Archívum
- Home
- Archívum
Nincs élhető közterület gyalogosbarát kialakítás nélkül
A belvárosi és azon belül is a nagykörúti forgalomcsillapítások kapcsán egyre nagyobb hangsúlyt kap az a megközelítés, hogy nem elsősorban autós vagy kerékpáros szempontokról kell beszélni, hanem az adott környék vagy útvonal élhetőségét kell javítani a helyi érdekek lehető legnagyobb fokú figyelembevételével.
Városfejlesztés egyszerűen – mitől olyan hatékony a taktikai urbanizmus módszere?
Árnyékos fákkal és kényelmes ülőhelyekkel teli közterek? Interaktív, minden generáció számára élvezhető játszóterek? Ezek az elképzelések mostanra a világ megannyi nagyvárosában nemcsak elméleti tervek, hanem a gyakorlatban is egyre többször valósulnak meg, sok esetben a mostanában egyre népszerűbbé váló taktikai urbanizmus módszerével.
A Nagykörút jövőjéről kezdeményezünk közös gondolkodást
A Járókelő csapat is csatlakozott ahhoz a civil csoporthoz, ami a Nagykörút jövőjéről kezdeményez közös gondolkodást.
Panama Camina: a gyalogosok tempójában
Az elmúlt évtizedekben a városi népesség gyarapodása nemhogy nem állt le, de folyamatosan nő. Dél-Amerika és a Karib-térség országai már most elérték azt a szintet, amelyet a világ népességére vetítve 2050 körülre jósolnak különböző szervezetek, miszerint a lakosság közel 80%-a urbanizált körülmények között fog élni.
Újlipótváros-szuperblokk – civil kezdeményezés az élhető közterületekért
Az Újlipótvárosi-szuperblokk csoport megalakítójával, Marinov Péterrel beszélgettünk a XIII. kerület forgalomszervezési és parkolási problémáiról, hogy mitől lesz élhető egy városrész, hogyan működik a civilek és az önkormányzat közötti egyeztetés, és arról is, hogy hogy is áll most a Budapest Főváros Önkormányzata által elindított forgalomcsillapítási mintaprojekt a kerületben.
A barcelonai és az újlipótvárosi Szuperblokk
Az Egészséges utcák elképzelés lényege, hogy a köztereket, utcákat az emberek egészségének, életminőségének figyelembe vételével és annak védelmében tervezzük meg, ezzel egy egészségesebb, élvezhetőbb környezetet biztosítva a lakosság számára. A megközelítés 10 indikátoron alapul, amelyek többek között a tiszta levegő, az árnyékos pihenőhelyek vagy a biztonságos gyalogos közlekedés koncepcióját tartalmazzák.
“A fejlődést kicsiben, a saját környezetében bárki kezdeményezheti”
A Járókelő.hu egy olyan weboldal, amely 2012 óta segít a városlakóknak abban, hogy jelezhessék a kátyúkat, letört szemeteseket, lekopott zebrákat és egyéb közterületi problémákat a lakóhelyükön. Fónai Kende a Járókelő önkéntese, ezenkívül tömegközlekedés rajongó és egyetemista. Szeptemberben kezdi a turizmusfejlesztés és térségmenedzsment specializációt. Szerintünk, ha rajta múlik, a legvonzóbb célpont leszünk az utazók számára. Amikor […]
“Ez egy nagyon jó lehetőség arra, hogy üzeneteket juttassunk el”
Graffiti, dekoráció, művészet? A mostanában csendesebb bulinegyedben a Neopaint óriási tűzfalfestményei, a turisták és a streetfotósok kedvenc témái között sétálhatunk. A már 15 éve működő csapat vezetőjével, Jankovits Barnabással beszélgettünk legújabb munkájuk, a Magyar népmesék Aranyborjú epizódjának egy jelenetét ábrázoló festményük “leleplezése” kapcsán.
Karbonsemlegesség 2025-re – a koppenhágai mintaprojekt
Napjainkban a városok lakosságának nagyléptékű növekedése globális problémává vált. Jelenleg nagyjából a világ népességének fele lakik városi térségekben, azonban 2050-re ez az arány elérheti a 70%-ot is. Az egyre súlyosbodó éghajlati válság megköveteli, hogy minél fenntarthatóbb városokat alakítsunk ki, amelyek élhetők a jövő generációi számára is. Koppenhága átalakulása globális szinten is mintapéldaként szolgálhat.