Archívum
- Home
- Archívum
„Hagyjuk, hadd hálózza be a várost!” – mondják Párizs farmerei
A francia fővárosban a régi elhagyatott, föld alatti parkolóktól egészen az égig bezárólag zajlik a mezőgazdasági forradalom. A fények városa alatt a mélyben térhódításba kezdtek a gombák, hogy régi élőhelyüket visszaszerezzék.
Buenos Aires bevezette a 10km/órás övezeteket
Buenos Aires vezetése néhány évvel ezelőtt úgy döntött, hogy a szűk belvárosi utcákat a megváltozott igények alapján átalakítja, több teret adva a gyalogosan és kerékpárral közlekedők számára.
Újra kell indítanunk városaink működését. De ehhez mindenképpen változtatásokra van szükség.
A washingtoni The Brookings Institution cikke a koronavírus megjelenése nyomán hosszú távon szükségessé váló változtatások bevezetésére hívja fel a figyelmet. Hosszútávú küzdelemre kell berendezkednünk a koronavírussal szemben. De vannak intézkedések, amelyeket már most meg tudunk lépni, és meg is kell lépnünk, hogy lezárt városainkat felkészítsük a jövő kihívásaira.
Nem csak ronda, de illegális is? Rejtélyes reklámhálók Budapesten
A belvárosi homlokzatokat csúfító reklámhálók jelensége nem új keletű probléma. Az egyik városi blog, az Urbanista többször is foglalkozott már a kérdéssel. Sőt, pár évvel ezelőtt az egyik olvasójuk önkéntes nyomozásba fogott és arra jutott: minden valószínűség szerint “fantom-építkezésekről” lehet szó a hálók helyéül szolgáló belvárosi helyszíneken. A helyzet az, hogy a Járókelőre érkező bejelentések […]
A kerékpározás fénykorát jelenti a globális egészségügyi járvány
A koronavírus világméretű járvánnyá válásával párhuzamosan a lakosság nagy részének valamilyen módon korlátozva van a mozgása. A fertőzés terjedésének csökkentése érdekében az embereknek otthon kell maradniuk. Ez alól csak pár kivétel van, mint a szükséges élelmiszerek és gyógyszerek beszerzése vagy a napi szükséges testmozgás a szabadban. Annak érdekében, hogy a mindannyiunk egészségét veszélyeztető járványt és […]
Sosem volt még ekkora szükség egészséges utcákra, mint most
Létezik egy olyan csodagyógyszer, amely segít az embereknek átvészelni a távolságtartással, távmunkával és hosszú bezártsággal terhelt járványügyi veszélyhelyzetet. Ez az egészséges városi környezet, amely lehetővé teszi mindenki számára, hogy akár már a lakóhely közvetlen környékén is – legyen ez akár a belvárosban – egy biztonságos és zöld környezetet élvezhessen, és ne kelljen ezért egy messze […]
Szemét és rongálás a budai kirándulóhelyeken
Fővárosunk budai oldala természeti adottságainak köszönhetően bővelkedik zöldterületekben, ám az ezzel járó előnyök nincsenek kellőképpen kihasználva. Az egyik legutolsó kirándulás-kompatibilis őszi napon jártam utána több, tömegközlekedéssel is könnyen megközelíthető terület aktuális állapotának és látogatottságának. Emellett kiemelek még egyéb olyan területeket, amelyek megközelítése nem a legkézenfekvőbb, de rengeteget lehetne javítani rajtuk. Héra Barnabás beszámolója.
A varázsszó: forgalomcsökkentés, avagy itt a nemzeti gyalogos minimum
Készül a jelenlegi KRESZ módosítása. Az erről szóló szakmai egyeztetésre pedig a Járókelő is meghívást kapott, mert a döntéshozók végre úgy érezték: az autóval és biciklivel közlekedők csoportja mellett ideje meghallgatni a járókelők szempontjait is. Az egyeztetésen Sebők Máté humánökológus képviselte a Járókelőt. Itt olvashatjátok, hogy milyen szempontok szerint.
Párizsból 15 perces város lesz. Budapesten vajon működne?
A kérdést sem érted? Nem csoda. A felvetés Párizs főpolgármesterétől származik, aki kijelentette: eljött a 15 perces városok kora. Anne Hidalgo 6 éve tartó főpolgármestersége alatt alapjaiban változtatta meg a francia főváros autós kultúráját és a közösségi közlekedést. Most azt mondja, hogy az ideális városban, lakj akár a peremkerületekben is, 15 perc alatt el kell […]