Archívum

Ha megosztod, megoldod.

A Járókelő csapat 2012 óta segít a városlakóknak abban, hogy
bejelenthessék a kátyúkat, letört szemeteseket, lekopott zebrákat és
egyéb közterületi problémákat a lakóhelyükön.

Mi az a Miyawaki-erdő?

Mit gondolsz, mekkora helyre van szükség egy erdő telepítéséhez? A környezetrombolás legfőbb letéteményesei a városok. Noha a Föld felszínének kevesebb, mint 2%-át foglalják el, a városok az éghajlatváltozás, a biodiverzitás csökkenés és számos egészségügyi probléma fő okozói. Az ENSZ Habitat szerint a városok felelősek az összes üvegházhatású gázkibocsátás 70 %-áért és az energiafelhasználás 80 %-áért. A […]

Képzeljük el az iskolák környékét autómentesen!

Egy bevált londoni gyakorlat, amit már New York is követ. Néhány londoni környéken kialakították az első ún. School Street-eket, vagyis lezárták az utakat a forgalom elől reggel és délután az iskolák környékén, hogy a gyerekeket és főként a szüleiket gyaloglásra és kerékpározásra ösztönözzék.

Miért lassít le Európa?

Úgy tűnik, az egészségügyi, biztonsági és környezeti aggályok – a járvánnyal együtt – felgyorsítják a sebességcsökkentésre irányuló lépéseket az Európai Unióban és az Egyesült Királyságban is. Az utóbbi időben számos európai ország és régió hoz intézkedéseket annak érdekében, hogy csökkentsék a sebességet az utakon.

Az év végére még egy támogatás befutott!

A Járókelő Egyesület weboldala 2012 óta segíti a városlakókat abban, hogy a közterületen észlelt problémákat jelezhessék, és ezzel elősegítség a mielőbbi megoldásukat. Az egyesület önkéntesei akár napi 150-200 lakossági bejelentés fejleményeit gondozzák. Az elmúlt években felhalmozott tudás, így a munkát segítő kiterjedt adatbázis lehetővé teszi, hogy az ügyek a megfelelő illetékeshez kerüljenek, méghozzá a lehető […]

2020-ban a közúti problémák és az elhagyott autók zavarták leginkább a lakosságot

A Járókelőnél azon dolgozunk, hogy a lakosság által jelzett közterületi problémák fotóit és leírásait eljuttassuk az önkormányzatoknak és a városi szolgáltatóknak. A közel 80 fős önkéntes csapatunk naponta több száz hozzánk beérkező ügyet közvetít ki, és nézi át a róluk szóló levelezést. Ebben a cikkben bemutatjuk, hogy melyek voltak idén a legnépszerűbb ügytípusok, és kik […]

Újabb 21 belvárosi utcát alakítanak át Barcelonában, a járókelők érdekeit helyezik előtérbe az autók helyett

Barcelona központjában hamarosan minden harmadik utca a város “zöld tengelyévé” alakul, előnyben részesítve a biciklis és gyalogos közlekedést. Ezekben az utcákban a kereszteződések közösségi terekké válnak, így a környéken 200 méteren belül  elérhető lesz egy-egy kisebb park.

Hogyan érte el Oslo, hogy ne haljanak meg gyalogosok vagy kerékpárosok az útjain?

Manapság egyre több város vezetése dönt úgy, hogy a belvárost gyalogosbaráttá alakítva csökkentik a gépjárműforgalmat és ezzel együtt a halálos közúti balesetek számát. 2019-ben Oslóban senki sem halt meg közúti balesetben gyalogosként vagy kerékpárosként közlekedve. Mindösszesen egy halálos baleset történt, amikor valaki autójával egy kerítésbe hajtva életét vesztette. Ehhez képest a világ más fejlett országainak városaiban […]

A londoni forgalomcsillapított zónák kialakításának egészségügyi szempontjai

A londoni forgalomcsillapított zónák megjelenése továbbra is hisztérikus sajtóreakciókat vált ki az Egyesült Királyságban, ezért is szívmelengető látni, hogy milyen komoly támogatást élveznek a zónák a közegészségügyi szervek részéről.

Laikusként nem is gondolná az ember, hogy milyen összetett egy város működése

A Járókelő 2012 óta segíti a városlakókat, hogy a közterületen észlelt problémákat jelezhessék, és arra az illetékesek mielőbb megoldást találjanak. Bikes Anita két éve csatlakozott a csapathoz, és az egyik legaktívabb önkéntes ügykezelő, akinek szívügye, hogy tegyen a környezetéért, legfőképpen a zöldterületek megóvásáért, és másokat is örömmel segít ebben. Menhelyről kimentett, Hógolyó nevű cicája is kíváncsian […]