Törvénytelen járdán parkolási állapot évek óta, parkrongálás
FRISSÍTÉS: 2024.05.30.
Járókelő hozzászólása:
„Hmmm... Nagy a csönd! Ahogy írtam is a bejegyzésben: "évek óta" ez megy, de akkor már mindenki láthatja, hogy miért.
A kerület hivatali hozzáállása olyan, mintha a magyar érettségin senkit sem kellene megbuktatni a nyelvtani szarvas hibák miatt, mert nemsokára úgyis kijön a helyesírási szabályzatunk egy újabb kiadása, amiben már megengedjük (átminősítjük helyesnek) azt a sok hibát, amiért ma még fejeknek kellene hullania.
Vicces... csak nehogy egy önbíráskodó anyuka elkezdje leengedni a szabálytalanul várakozó autók guminyomását hálából, hogy a babakocsival nem fért el. :D”
-----
FRISSÍTÉS: 2024.01.12.
Bejelentő visszajelzése:
"Értem a konstruktív megközelítést, de mégsem értem.
A Fény utcát és a Lövőház utcát most alakították át, hogy megszűnjön a parkolási őrület és több zöldterület jöjjön létre.
Most azt mondja, hogy ledózerolná a kerítések mentén a zöld (füves-bokros) sávot és járdává alakítaná, hogy a most szabálytalanul járdán parkoló autóknak helyet biztosítsanak?
Kérem, hogy lássuk meg a lényeget is: az úttest jobb oldalán a várakozás jelenleg megengedett. Az autósok teljesen szabályosan várakozhatnának az útpadka mellé parkolva (max.20cm, párhuzamos állásban; ugyebár a KRESZ szerint). Akkor miért nem akarnak érvényt szerezni a szabályozásnak és betartatni a rendet?"
--------------------------------
A 1022 Budapest, Bimbó út 70-100. útszakaszon évek óta fennálló, törtvénytelen járdán parkolási állapotot szeretném, ha végre rendezni tudná a tisztelt hatóság.
A csatolt képeken látható, hogy az útszakasz egyik oldalán SEM tilos a megállás, várakozás, de egyik oldalon SEM engedi jelzőtábla a részleges, vagy teljes járdán való parkolást, tehát a járdán való várakozás (részben vagy egészben is) TILOS! Mégsem kapnak az elkövetők sem figyelmeztetést, sem bírságot a járdán való várakozásért.
Tehát a fent említett útszakaszon mindkét irányra érvényes, hogy az úttest menetirány szerinti jobb szélén (max.20cm-es távolságban, az úttesttel párhuzamosan és nem hanyagul átlósan) szabályosan lehet várakozni. Az autósok viszont (egy bolond százat csinál jeligére) egymást követve szabálytalanul várakoznak a járdán. A járdán, ami alapvetően keskeny és önmagában éppenhogy csak alkalmas 2 gyalogos egymással szembeni elhaladására, viszont a járdát 40-70%-ban elfoglaló, szabálytalanul parkoló autók miatt már csak egy ember fér el, de egy babakocsi is gyakran már csak alig, vagy nehezen, esetleg letérve a járdáról a zöldterületre (ha van hely és nem egy sövénysor van ott éppen, ami ezt sem engedi).
Itt jegyezném meg, hogy a várostervezés a járdaszegélyt magas építőelemekkel kivitelezte, ami lássuk be: alapvetően nem hivatott elősegíteni az autók felhajtását, tehát azt gondolhatjuk, hogy a városvezetésnek NEM VOLT szándékában az autósokat felcsalni a járdaszegélyen túli jelenleg kavicsos földsávra, ami lehetne ugyebár zöldövezet is (mint a környéken minden más útszakaszon így is van, ahol nem állnak rá autóval és nem taposták ki és a letömörödött földsávon kialakuló sártengert nem szórták be sóderrel a vízelvezetés érdekében).
A problémára megoldás lehet:
1. Mivel a jelzett útszakaszon mind a két oldalon szabadon lehet szabályosan várakozni, ezért: a szabálysértők figyelmeztetése, ismételt szabálysértés(ek) esetén bírságolása, további ismétlődés esetén növekvő összegű bírságolása is eredményre vezethet.
Kérdés: Miért vannak szabályok, ha azokat nem tartják be és NEM TARTATJÁK BE?
2. A járda és az úttest közötti kavicsos sávot és a magas szegélyköveket át lehetne építeni lapos (felhajtás elősegítő) szegélykövekkel és a kavicsos részt térkövezéssel ellátni, DE CSAK a járda vonaláig, ahová már MAGAS szegélyköveket kellene helyezni a térkövezés lezárásaként, jelezvén, hogy a járdára MÁR TILOS akár csak két kerékkel is ráhajtani! Amíg ez nem kerül kivitelezésre, addig az 1.pontban írtakat kellene foganatosítani: tehát a lakosság tájékoztatása, figyelmeztetése, hogy szabályosan várakozzanak a gépjárműveikkel, különben bírságra számíthatnak, majd bírságolás megkezdése szükség szerint.
3. Tojni a gyalogosokra és megengedni jelzőtáblával a járdán két kerékkel parkolás (majd kiszlalomozza a kismama a babakocsival az autósokat és a szembe jövő más gyalogostársakat).
Hozzászólások
A kerület hivatali hozzáállása olyan, mintha a magyar érettségin senkit sem kellen...
Értem a konstruktív megközelítést, de mégsem értem.
A Fény utcát és a Lövőház utcát most alakították át, hogy megszűnjön a parkolási őrület és több zöldterület jö...
Amint a képeken is látható korábban úgy lett kialakítva a járda, hogy a kerítés és a járda között van egy sáv, amely akkora, mint amennyire az itt várakozó gépjárművek belóg...
Köszönjük észrevételét. Bejelentését rögzítettük és továbbítottuk. A bejelentésben foglalt probléma érdemi megoldásáig kérjük szíves türelmét.