A História kert átjárhatósága
Veszprémben a História kert egy kedvező útvonal gyalogosoknak és kerékpárosoknak. Kikerülhető a kaptató a Remete utcán vagy a vállalhatatlanul keskeny járda a Pajta / Deák Ferenc / Fenyves utcákon, és zöld környezetben tehető meg a Haszkovó - Vár távolság egy része.
Ezért nehezen érthető meg, hogy miért kellett és hogyan lehetett jogszerűen lezárni a park egyik oldali mindkét bejáratát!
Az alig rendelkezésre álló információk szerint a vár alatti oldalon a parkoló egy része magánterület, ahol most az építkezés folytatása miatt vagy sem de parkolót/felvonulási területet alakítottak ki.
A másik fele közterület, ahol a hiányos parkoló és járófelületet fejlesztik látszólag.
Sajnos semelyik oldalon nem derül ki, hogy ki, mit, mettől, meddig és miért épít. A még nagyobb baj, hogy a lehetséges kerülő utak és a tényleges lezárás nincs kijelölve a megfelelő helyeken (parkoló eleje a Pajta utcánál, H. kert túlsó vége a Remete utcánál).
Amennyire tudom ez pedig kötelessége lenne az építtetőnek és a kezelőnek közösen, lásd az alábbi jogszabályi részleteket:
Az utak forgalomszabályozásáról és a közúti jelzések elhelyezéséről szóló 20/1984. (XII. 21.) KM rendelet 4. § (1) bekezdése szerint "az utak forgalmát úgy kell szabályozni (a forgalmi rendet úgy kell kialakítani), hogy a közlekedés résztvevői biztonságosan, gyorsan és zavartalanul közlekedhessenek." A (3) bekezdés szerint "a forgalomszabályozás során figyelembe kell venni a szabályozandó út (útszakasz, útkereszteződés) forgalmának nagyságát, összetételét és annak változásait." A (4) bekezdés külön kiemeli, hogy "a forgalomszabályozás során kiemelt figyelmet kell fordítani a gyalogosok és a kerékpárosok közlekedésére" A 10. § (4) bekezdése szerint, "ha az út teljes - vagy csak egyik forgalmi irány számára történő - lezárása válik szükségessé, megfelelő forgalomterelésről gondoskodni kell." Az (5) bekezdés szerint "úton folyó olyan munkavégzés esetén, amely az út forgalmát érinti, a munkavégzésre engedéllyel rendelkező köteles a szükséges ideiglenes forgalomszabályozási feladatra (forgalomkorlátozás, forgalomterelés) tervet készíteni és azt a tereléssel érintett út kezelőjének (tulajdonosának) jóvá kell hagynia."
A közutakon végzett munkák elkorlátozási és forgalombiztonsági követelményeiről szóló 3/2001. (I. 31.) KöViM rendelet 11.2.3. pontja szerint "elterelési tervet (és ahhoz tartozó műszaki leírást) kell készíteni, ha a munkavégzés kapcsán a forgalmat, vagy annak egy részét terelőútra kell vezetni."
Ezek alapján szeretném kérni a hiányzó információs táblák kihelyezését!
Valamint szeretném kérni a város illetékes osztályát, hivatalát, hogy a jövőben jobban figyeljen a gyalogos és kerékpáros (avagy mikromobilitási) szempontok érvényesítésére!
Utolsó sorban szeretném kérni a lezárást engedélyező "elterelési tervet" osszák meg velem és a többi polgárral, hogy megérthető legyen az ilyen folyamatok működése!
Köszönöm szépen!
Hozzászólások
Egyelőre nem válaszolt az önkormányzat, ezért nincs semmilyen információnk a bejelentésedről.
Köszi a türelmet!
A Járókelő csapatának nevében:
Máté
Szeretném megkérdezni történt-e előrelépés a kérésemet illetően.
Köszönöm szépen!