Megoldott

A BKK-nak át kellene gondolnia, hogy mikor kell a légkondit üzemeltetni

Van a BKK-nak egy szabályzata, ami alapján egy bizonyos külső hőmérséklet elérése esetén központilag rendelik el a légkondi használatát. Ezzel az a probléma, hogy ez nem a valós helyzetre reagál.

Konkrét példa: egy 224-esre beállított van Hool buszon utaztam - ezek a buszok más típusokhoz képest sokkal hamarabb melegszenek a felépítésük miatt (motor elöl az utastérben, kevés nyitható ablak stb) - próbáltam volna jelenteni a Tudatos Közlekedőn a problémát, de már a bejelentéskor azzal utasított vissza az app, hogy nincs elrendelve légkondi használat. Lefotóztam az időképet is, aktuálisan 24 fok volt és napsütés - a buszon meg ennél jóval több. Szóval jó lenne, ha sokkal hamarabb indítanának légkondit a sofőrök, nem csak akkor, amikor már mindenkinek felforrt az agyvize és már annyira túlmelegedett a busz, hogy a későn bekapcsolt légkondi úgysem tudja rendesen lehűteni.

Másik példa: a mostani sok esőből rengeteg a pára - és a légkondinak bizony az is a funkciója, hogy csodálatosan páramentesíti a levegőt. Az utolsó két képen látszik, hogy milyen szinten be volt a busz ablaka párásodva. Itt is készítettem screenshotot az időjárásről, hiába volt csak 20 fok kint, a páratartalom 78 % - ennek az elviselésében is sokat segített volna, ha üzemel a légkondícionáló.

Úgyhogy a kérem a BKK-t, hogy gondolják alaposan végig a légkondícionálók használatának filozofiáját, mert hiába vesz a főváros klímás járműveket, ha nem tudjuk azokat rendesen használni. Néha tapasztalok olyat, hogy jobb és utasbarátabb sofőrök akkor is működtetik a klímát, amikor nincs központilag előírva - zongorázni lehet a különbséget az utazási élményben ezeken a járatokon.

Probléma helyszíne
Budapest VII. kerület, Erzsébetváros, Rumbach Sebestyén u. 19

Hozzászólások

  • S Dominik lezárta a bejelentést Megoldott eredménnyel.

  • Hegymegi-Barakonyi Bálint megváltoztatta a bejelentés állapotát "Válaszra vár"-ról "Megerősítésre vár"-ra.

  • BKK Budapesti Közlekedési Központ válasza megérkezett az üggyel kapcsolatban.


    Ügyszám: 0038/0026202/2023

    Tárgy: tájékoztatás

    JAROKELO-BUDAPEST- 00123715

    Tisztelt Ügyfelünk!

    Köszönjük megkeresését, mellyel kapcsolatban tájékoztatjuk, hogy a jármű utastér fűtésének és hűtés
    ...
  • Az illetékes válaszának megoldópontszáma: 2. Mi ez?

  • Anonim Járókelő hozzászólt a bejelentéshez.

    A BKK mindig szokott egy hónapon belül válaszolni a megkeresésekre (igaz, azt az egy hónapot mindig megvárják). Rá lehetne kérdezni náluk, hogy haladtak-e valamerre és tudnak-e választ adni?
  • g g elküldte az ügyet az illetékesnek: BKK Budapesti Közlekedési Központ

  • Anonim Járókelő bejelentette az ügyet.

Hasonló bejelentések

  • Válaszra vár
    0
    Válaszra vár
    0

    Eltűnt lemez

    Beküldés ideje:
    Beküldte: Anonim Járókelő
    Illetékes: BKK Budapesti Közlekedési Központ
    Kelenföld vasútállomás (XI. kerület, Újbuda)
  • Válaszra vár
    0
    Válaszra vár
    0

    Összefirkált menetrend

    Beküldés ideje:
    Beküldte: Anonim Járókelő
    Illetékes: BKK Budapesti Közlekedési Központ
    Pillangó utca (XIV. kerület, Zugló)
  • Válaszra vár
    0
    Válaszra vár
    0

    26-os busz

    Beküldés ideje:
    Beküldte: VII Gábor
    Illetékes: BKK Budapesti Közlekedési Központ
    Margitsziget / Margit híd (XIII. kerület)
  Vissza az oldal tetejére