CONECTO típusú autóbuszok
Tisztelt Címzett!
A budapesti utakon nagy számban közlekednek a Mercedes-Benz Conecto típusú autóbuszai, annak jelenleg két generációjával is utazhatunk. Bejelentésem tárgyai az előző generációs példányok, melyek rendszámai: NBW, NCA, NNE, NWB, PDB, PKN.
Az autóbuszok silány összeszerelési minőségűek, emellett a rugózási rendszerük is kritikán aluli. Ez különösen az első “A” tengelynél eredményez problémákat, ahol már egy-egy kisebb úthibán áthaladva is az utastéri burkolóelemek össze-vissza rázkódnak, recsegnek-csattognak, valamint a vázszerkezetben is repedések-törések keletkeznek. A legsúlyosabb probléma viszont az “A” tengelynél elhelyezkedő utastájékoztató kijelző. Többször dokumentálásra került a sajtóban is, hogy egy ilyen kijelző menet közben leszakadt a helyéről, eltörött a tartókonzolja. Mivel egy ilyen kijelző több tíz kilogram, súlyos sérüléseket tud okozni, ha egy utasra ráesik. A dokumentált esetek, és a jelenség fokozott balesetveszélyessége ellenére sem történt ezidáig semmilyen hatósági, vagy üzemeltetői rendkívüli felülvizsgálat, amely a probléma elfogadható megoldását vetítené előre.
Azt gondolom, a felelős szolgáltatói magatartás elengedhetetlen része lenne, hogy az ilyen jellegű hibák kijavításán eredményesen dolgozzanak.
Szeretném jelezni, a bejelentésem legitimalizációja végett, miszerint semmelyik másik járműtípusnál nem tapasztalható ilyen mértékben rossz futásminőség, illetve a kijelzők balesetveszélyessége; viszont a tárgyalt típus példányaira nézve ez általános probléma.
Legyenek szívesek a kellő intézkedéseket megtenni annak érdekében, hogy a típushibák mihamarabb kijavításra kerüljenek!
Sajnos a BKK gyakran hivatkozik a kiadott típusbizonyítványra, ami azonban nem többéves napi utasforgalomban közlekedés alapján állítódott ki, illetve ettől függetlenül lenne szükség akár hatósági felülvizsgálatra is, hiszen a problémát meg kell oldani, a balesetveszélyt preventíven meg kell előzni.
Néhány példa a médiában megjelent cikkekből, ezek mind a tárgyalt típusról tudósítanak:
https://nlc.hu/ezvan/20191016/busz-kijelzo-leszakadt-utasok/amp/
https://liner.hu/utas-kijelzo-serules-busz/amp/
Hozzászólások
A BKK továbbra sem tette meg a hozzászólásában jelzett gumitömítés beszerelését a tárgyalt típusú autóbuszokba.
ArrivBus: NCA
BKV: NBW, NWB, PDB, PKN
A leszakadó kijelzőkről meg igazából nem írtak semmit. Ez így nagyon slendrián.
Tárgy: tájékoztatás
JAROKELO-BUDAPEST-00102634
Tisztelt Ügyfelünk!
Köszönjük javító szándékú észrevételét, amelyet továbbítottunk szolgáltatónknak. Az ArrivaBus Kft....
ilyen csili-vili, "érzékeny" buszokat soha nem szabadott volna ilyen specifikációval Budapestre gyártani