Archívum
- Home
- Archívum
Webfejlesztő és tesztelő önkénteseket keresünk a Járókelő.hu csapatába
Otthonosan mozogsz a PHP, a HTML és a CSS világában? Vagy esetleg szívesen kutatsz hibák után egy weblap fejlesztői környezetében? És raadásként még az épített környezeteddel is törődsz, és szeretnél hozzájárulni, hogy a településeink tisztábbak, rendezettebbek és biztonságosabbak legyenek? Akkor csatlakozz önkéntesként a Járókelő.hu IT csapatához, és segíts a Járókelő weboldalának fejlesztésében!
Kaptunk egy ajándék sátrat! Köszönjük!
A Járókelő Egyesületet az Expodom Kft. lepte meg egy ajándékkal. Önkénteseink időnként rendezvényeken, workshopokon képviselik a csapatunkat, és ezzel a szétnyitható sátorral ezentúl teljesen felkészülten érkezhetnek majd minden szakmai eseményre. Nagyon köszönjük nekik a rendezvénysátrat, és reméljük, minél több helyre vihetjük majd magunkkal.
Átalakítások a COVID alatt – mi maradt belőlük?
2020-ban a városok nyitott utcákkal, teraszokkal és új kerékpársávokkal reagáltak a COVID-19-re. Úgy tűnik, ezeknek a változásoknak egy része tartósan is velünk marad – a gyalogos- és kerékpárosbarát városok szószólói a működő dolgokból tanulhatnak, hogy még több utcát tervezhessenek újra sikeresen.
Az intelligens városok megkönnyíthetik a fogyatékkal élők életét?
Az elmúlt években a digitális technológia fejlődése vitathatatlanul könnyebbé tette az emberek életét. Most, hogy ez a technológia az új, intelligens városok építésének is központi eleme, mire kell figyelni, hogy a fogyatékkal élők életét ne bonyolítsa, hanem inkább segítse? Hogyan lehet minden egyedi igényt figyelembe venni? Lényegében, hogyan lehet egy intelligens várost befogadóvá tenni?
Közlekedési egyenlőség – kísérleti programok az USA-ban
Számos amerikai városban kísérleteznek univerzális mobilitási programokkal, vagyis támogatják a buszozást, az elektromos kerékpárokhoz és robogókhoz való hozzáférést a gazdasági fellendülés reményében.
A legnépszerűbb ügyek és a legkeresettebb illetékesek 2021-ben
A Járókelő Közhasznú Egyesületnél azon dolgozunk, hogy a lakosság által jelzett közterületi problémák fotóit és leírásait eljuttassuk az önkormányzatoknak és a városi szolgáltatóknak. Erről itt olvashatsz bővebben. Önkéntes csapatunk naponta több száz hozzánk érkező ügyet közvetít ki, és nézi át a róluk szóló levelezést. Ebben a cikkben bemutatjuk, hogy melyek voltak 2021-ben a legnépszerűbb ügytípusok, […]
Amikor megyek a városban, szinte látom a tárgyak fölött az illetékeseket
Reith Péterrel megfordult a világ az utóbbi években. Elkezdett figyelni az étkezésére, többet mozog, az alkalomhoz illő közlekedési eszközt választja, így ha az a praktikusabb, akkor inkább bringázik vagy vonatozik. Mindeközben a tágabb közösségének is megpróbál visszaadni, a Járókelő és a 10 millió Fa önkénteseként hozzájárul környezetének jobbá tételéhez is.
Kölcsönözz vagy oszd meg a sajátodat! – megosztáson alapuló közlekedési módok Budapesten
Budapesten a megosztáson alapuló közlekedés viszonylag új, először 7 évvel ezelőtt jelent meg a MOL Bubi közbringa-szolgáltatás bevezetésével. De mit is értünk megosztáson alapuló közlekedés alatt? Ez általában egy “felszerelés alapú” közlekedési rendszer: a felhasználók nem birtokolnak saját járműveket, hanem csak a tényleges utazási idő erejéig veszik igénybe azokat. A járművek tehát a szolgáltatást nyújtó cégek […]
Egész Birmingham csökkentett forgalmú övezetté alakul
Birmingham önkormányzata a városi gépkocsiforgalmat egy körgyűrűre terelné és ezzel egyidőben a közösségi közlekedést is fejlesztené.