Átgondolatlan viszonylat-átszámozás
FRISSÍTÉS 2023. 07. 17.
Bejelentő visszajelzése:
Két probléma is van: egyrészről a kérdés 2B-re vonatkozó részére "elfelejtett" a BKK válaszolni (persze, mert egyértelmű, hogy hibáztak és ez a viszonylatszám teljesen kilóg a budapesti viszonylatszámok rendszeréból).
Ami pedig a 23-as villamost illeti, az utoljára 2000-ben közlekedett a régi viszonylaton, azaz 23 éve. Senki az utasok közül nem akar több mint 2 évtizede bezárt vonalakhoz kapcsolódni, ellentétben sokkal logikusabb lett volna a közelmúltig valóban létező és mindenki által ismert 23-as buszból kiindulva kialakítani a villamosok számozását is.
Ami a társadalmi egyeztetést illeti, arra elég gyenge alap hivatkozni. Bár a BKK nem linkelte be, de megteszem én:
https://bkk.hu/fejlesztesek/tarsadalmi-egyeztetes/tarsadalmi-egyeztetes-az-m3-as-metro-felujitasa-utani-kozlekedesi-halozatrol-del-pest.8846/
Látszik, hogy az eredeti terv 223-as busszal is számolt volna - végül ez nem valósult meg. Csak ezután elfelejtették a BKK-nál, hogy ha már nem vezetik be a 700 emberes tömeg által támogatott javaslatot arról, hogy legyen 223-as és 224-es alapjárat is, akkor az egyetlen megmaradó alapjáratot kellett volna 223-asnak elnevezni (és a vele egy vonalon közlekedő gyorsjáratot 223E-nek).
Röviden és tömören, kapkodás és ad-hoc döntéshozatal van a BKK-nál, akik emiatt a saját maguk által beterjesztett javaslatokba is belegabalyodnak. BTW a társadalmi egyeztetésben sehol nincs szó 2B villamosról, úgyhogy biztos, hogy nem követelt magának ilyen járatszámot a 700 fős tömeg.
Így kérem a BKK-t, hogy adjon valós választ (sőt akár megoldást is) a problémára - a Járókelőt meg, hogy a jövőben legyen kicsit kritikusabb, mielőtt a BKK szokásos problémát elmaszatoló válaszait elfogadja.
_____________________
FRISSÍTÉS 2023. 07. 10.
Budapesti Közlekedési Központ válasza:
Ügyszám: 0038/0026618/2023 Tárgy: tájékoztatás
Köszönjük megkeresését, mellyel kapcsolatban tájékoztatjuk, hogy a 23-as autóbusz mellett a 23-as villamosjelzésnek is van történelmi háttere. A 23-as villamos évtizedeken keresztül közlekedett a Keleti pályaudvartól a Vajda Péter úton keresztül a Közvágóhídhoz, a Ferenc körúthoz. Ennek fényében a számozási javaslat szakmai alapon nyugszik, melyről a BKK ügyfeleit is megkérdezte. Az M3 pótláshoz kapcsolódóan tartott Társadalmi Egyeztetést több, mint 3.200-an töltötték ki, a dél-pesti térségre vonatkozót pedig több, mint 700-an töltötték ki. Az észrevételezők 72%-a támogatta a BKK számjelzésére vonatkozó javaslatát.
A járatok számjelzési rendszerének 2008-as átalakítása óta Budapesten minden járatnak önálló jelzése van, a jelzési rendszer egységesebbé vált. Ezért is kapta meg a 23-as számjelzést a 2M villamos, amely a rendszer végleges elemévé válik.
Köszönjük az észrevételt, egyúttal kérjük tájékoztatásunk szíves elfogadását.
__________________________________________
Pesterzsébeten lassan minden járatnak új számozása van, ráadásul semmi sem az, aminek lennie kellene.
A 2-es villamos pályáján közlekedő viszonylatok közül kimondottan szerencsétlen volt, hogy 2B és 23 is van most. Mióta nem rendes tábla alapú viszonylat-táblák vannak, hanem ezek a sokkal rosszabbul látható elektronikus kijelzők, nagyon könnyű a 2B-t 23-nak olvasni, illetve fordítva, ha valakinek nem tökéletes a látása vagy csak sietve pillant a kijelzőre. Tovább bonyolítja a helyzetet, hogy mindig is a 23-as busz vitt Erzsébetre, így minden erzsébetinek az jut eszébe ezt a viszonylatszámot látva, hogy ha 23-as, akkor ez hazaviszi - pedig nem, ez a járat a Keletihez közlekedik. A 2B megy Pesterzsébetre - ráadásul ez a B-s viszonylatszám elég idegen a budapesti elnevezésektől, inkább A (meg E) betű szerepel a járatszámokban, mezei utas számára érthetetlen, hogy mitől B-s a pesterzsébeti villamosjárat (főleg, hogy A-s járat nincs is).
A buszoknál is ugyanígy belekavarodott a BKK a viszonylatátnevezésbe, a 224-es helyett 223-as járatszámot kellett volna bevezetnie a régi 23-ast megőrizve így a viszonylatszámban (és a mostani 224E lehetne 223E, a 223E meg lehetett volna 224E - sokkal jobban értené mindenki). Főleg, hogy az éjszakai járat is maradt 923 - az, hogy nem nevezte át a BKK 924-re, is csak azt mutatja, hogy mostanában nem rendszerszemlélet, hanem káosz van a Rumbach Sebestén utcában.
Úgyhogy jó lenne, ha még egyszer nekiugranának ezeknek az erzsébeti viszonylatoknak és valami logikusabb rendszert találnának ki. A legrosszabb tényleg a 23 és 2B, amik a kijelzőn szinte ugyanúgy néznek ki, miközben teljesen másfele mennek, ezzel mindenképp kell valamit csinálni.
Hozzászólások
Ügyszám: 0038/0026618/2023
Tárgy: tájékoztatás
JAROKELO-BUDAPEST- 00123937
Tisztelt Ügyfelünk!
Köszönjük megkeresését, mellyel kapcsolatban tájékoztatjuk, hogy a korábbi válaszunkat fenntartjuk,...
Két probléma is van: egyrészről a kérdés 2B-re vonatkozó részére "e...
Ügyszám: 0038/0026618/2023
Tárgy: tájékoztatás
JAROKELO-BUDAPEST- 00123937
Tisztelt Ügyfelünk!
Köszönjük megkeresését, mellyel kapcsolatban tájékoztatjuk, hogy a 23-as autóbusz mellett a 23-as v...
22-esre kellene számozni és az agglomerációs járatokat végre az őket megillető és számukr...