Túl magas fekvőrendőr a Halomegyházi úton
Fejlemény - 2016.06.24.
Felhasználó hozzászólása: "Íme a bizonyíték arra, hogy túl magas a fekvőrendőr: a tetején számtalan karcolás nyoma látszik, amit azok az autók hagytak, amiknek leért az orra vagy az alja. Ha pedig a kövön képes nyomot hagyni, akkor ott az autóban is kár keletkezett. De egyáltalán: egy fekvőrendőrnek biztosan nem szabadna olyan magasnak lennie, hogy akár csak egy kicsit is megkarcolja az autót. A környéken lévő többi ugyanilyen, de normális magasságű fekvőrendőrön nincsenek karcolásnyomok. Ez vajon elég igazolás arra, hogy ennek a magassága nem megfelelő?"
_________________________________________________
A XVIII. kerületben a Halomegyházi úton az Abonyfalva utca és az Alacskai út közötti szakaszon van egy túl magasra és meredekre épített fekvőrendőr. Az utcának ezen szakaszát mindkét oldalról 30 km/órás sebességkorlátozó tábla és "egyenetlen úttest" tábla határolja, ennek a szakasznak a közepén van a kérdéses fekvőrendőr. A tapasztalat az, hogy aki nem lépésben halad át a fekvőrendőrön, hanem mondjuk a megengedett sebességgel, annak kárt tesz a kocsijában. Az utca burkolata többször toldozott-foltozott, ezért a sokféle színű burkolat között is nehezen vehető észre, hogy az egyik nem kátyúfoltozás, hanem egy, az indokoltnál meredekebb fekvőrendőr. (A képen a segítség kedvéért pirossal bekereteztem: ez az.)
A D.A.S. Jogszerviz interneten olvasható összefoglalója szerint: "Általános szabály, hogy a fekvőrendőr nem lassíthatja jobban a közlekedést, mint az érvényben lévő sebességkorlátozás. Azaz, ha például 30 km/óra a megengedett legnagyobb sebesség, akkor a fekvőrendőr nem kényszerítheti az autóst ennél kisebb sebességre."
Ezt a fekvőrendőrt is az önkormányzat telepítette, de kérdés, hogy miért lett magasabb és meredekebb, mint a környéken található többi (pl. Gyergyó utca, Háromszéki utca) fekvőrendőr. Ha egy autóst kár ér, a kártérítés bonyolult (rendőri helyszínelés szükséges), ráadásul egyáltalán nem biztos, hogy azonnal jelentkezik a kár (folyamatosan amortizálódó futómű). Azt, hogy a fekvőrendőr szabályosan lett-e megépítve, szintén nem egyszerű megtudni, az útügyi szabvány idevonatkozó részét ugyanis csak díjtérítésért lehet lekérni.
Ennek ellenére érdemes lenne még azelőtt átépítenie az önkormányzatnak ezt a fekvőrendőrt a többihez hasonló típusúra, mielőtt valaki tényleg veszi a fáradságot, és behajtja rajtuk a kártérítést.
Hozzászólások
Köszönöm válaszát, örülök, hogy érdemben foglalkozott a kérdéssel, nem intézte el annyival, mint az első két válaszadó, és elismerte azt is, hogy magasabb a fekvőrendőr a környék...
Mint ahogy arról korábban tájékoztattuk Önt, Társaságunk állásfoglalása szerint a forgalomcsillapító küszöb kialakítása megfelelő, a meghatározott forgalmi korlátozás betartásá...
A választ sajnos nem tudom elfogadni. A válaszban nevezett megállapítás milyen módon történt? (Helyszíni szemle? Mérés? Milyen szabvány alapján készült a fekvőrendőr?) Ha ez megfelelő,...
Megállapításunk szerint a Halomegyházi utcában található fekvőrendőr kialakítása megfelelő, átalakítása nem szükséges. Az Önök rendszerében a bejelentés a 11352-es sorszámon sz...