Archívum
- Home
- Archívum
Milyen egy igazi gyermekbarát város?
Sok városi gyerek számára az a realitás, hogy az idejük jelentős részét a négy fal között töltik és gyakran okoseszközökön játszanak. Néhány város azonban megpróbál szembemenni ezzel a jelenséggel a gyerekek egészségének érdekében, illetve azért, hogy tudjanak egymással találkozni, méghozzá szabad téren.
Önkénteseket keresünk a Járókelő ügykezelői csapatába
Törődsz a környezeteddel és szeretnél hozzájárulni, hogy a lakóhelyed tisztább, rendezettebb, biztonságosabb és szebb legyen? Akkor csatlakozz a Járókelő csapatához! Csömör, Esztergom, Miskolc, Pécs, Székesfehérvár és Szigetszentmiklós területét ismerő önkénteseket keresünk.
Út az “egyperces városok” felé
2020-ban a világjárvány miatt életbe lépő korlátozások több milliárd embert kényszerítettek arra, hogy szorosabb kapcsolatba kerüljenek a közvetlen környezetükkel. A legfelkapottabb kortárs várostervezési elmélet az úgynevezett 15 perces város volt, vagyis lehetővé tenni a lakosok számára, hogy egy 15 perces sétával vagy kerékpározással elérjenek mindent, ami a mindennapi élethez szükséges. A koncepció célja az üvegházhatású […]
Hogyan hozzunk létre zöldebb városokat? Dobjuk ki a térköveket!
A Hollandiát teljes egészében behálózó térkövek felszedése része egy olyan széleskörű kezdeményezésnek, amellyel az ország számos városában növelni lehet a zöldterületek arányát. Ha Rotterdam bármelyik negyedében teszünk egy sétát, nagy eséllyel sokkal zöldebbnek fogjuk találni az utcákat, mint néhány hónappal ezelőtt. Ennek az az oka, hogy az önkormányzatok a lakosság bevonásával a lakóházak és az […]
Önkéntes fordítókat keresünk a Járókelő.hu csapatába
Érdekel az urbanizmus, a várostervezési innovációk vagy a fenntartható közlekedés? Jól beszélsz angolul, és fordítói tapasztalatod is van? Szabadidődben szívesen olvasol a témában, és úgy gondolod, hogy másokat is érdekelhet? Csatlakozz fordító önkéntesként a Járókelő csapatához, hogy a világ nagyvárosainak izgalmas történeseit megoszthassuk itthon is!
Egy város, ahol a polgármester megkérdőjelezte, hogy az utcák mindenekelőtt az autókat szolgálják
South Bendben az autósok évekig úgy tartották, fogd az autód, érd el “mágikus sebességet”, és úgy száguldhatsz át a városon, hogy még csak nem is látsz piros lámpát. Amikor Pete Buttigieg 2012-ben polgármesterként hivatalba lépett, mindent megváltoztatott. Egy 25 millió dolláros tervvel állt elő, amely széles belvárosi egyirányú utcákat kétirányúsított, biciklisávokat létesített, illetve kiszélesítette a […]
Torinóban lineáris parkká alakult át egy elhagyatott villamosvonal
Torino legelső lineáris parkja 2020 júniusában debütált, eredetileg csak rövid időre nyílt volna meg. A 700 méter hosszú villamosvonalat a város a Torino Stratosferica kulturális egyesületnek adta át ideiglenes átalakításra. Olaszország negyedik legnagyobb városában a Pó folyó hídján áthaladó zöld sávot a nyári hónapokban nyitották meg a közösség számára, hogy a pandémia közepette egy kis […]
Jól indul az év: a Járókelő pályázati támogatást kapott!
A Járókelő Egyesület 2012 óta segíti a városlakókat abban, hogy a közterületen észlelt problémákat jelezhessék, és ezzel elősegítsék a mielőbbi megoldásukat. Az egyesület önkéntesei több száz illetékessel, köztük önkormányzatokkal, közműszolgáltatókkal, távközlési szolgáltatókkal, áruházláncokkal, üzletközpontokkal, közterület-felügyeletekkel vagy akár a rendőrséggel is leveleznek, ha kell. Az elmúlt években felhalmozott tudás, kiterjedt adatbázis teszi lehetővé, hogy az ügyek […]
A debreceni roncs, ami nem kell senkinek, de még az illetékeseknek sem
A Járókelő.hu weboldal több mint nyolc éve segíti a városlakókat abban, hogy a közterületen észlelt problémákat jelezhessék, és arra az illetékesek mielőbb megoldást találjanak. A platform nem csak a budapestiek számára nyújt ingyenes szolgáltatást, de 25 vidéki városban vannak önkénteseik, akik a jelzéseket fogadják és továbbítják a megfelelő címekre. Debrecenben egy négy fős csapat kezeli […]