régi rossz térképek a régiek helyére
Örömmel tapasztaltuk, hogy Budakalász-szerte új térképeket helyeztek ki.
Sajnos azonban örömünk lelankadt, mikor észrevettük, hogy a térkép készítője valamiféle régi Google autós-térképet vett elő és módosítások, frissítések nélkül tette azt ki utcáinkra.
Az, hogy régi, az nyilvánvaló, az hogy a Google térképből készült, az sok olyan apró hibából látszik, amely a Google-n jelent meg (onnan került át ide).
Nem tudjuk, hogy a Google kap-e a régi térképért szerzői jogdíjat, nem tudjuk, hogy a készítő miért nem vette figyelembe Budakalász pár több évtizedes tulajdonságait, vagy legalább miért nem egyeztetett a legfontosabb friss fejlesztésekről az Önkormányzattal.
Pár észrevétel, hiányosság a teljesség igénye nélkül és nem feltétlenül fontossági sorrendben:
1. hiányzik a Gyümölcs u. - Gerinc u. új gyalogos átjárás (!)
2. nincsen jelezve a Szentendrei út - Sport u. közötti töltésen kerékpárút
3. nincsen a Mátyás király u. - Rózsa u. gyalog átjárás
4. nincsen a Martinovics Ignác u. egyirányúsítva
5. nincsen a Bethlen G. u. egyirányú szakasza jelezve
6. hiányzik a Szegfű u. - Szent László u. sarkán a park
7. hiányzik a Liget u. - Boróka u. közötti gyalogos átkötés
8. hiányzik a Kolónia u. - Klinger H. u. gyalogátjárhatóság
9. hiányzik a Hársfa u. végén a töltésre átvezető gyaloghíd (!)
10. hiányzik a Sport u.-tól a Barát patak keleti oldalán benyúló kivilágított gyalogösvény
11. a Málna u. nem szerepel a térképen, a Bánya u. van helyette?
12. a Holló u. déli végén a Völgy u.-val párhuzamosan hiányzik egy
13. ...és még egy új közterület-szerű kiszolgáló utca
14. nincsen a Tündérvirág utca elnevezve, pontosítva
15. nincsen a Csillagvirág utca elnevezve, pontosítva
16. nincsen a Harangvirág utca elnevezve, pontosítva
17. hiányzik a Sólyom u. déli végéből a Berdó közre való gyalog átjárás
18. a Klisovác u.-ról nyíló Rozália utca kérdéses (a Dolinai u. déli végéhez közel)
19. a Bozót u. és a Telkes u. között velük párhuzamos átjárás nem használatos/zárt
20. hiányzanak a Szőlő u. jellegzetes kis zsákjai (2 db)
21. a Szüret utca átjárhatónak van jelezve, holott csak gyalog átjárható a vége
22. a HÉV vonalán való gyalogátkelés a Szentistvántelepnél sem a Szent L. u.-nál, sem a Széchenyi I. u.-nál nincsen jelezve
23. a Csapás utca nyugati végén a járműforgalom által járhatatlan átjutás nincsen jelezve
24. a HÉV vonalán a Táncsics u.-nál a Vasút sorra való gyalogátjáró nincsen jelezve
25. a Tanító u. nyugati végén a töltésre följutás jelzetlen
26. a Kispap u. keleti végében a József Attila utcára kijutó gyalogátjárás nincsen jelezve
27. a Bokros u. déli végén a Pomázi útra levivő lépcső nincsen jelezve
28. a Patakpart Iskola parkoló szervizútja nincsen jelezve
29. a Napvirág Idősotthon körbe sétaútja a nyilvánosan járható parkolóúttal egy kategóriának van jelölve
30. a Kamilla u. délkeleti végén a Klisovác u.-ra lejövő gyalog-átjárás nincsen jelezve
31. a Diófa u. déli végén a Szegély u.-ra történő gyalogos átjutás (bár nem tökéletes), de nincsen jelezve
32. a Szüret u. északkeleti végén a Taván u.-ba levezető lépcső valami ősi Google térképi hibával duplázva van jelezve
33. a Szőlőskert u. déli végén a Hegyalja u.-ra jutó gyalogátjáró nincsen jelezve
34. a Hegyalja u.-n itt lévő kis visszafordító utcaforduló nincsen jelezve
35 a Lovas dűlő déli részétől nyugatra valami út van jelezve, ami föltehetően nincsen (már?) ott
36. a Sólyom utcától nyugatra lévő (vele párhuzamos) zsákutca végén a Damjanich u.-ra kijutó gyalogátkötés nincsen jelezve
37. a Barackos u. déli harmadában nyugatra való kis átkötést ellenőrizni kellene, föltehetően hibásan van jelezve
38. az Auchan háta mögött a Barát patak felé, végül a Sport u.-ra való gyalog kijutás nincsen jelezve
Tévedhetetlenek mi sem vagyunk,de összességében mindenképpen látszik, hogy egy igen régi, föltehetően Google térképről másolt, kimondottan autós útvonal-tervezésre készült térképet úgy tettek ki a városba, hogy előtte sem helyszínelés, sem a Helyi Építési Szabályzattal való összenézés, sem az Önkormányzattal egyeztetés nem történt. Különösen hiányoznak a városunkat kimondottan jól élhetővé tevő gyalogos átjárások függetlenül azok több tíz éves vagy éppen friss sikerként kialakított mivoltuktól.
Javítandó.
Hasonló munkához javasolt a városhoz (lakhelyben és lélekben is) közelebb álló térképkészítő alkalmazása, más (igazi térképkészítők által ismert) naprakész forrásokkal való összevetés.
Hozzászólások