Jobbra kanyarodás segítése
A Megyeri út déli irányból keresztezi a 6-os számú főutat (József Attila út). Az itt található lámpás kereszteződés egy ún. "teli lámpás" kereszteződés, de a jobbra kanyarodást egy kiegészítő lámpa igyekszik segíteni.
Sajnos ez az esetek többségében nem működik, ugyanis a jobb oldali, külső sáv szolgál az egyenesen - Megyeri tér irányába haladók számára is. Ők pedig csak a teli zöld jelzés esetén indulhatnak el a 6-os úton keresztben. Emiatt elég ha csak egy autó van a kocsisorban aki egyenesen szeretne haladni máris nem lehetséges jobbra kanyarodni, még ha ezt a kiegészítő lámpa engedné is. A belső sáv szolgál a balra nagy ívben kanyarodásra, ami nyilván csak a teli zöld jelzésnél ad szabad utat az autósoknak.
Aki gyakran jár erre, az tudja hogy az autók többsége jobbra kis ívben akarna haladni, a város felé. Ebben a sávban mindig van legalább 4-5 autó, míg a másikban elvétve van 1-2, de jellemzően üres. Az autósok lényegesen kisebb hányada akar egyenesen, vagy balra rákanyarodni a 6-os útra. A jobb oldali sáv mindig feltorlódik emiatt, és sokszor elzárja az ott található parkoló kijáratát is. Ez se szerencsés.
Emiatt az a javaslatom, hogy a jobb oldali sáv maradjon meg kizárólag a jobbra kis ívben kanyarodni szándékozóknak, így ők akadály nélkül haladhatnak mind teli zöld jelzés esetén, mind a kiegészítő zöld jelzés esetén. Ez segítené a forgalom haladását, a kereszteződés kiürülését.
A belső sávot kellene átalakítani az egyenes haladásra, és a balra nagy ívben kanyarodók kombinált sávjának. Ehhez a lámpák áthangolására se lenne szükség, csupán az útburkolati jeleket kellene átfesteni, és a megváltozott sávszabályokat előre jelző táblát kihelyezni. Az útburkolati jelek újra festése amúgy is aktuális lenne, mert meglehetősen kopottak, így ez egy füst alatt elvégezhető lenne.
Hozzászólások
Sajnos nem tudok teljes mértékben egyet érteni.
Valóban a forgalom átszervezésével az egyenesen haladók hátrányt szenvednének, de így meg a város felé haladó, jobbra kanyarodók sze...