Batthyány téri veszélyes villamosmegálló és gyalogátkelő
A Batthyány téren a tavasszal átadott fonódó villamos kialakítása utáni állapottal kapcsolatos problémát szeretném jelezni.
Előzmény: A budai rakparton kb 8 éve nem közlekedek gyalog, ugyanis életveszélyes a biciklisek miatt. Ez tény, ezen változtatni már sosem fog senki, tehát a rakpart egyszer s mindenkorra felejtős. Soha nem fogom tudni ép ésszel felfogni, hogy lehet egy nyamvadt járdára összeereszteni a gyalogosokat és a bicikliseket. Szoktam biciklizni is (nem itt), tehát ismerem a másik oldalt is!
A probléma:
1., A felújítás során a Batthyány téri villamosmegállóra tekintettel - nagyon helyesen, ha már az egész rakpart használhatatlan a gyalogosoknak ! -levezették a kerékpárforgalmat a rakparti járdáról egy csilivili új kerékpárútra, éppen azért, hogy a megszüntetett 86-os busz miatt, a ritkán közlekedő 19 és 41-es villamossal érkező óriási tömeg kvázi le tudjon egyáltalán szállni a villamosról a Batyin, egy úgymond "járdára". A tértől északra és délre is kb 150-150 méterre kis is tettek egy-egy KERÉKPÁRRAL BEHAJTANI TILOS táblát ott, ahol kezdődik a sín és az úttest közé épített gyönyörű kerékpárút. No, ezt a táblát a biciklisek kb fele semmibe veszi, azaz percenként kb 8 -10 hajt tovább a rakparti járdán. Bele egyenesen a villamosról leszálló tömegbe. Meg az amúgy is oda merészkedő sétálókra (még vannak, elvétve, főleg turisták) 40-el. És lecsöngeti a gyalogosokat a villamosmegállóban. És visszabeszél, amikor -egyre többen- elküldik őket a melegebb éghajlatú kerékpárútra. És letagadja, hogy van ott kerékpárral behajtani tilos tábla! És persze ezzel megszegi a KRESZ-t. És veszélyezteti a gyalogosokat.
2. A biciklisek másik fele, amelyik legalább ráhajt a kerékpárútra a Batthyány előtt, no, ők meg ugyanúgy 40-el hajtanak bele a zebrán átkelni szándékozó gyalogosokba. És lecsöngetik. A gyalogosokat itt csak a nyájmentalitás menti meg, ugyanis csak akkor állnak meg a biciklisek, ha elindul a tömeg egyszerre. Tisztelet a kivételnek. Minden percben, azaz kb minden 10-dik között van egy, aki lassít és megáll, persze közülük a 90 %-a a tömeg miatti kényszerből.
3., Tehát a gyalogosnak, amikor leszáll a villamosról mázlija van, ha nem csapja el biciklis akár jobbról, akár balról a rakparti járdán. HA ezt megúszta, akkor jön a villamosok előtt való átmenés, de ez a legkisebb probléma, a villamos úgyis nagyon ritkán jár, és a villamosvezető tekintettel van embertársaira. HA itt átjutott a gyalogos, akkor jön a csilivili bicikliútra festett zebrán való átkelés, ott egyedül nem szabad próbálkozni lelépni, vagy a tömegben, vagy tisztelettel kivárni amíg a felfestett zebrát és a gyalogátkelőhelyre figyelmeztető táblát figyelmen kívül hagyó biciklisek elszáguldanak. A tér felőli villamosmegállóban álló emberektől meg egyébként gyakorlatilag rá sem lehet látni a kerékpárútra, de ez már csak részletkérdés. Utána jön az úttesten való átkelés, de ez kis gond, mindig dugó van. Végül pedig a buszforduló úttestjén való átkelés, de ez is könnyű akadály az előzőekhez képest. Ez összesen 6 sáv. Plusz két sáv a rakparton száguldó biciklisek miatt. Összesen 8 sáv. Lámpa nélkül.
Nagyon jó lenne, ha az illetékesek esetleg feltűnőbben jeleznének a két biciklivel behajtani tilos táblánál, hogy TILOS!
Nagyon jó lenne ha villamosról JÁRDÁRA léphetnénk le és nem BICIKLIÚTRA.
És jó lenne, ha a járdákon en bloc gyalogosként lehetne közlekedni, és nem kellene állandóan jobbra/balra/hátra nézni, mintha vezetne az ember!
És nagyon jó lenne, ha a a Batyira kivezényelt rendőr átsétálna a rakpartra, és esetleg büntetné a tilosban kerékpározókat.
Illetve a bicikliútra festett zebrán a gyalogosokba belehajtó bicikliseket.
És szintén jó lenne, ha a 6 sávon való áthaladást esetleg lámpa biztosítaná a gyalogosoknak.
Hozzászólások
A Batthyány tér környezetében a villamospálya és a leszűkített útpálya közötti szűk keresztmetszet - melyen belül a peron és a kerékpárút is ki van jelölve - határolja be a lehet...
Kerékpárosként én is naponta járok az említett helyen, és átérzem a gyalogosek problémáját, meg is szokta...