Utazási feltételek ismertetése
Jó lenne ilyen és ehhez hasonló piktogramokkal/logókkal/hirdetményekkel minél több helyen, járműveken és megállókban, utastájékoztatókon és elektronikus utastájékoztatókon, kihelyezett kijelzők szalagcímein is "hirdetni" az utazási feltételeket, javasolnám pl. a MÁV utastájékoztatásának azt részét átvenni amikor hangosbemondóban figyelmeztetik az utasokat pl. a dohányzási tilalomra.
Valahogy 10+ évvel ezelőttig még nagy jelentősége volt ezeknek a piktogramoknak. A 70-es 80-as években akkor még gyerekként sokan ebből (és a szüleinktől) tanulták/tanultuk meg hogy mit szabad a járműveken és mit nem.
A technológia adott, már kívülről fújjuk hogy az EU és a Magyar kormány fizette a megállókat (habár szerintem nem a kormány hanem az adófizetők de ez most mindegy) lehetne hasznosabbra is felhasználni azokat az alsó szalagcímeket.
Tisztában vagyok azzal is hogy jelenleg is vannak utastájékoztató hirdetmények melyeken rajta van az utazási-feltételek kivonat, viszont ez olyan pici hogy olvasni legfeljebb egy lépés távolságból lehet és a logók sem épp túl figyelemfelkeltőek.
Biztos vagyok benne hogy a BKK célja is minél több utast rávenni hogy vegyen jegyet, bérletet és tartsa tiszteletben utastársait és a törvényt, de a jelenlegi tevékenység mely ezen dolgoknak elérésére összpontosít nyilvánvalóan kevés, az ellenőrök nem képesek lefedni az egész hálózatot (utazom napi szinten 4x olyan buszjáraton mely végigmegy az egész városon, ellenőrt mégis van hogy csak 2-3 havonta látok) Közterület-felügyelők megint ritkaságszámba mennek, és meglehetősen haszontalanok is, sofőröknek nincs semmire jogkörük legfeljebb szólni a központba de ők mivel a vezetéssel vannak elfoglalva vagy nem veszik észre a járművön lévő problémás utasokat vagy sok "macera" lenne vele szóval inkább hagyja...
Épülne szépülne Budapest közlekedése, viszont az utasok rosszabb része egyre rosszabb és úgy tűnik a BKK kezéből kicsúszott a gyeplő, sajnos ez nem elsősorban a BKK-t és az ott ülő, autóval járó vezetőit érinti, s mint így mitsem tudnak belőle hanem az utasokat, épp azon utasokat akik fizetik ezt az egész romlásban-bomlásban lévő rendszert...
Érdekes mód nyugat ismét bizonyította hogy valamit csak jobban csinál. Aki járt már egy Berlini vagy Londoni tömegközékedésben az az tudja miről beszélek nem azt mondom hogy ott nincsenek problémás utasok, csak ott van felelősségre vonás kérem-szépen, az aminek itt megannyi év alatt romló tendenciáját, lassan nyomát sem látni. Tisztelt BKK, ezen lenne fontos önöknek és a jogalkotásnak is változtatni.
u.i. Nem kell olyan messzire menni mint a fentebb felsorolt más országok városai, vegyenek példát akár vidékről is, A Szabolcsi-Volán pl. maximalizálta az első-ajtós rendszert, ritkán lehet olyan járművel utazni a tömegközlekedésben ahol fel lehet lógni a hátsó ajtón, és most országunk egyik leginkább elmaradott régiójáról beszélünk viszonylatokhoz képest nem kicsi járműparkkal, lényeg a lényeg, működésre lehet bírni a rendszert ha igazán akarja a kedves BKK...
Hozzászólások
budapest@jarokelo.hu
Tárgy: tájékoztatás
Tisztelt Cím!
Társaságunkhoz érkezett "Bejelentés a www.jarokelo.hu oldalról (15354)" tárgyú elektronikus levelükkel kapcsolatban...