzászólt a bejelentéshez.

    Tisztelt BKK!

    Köszönöm válaszukat.

    Válaszukból egyértelműen kiderül, hogy a kerékpárral utazók érdekeit nem tartották szem előtt.

    A 6 kocsis szerelvényen (a neten fellelhető infók szerint) ~6x60 ül
    ...
  • BKK Budapesti Közlekedési Központ válasza megérkezett az üggyel kapcsolatban.

    Ügyszám: 0038/0037359/2016
    budapest@jarokelo.hu

    Tárgy: tájékoztatás

    Tisztelt Cím!

    Társaságunkhoz érkezett "Bejelentés a www.jarokelo.hu oldalról (15607)" tárgyú elektronikus levelükkel kapcsolatban
    ...
  • János Péter hozzászólt a bejelentéshez.

  • Fóris Ágnes hozzászólt a bejelentéshez.

    A HÉV-eken általában NÉGY kerékpár szállítható egyszerre, egy peronon. Ezen a csodán viszont kettő-kettő a kocsi két végében. De ezt honnan kellene tudnom, ha mindig a másikkal utaztam eddig?
    Egyébkén...
  • Doe John hozzászólt a bejelentéshez.

    Akinek nem az inge...
    Nem is tudom, de én tömegközlekedem és autózom is, de kezd ebből a kerékpáros diliből elegem lenni. Van havi bérletem, a kocsi után meg azért 1-2 adót is fizetek, rendszám után a...
  • K. Sándor hozzászólt a bejelentéshez.

    A felújított szerelvénynek egyetlen egy pozitív új tulajdonsága lett, hogy van benne klíma. Na jó... és újszerűnek, tisztábbnak tűnik. Ami viszont hülyeség, hogy az ülésekből kocsinként sokkal keveseb...
  • Anonim felhasználó hozzászólt a bejelentéshez.

    Ez a "felújítás" rémálom. Gyakorlatilag buszosították a HÉV-et, kényelmetlenebb és szűkebb az ülés, csiricsáré a belső. A meghajtáshoz bezzeg nem nyúltak, hogy halkabb, energiatakarékosabb legyen. Ezt...
  • Anonim Járókelő hozzászólt a bejelentéshez.

    M. Tamás - És már alapból a felújítás nagy butaság volt ebben a formában, semmi értelme mert az idősek és mozgáskorlátozottak nem vagy csak nehézségek árán tudnak fel és leszállni, ezt pedig a felújít...
  • Anonim Járókelő hozzászólt a bejelentéshez.

    "kb. lehetetlen egy másik utast átengedni a leszálláshoz. Pláne ha ő is kerékpárral van"

    Na itt egy újabb dolog amit nem ártana a kerékpárosoknak betartani, mégpedig hogy mennyi is az annyi, avagy ho
    ...
  • Anonim Járókelő hozzászólt a bejelentéshez.

    "kb. lehetetlen egy másik utast átengedni a leszálláshoz. Pláne ha ő is kerékpárral van"

    Na itt egy újabb dolog amit nem ártana a kerékpárosoknak betartani, mégpedig hogy mennyi is az annyi, avagy ho
    ...
  • Makai Gergely hozzászólt a bejelentéshez.

    Nagyon nem kell aggódni, várhatóan ez az egyetlen felújított szerelvény fog közlekedni, nem lesz több belőle, miután levált a BKV-ról a HÉV (állami gondozásba került).
  • Járókelő Adminisztrátor elküldte az ügyet az illetékesnek: BKK Budapesti Közlekedési Központ

  • Asztalos Csaba bejelentette az ügyet.

Hasonló bejelentések

  Vissza az oldal tetejére