A BKK-nak át kellene gondolnia, hogy mikor kell a légkondit üzemeltetni
Van a BKK-nak egy szabályzata, ami alapján egy bizonyos külső hőmérséklet elérése esetén központilag rendelik el a légkondi használatát. Ezzel az a probléma, hogy ez nem a valós helyzetre reagál.
Konkrét példa: egy 224-esre beállított van Hool buszon utaztam - ezek a buszok más típusokhoz képest sokkal hamarabb melegszenek a felépítésük miatt (motor elöl az utastérben, kevés nyitható ablak stb) - próbáltam volna jelenteni a Tudatos Közlekedőn a problémát, de már a bejelentéskor azzal utasított vissza az app, hogy nincs elrendelve légkondi használat. Lefotóztam az időképet is, aktuálisan 24 fok volt és napsütés - a buszon meg ennél jóval több. Szóval jó lenne, ha sokkal hamarabb indítanának légkondit a sofőrök, nem csak akkor, amikor már mindenkinek felforrt az agyvize és már annyira túlmelegedett a busz, hogy a későn bekapcsolt légkondi úgysem tudja rendesen lehűteni.
Másik példa: a mostani sok esőből rengeteg a pára - és a légkondinak bizony az is a funkciója, hogy csodálatosan páramentesíti a levegőt. Az utolsó két képen látszik, hogy milyen szinten be volt a busz ablaka párásodva. Itt is készítettem screenshotot az időjárásről, hiába volt csak 20 fok kint, a páratartalom 78 % - ennek az elviselésében is sokat segített volna, ha üzemel a légkondícionáló.
Úgyhogy a kérem a BKK-t, hogy gondolják alaposan végig a légkondícionálók használatának filozofiáját, mert hiába vesz a főváros klímás járműveket, ha nem tudjuk azokat rendesen használni. Néha tapasztalok olyat, hogy jobb és utasbarátabb sofőrök akkor is működtetik a klímát, amikor nincs központilag előírva - zongorázni lehet a különbséget az utazási élményben ezeken a járatokon.
Hozzászólások
Ügyszám: 0038/0026202/2023
Tárgy: tájékoztatás
JAROKELO-BUDAPEST- 00123715
Tisztelt Ügyfelünk!
Köszönjük megkeresését, mellyel kapcsolatban tájékoztatjuk, hogy a jármű utastér fűtésének és hűtés...