Magas és meredek új fekvőrendőr a Halomi úton
A Halomi út Kandó tér felé eső vége hónapokig zárva volt, mert korábban egy teherautó alatt beszakadt az út. A helyreállított szakaszon egy fekvőrendőr is készült, ami azonban eltér a környéken, például a Kandó tér körül található többi fekvőrendőrtől: jóval magasabb, és meredekebb szögben kell rá felhajtani. Olyan meredek szögben, hogy igazából teljesen meg kell állni előtte, mintha egy járdára kellene felhajtani. Elfogadhatatlan egy ilyen „útakadályt” telepíteni.
A D.A.S. Jogszerviz interneten olvasható összefoglalója szerint: "Általános szabály, hogy a fekvőrendőr nem lassíthatja jobban a közlekedést, mint az érvényben lévő sebességkorlátozás. Azaz, ha például 30 km/óra a megengedett legnagyobb sebesség, akkor a fekvőrendőr nem kényszerítheti az autóst ennél kisebb sebességre."
A környék 30 km/órás sebességkorlátozású zónába tartozik. A környéken található összes fekvőrendőrt úgy alakították ki, hogy ha 30 km/óránál nem megyünk gyorsabban, akkor megfelelően át lehet hajtani rajta, mert a felületük ívelt. Az új fekvőrendőr magas és szögletes, mint egy járdaszegény. Az autóst a megengedett korlátozott sebességről megállásra kényszeríti, mindenféle előzetes jelzés nélkül, ami balesetveszélyes, nem beszélve az autókban okozott károkról.
Az új „útakadály” számos kérdést felvet. Mi az oka annak, hogy ez a fekvőrendőr magasabb és meredekebb a környéken található többinél? Hogyan lehetséges azonos sebességkorlátozású övezetbe különböző magasságú és ívű fekvőrendőröket telepíteni? Honnan kellene tudnia az autósoknak, hogy a környéken lévő többivel ellentétben ezen nem hajthatnak át 30 km/órás sebességgel?
A képeken látszik az új, járdaszegély-magasságú fekvőrendőr és összehasonlításképpen a Kandó térről egy másik, megfelelően kialakított fekvőrendőr. A különbség ég és föld, pedig alig néhány méterre találhatóak egymástól. Kérjük, hogy az újat is a többihez hasonlóvá alakítsák át, hogy elejét vegyék a káreseményeknek.
Hozzászólások