Autók a zebrán piros jelzésnél
FRISSÍTÉS 2022. 10. 04.
Budapesti Közlekedési Központ válasza:
Nagyon köszönjük megkeresését. A MÁV-HÉV Zrt. hivatalos állásfoglalásában arról tájékoztatja, hogy a leírt szituáció a 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet [ KRESZ ] 9. § (7) pontjának megsértése. Ugyanakkor a MÁV-HÉV Zrt. nem rendelkezik hatósági jogkörrel és nem tud közvetlenül fellépni a közlekedés szabályait be nem tartókkal szemben.
_____________________
Bejelentő visszajelzése:
Szeretném megkérdezni, hogy péntek 14:18 csúcsidőszaknak számít-e?
Részmunkaidőben dolgozom, 9-re megyek Békásmegyerre, kerékpárral, 3/4 3-kor vagy korábban végzek, és MINDIG félek itt átkelni. Ez nem az a csúcs-csúcsidő!
Mivel nem állítható közúti rendőr minden szabálytalansághoz, viszont forgalomszabályozással sokmindent meg lehet oldani, ezért gondoltam, hogy itt kellene lépni valamit.
(Érdekes az is, hogy leírom, hogy szabálytalanok az autósok, tegyünk ellene; és erre az a válasz, hogy az a baj, hogy szabálytalanok az autósok…)
_____________________
FRISSÍTÉS 2022. 09. 14.
BUDAPEST KÖZÚT Zrt. válasza:
A Mátyás király út – Szentendrei út egy kombinált vasúti jelzőlámpás csomópont, így sajnálatos módon a HÉV-átjáró gyakori zárva tartása miatt rendszeresen feltorlódik a mellékirányból érkező forgalom. A megfelelő biztonságos működés jelenleg is biztosított, üzemszerű működés esetén megfelelő kapacitások állnak rendelkezésre. A megkeresésben írt problémát, hogy az autók a HÉV síneken ragadnak, az okozza, hogy már tilos jelzésen haladnak át, vagy úgy hajtanak be a csomópontba, hogy nem biztosított annak elhagyása. Ez utóbbi is tilos a KRESZ szerint, mely kimondja, hogy csak abban az esetben szabad behajtani egy kereszteződésbe, hogy ha megbizonyosodik róla a járművezető, hogy azt el is tudja hagyni.
A megkeresésben írt javaslatot, miszerint a megengedett forgalmi irányokat csökkentsük le, sajnos hálózati okok miatt nem tudjuk megoldani, hiszen nincsenek kerülőutak, ahogy a szabadjelzés hosszát sem csökkenthetjük le, mivel az kapacitáshiányt okozna és egyébként rendszeresen kapunk panaszt a járművezetőktől a torlódások miatt is. Megjegyezzük ismételten, hogy a probléma csak a csúcsidőszakok során állhat fenn időszakosan, és minden esetben szabálytalan járművezetői magatartásra vezethető vissza, forgalomtechnikai kezelőként viszont nincs jogkörünk ellenőrizni és szankcionálni ezt.
További javaslatai, miszerint tiltsuk meg az Ürömre történő kiköltözést, vagy csak az Ürömi Önkormányzat által üzemeltetett buszok hajthassanak be az Ürömi útra a gyakorlatban nem megvalósíthatóak. Megjegyezzük azonban, hogy középtávú fejlesztésként a csomópontban jelzőberendezés csere várható, hosszabb távú beavatkozásként pedig a H5 HÉV vonal fejlesztéseként az Ürömi útról egyenesen haladó kapacitás növelésére lesz lehetőség két egyenesen haladó sáv kialakításával, így a csomóponti zöldidőket, kapacitásokat felül tudjuk vizsgálni a többi irány esetén is.
__________________________________________
Az Ürömi út kifelé mindig be van dugulva, amikor arra járok.
A Szentendrei útról dél felől, balra kanyarodó autók meg ezt egyáltalán nem veszik figyelembe, hanem jönnek. Akkor is jönnek, amikor már pirosat mutat a vasúti fénysorompó, amikor már a Szentendrein is piros van nekik. (Ez utóbbit nem látom, csak abból gondolom, hogy nekem, gyalogosnak közben vált zöldre.) Jönnek, és csak azt nézik, hogy az előttük levő járműtől legyen egy kis távolság, sem az nem érdekli őket, hogy közben tíz gyalogos indulna el, sem az, hogy beállt a hév a megállóba.
Kérem, oldják meg ezt a helyzetet! Tiltsák be a balra kanyarodást, vegyék még rövidebbre a zöldet, tiltsák meg az Ürömre (Ürömre?! külterület volt mind) való kiköltözést, vagy az Ürömi útra csak a 10-15 percenként közlekedő, Üröm önkormányzata által finanszírozott helyi busz hajthasson be, stb. Nincs jó megoldási javaslatom, talán az utolsó felé kellene elindulni, de ez nem normális, hogy gyalogosként naponta kétszer félnem kell, hogy mikor üt el egy türelmetlen autós. Vagy a hév utasaként perceket várnom, hogy a kötött pályán közlekedő jármű, amivel utazom, utat kaphasson ott, ahol abszolút elsősége lenne. (Ugye, idén 4 hónap alatt annyi ember halt meg vasúti kereszteződésben, amennyien tavaly egész évben... A képen nem látszik, de a vasúti fénysorompó pirosan villogott.) Valószínűleg autósként is szörnyű a helyzet, de nem az út kiszélesítését szeretném, attól csak még több autó lesz és még nagyobb dugó!
Hozzászólások
Mellékelten megküldjük Intézményünkhöz érkezett beadványára válaszlevelünket.
Tisztelettel
Óbuda-Békásmegyer
Közterület-felügyelet
[cid:image001.png@01D984B6.B8478730]
Kérhetek egy KAMERÁT a kereszteződésbe? Szép, nagy, maximális büntetési tételekkel, merthogy ez úgy egész mellesleg egy vasúti kereszteződés is, azon kívül, hogy a...
Ügyszám: 0038/0039997/2022
Tárgy: tájékoztatás
JAROKELO-BUDAPEST-00101154
Tisztelt Ügyfelünk!
Nagyon köszönjük megkeresését. A MÁV-HÉV Zrt. hivatalos állásfoglalásában arról tájékoztatja, hogy a...
Részmunkaidőben dolgozom, 9-re megyek Békásmegyerre, kerékpárral, 3/4 3-kor vagy korábban végzek, és MINDIG félek itt átkelni. Ez nem...
Hivatkozva a 101154-es számú bejelentésre, a következő választ adjuk:
A Mátyás király út – Szentendrei út egy kombinált vasúti jelzőlámpás csomópont, így sajnálatos módon a...