III. ker. Nagyszombat utca végén lévő HÉV-átjáró
Jó lenne az életveszélyt megszüntetni a Nagyszombat utca végén lévő HÉV-átjárónál. A jelzőlámpával védett gyalogátjáró (és a Tímár utcai felüljáróról letiltott kerékpárosok) számára akkor vált pirosra, ha akár a Tímár utcai megállóba (kb 200m-re van), akár a Szépvölgyi úti megállóba (több, mint fél km-re van) beáll a HÉV szerelvény. Bár még senki nem látott olyan távolba hatást, amelynek segítségével egy egy helyben álló (a messzi távolban lévő megállóban a le és felszállókra váró) HÉV el tudna ütni, mégis az ember végigvárja a majd 600 méterre tőle le-fölszállókat, majd ha végre elindul a HÉV, megvárja, hogy odaérjen... majd végre elmegy. Ha közben nem áll be egy másik szerelvény a másik megállóba, akkor átmehetünk...
...ám ekkor jön a következő tréfa: Az átjáró, (bár a Tímár utcai felüljáróról letiltott kerékpárforgalom áteresztését is magára vállalta) közel-alkalmatlan kerékpárok áteresztésére, ugyanis a korlát direkt szögletesen vezet át. A két oldalon feltorlódott kerékpárosok tehát igyekeznek babacsücsükkel, gyerekekkel stb átvergődni a kerengő-korlátok között... majd kialakul a végső fekete tréfa:
... a két oldalról beérkező mondjuk 4-4 kerékpáros bent a vasúti pályán kikerüli egymást és igyekszik elhagyni a pályát a túloldali korlátkerengőn keresztül... tehát kb 8 kerékpáros (babacsücsükben ülő kisbabákkal pl) állnak a síneken és bíznak benne, hogy átérjenek egy újabb HÉV érkezése előtt... DE sajna a korlát nem csak a bejutást, de a kijutást is akadályozza.
Javaslatom egyrészt: Mielőtt ostoba gázolás történne, kérem, hogy a jelzőt a két vonatkozó megállóban tegyék egy-egy méterrel az átjáró felé közelebb. Ennek eredményeképpen csak akkor váltana pirosra, mikor éppen elindult a HÉV szerelvény a megállóból (addig míg áll, úgysem üt el). Így kevesebb ember és kerékpáros torlódna föl az átjáró két oldalán. (Persze egy megállás nélkül áthaladó szerelvény ezzel a változtatással egy méterrel később váltaná át a jelzőt, de ez a tizedmásodperc nem jelentős a jelenlegi veszélyekhez képest.)
Másrészt: az átjárónál szüntessék meg az átjáró biztonságos elhagyását akadályozóan szűk cikk-cakk korlátot - de legalábbis alakítsanak ki kettő be és kijáratot, hogy ne torlódjanak bent a síneken föl az áthaladni kívánók. Más átjáróknák látni több méter széles cikk-cakk korlát-útvonalat, amely nem akadályozza ilyen mértékben a biztonságos ki(és be-)jutást.
Harmadrészt: A Tímár utcai felüljárón egy 5km/h-s korlátozás mellett engedélyezzék meg a kerékpárral való áthaladást. Közröhej, hogy egy kerékpáros főközlekedési úton egy hosszú szakasz tolósra van alakítva. A Szent István körúton is majd kitesznek egy "itt toljad át 200 méteren az autódat" táblát ha sok őrült autós jár majd arra?
Remélem nem kell megvárni a gázolásokat ahhoz, hogy kijavítsák ezeket az emberi magatartásokat figyelembe nem vevő forgalomszabályozási hibákat.
Hozzászólások
Társaságunkhoz érkezett „Bejelentés a www.jarokelo.hu oldalról (12963)” tárgyú elektronikus levelükkel kapcsolatban az alábbiakról tájékoztatjuk:
Tisztelt Levélíró!
Köszönjük megker...
A III. kerület Nagyszombat utcai HÉV átjáróban lévő biztosítóberendezés üzemeltetése a BKV Zrt. feladatkörébe tartozik.
A vasúti átjáró létesítésének (a HÉV átjárók is ide tarto...