Bonyolult forgalmirend változás
A XX. Ker. Csepeli átjáró - Vízisport utca kereszteződésében forgalmi rend változás történt. Alapból is egy kissé bonyolult, nehezebb kereszteződés léven az utak nem szokványos irányokból és -módon csatlakoznak, plusz közel is csatlakoznak egymáshoz. Egyes jelenleg kint lévő közúti jelzések megtévesztőek, vagy nehezen értelmezhetőek, és olykor-olykor kisebb dugó, hirtelen megállás vagy- irány váltásokat hajtanak végre egyesek, ami baleset veszélyes. Kérem az alábbi javaslatok megvizsgálását és elfogadás esetén megvalósítását, esetleg egyéb verziót, ami növeli a biztonságot és egyszerűsíti a közlekedést.
Javaslatok:
- A Vízisport utca végén a járdaszigeteken a kikerülési irány balra táblákat kikerülési irány mindkét irányba táblára kellene cserélni. Innen fakad az egyik megtorpanást okozó, hiszen az autósok azt hiszik, csak arra és csak onnan kerülhetik, a KRESZ szerint egyébként valóban, másként nem is tehetnének.
- A Csepeli átjárónál régebben a Helsinki út irányából kötelező haladási irány egyenesen (mely kissé balra s alakban megtört volt, az út akkori sajátosságának megfelelően) és balra tábla volt kint. Jelenleg jobbra kanyarodni tilos tábla van kint. A helyszínen a hídról érkező út vonalvezetése bár módosult, és így az út torkolata már valóban kissé jobbra esik, esetlegesen a régiek szerint lehetne ugyan csak kötelező haladási irány táblát alkalmazni, ami egyenesen és balra mutató lenne (így mivel hídról érkező út valóban kissé jobbra esik, lehetne sima egyenes nyíl is a korábbi s alakban megtört helyett, illetve amennyiben lehetséges ilyen táblát gyártani két balra mutató nyíllal kellene elhelyezni, ami jelezné, hogy kettő fele is lehet balra kanyarodni.) Amennyiben ez nem kivitelezhető úgy csak sima egyenesen és balra táblát helyezzenek ki. A lehajtó tekintetében egyértelműen a két behajtani tilos tábla biztosítja, hogy abba az irányba ne közlekedjenek.
- Véleményem szerint sokat segítene a védet út vonalvezetésének módosítása. A lehajtón érkezők esetében a gyalogos átkelő után jelenleg már "STOP" tábla van a régi három irányú elsőbbség adás kötelező és lehajtó feltétlen elsőbbsége óta. A védett útat kanyarodó védett útként kellene megjelölni, ugyan is a Duna felé vezető út " Gubacsi hídfő" a térkép szerint nem bonyolít jelentős forgalmat, hogy indokolt lenne védett útra minősíteni - régen sem volt az-, ellenben a Vízisport utca irányába nagyobb a forgalom a két lehetőség miatt is. A logika szerint ha jelenlegi jobbra kanyarodni tilos tábla, vagyis a Helsinki út felől érkezünk a jobb oldali "alsó" Vízisport utcát kellene ellátni a kanyarodó védett vonallal, nem a nagyobb forgalma miatt a bal "fenti" oldalihoz képest, pusztán ha a bal oldali kerülne kijelölésre úgy 3 út lenne egymás mellett ahol elsőbbségadást kellene teljesíteni, ami miatt a jobb kéz szerint pont a lehajtó szenvedné meg. Továbbá a Vízisport utca balra eső része fent említett irányból nézve, könnyen alárendelhető az új vonalvezetésnek a jelenlegi EAK. táblával. A Duna irányából érkező út szintén sima EAK táblával elegendő lenne, a lehajtó tekintetében a biztonság miatt megfelelő, ha maradna a "STOP" tábla.
-Új védett út vonal vezetés táblák kihelyezése a javaslat szerint minden irányból indokolt lenne, a plusz információ adás végett.
Mivel hosszú és részletes egy képes jelölést csatolok ami nem pontos helyeket jelöl csak illusztrál, a könyebb javaslat megértés végett, mivel a térképen is még a régi forgalmi rend volt látható.
Amennyiben szakmailag mást látnak indokoltnak megértem, de a jelenlegin mindenképp kellene változtatni.
Köszönöm a szakmai munkájukat.
Hozzászólások