Miért zavar össze minket a BKK a mozgólépcső menetirányának megcserélésével?

  • Home
  • Miért zavar össze minket a BKK a mozgólépcső menetirányának megcserélésével?

Járókelő Blog

Hírek, olvasnivalók városokról és a Járókelőről, nemcsak városlakóknak.
Még többet szeretnél belőlünk? Iratkozz fel a hírlevelünkre!

Miért zavar össze minket a BKK a mozgólépcső menetirányának megcserélésével?

Újabb érdekes bejelentés, ezúttal a Kálvin térről. A kicsit nyakatekert megfogalmazású bejelentés így szól: 

A Kálvin téren a 3-as és a 4-es metró közötti mozgólépcsők irányát megváltoztatták. Így amikor valaki a 4-es metrótól indulva leér a mozgólépcsőn, a terelő korlát a baloldalra vezeti. A leérkező utasok összezavarodva a szemből érkezőket keresztezve a jobb oldalra mennek. 

9c2005fc580f8b9baf4b33cb0141fc3a32fc61c0.jpg

Majd amikor a 3-as metró feljáratához érnek tapasztalják, hogy ott is megváltozott és megint keresztezni kell a leérkezők útját. Eddig itt a jobb oldali közlekedés volt a megszokott a terelő korlátok is úgy vannak kialakítva. Más megállóknál is történt ilyen változás.

A bejelentő azonban olyan ábrát is csatolt, ami egyértelművé teszi, miről is van szó. Íme:

3aea75447e5c2e983dcd01a96f53040fef59c56d.jpg

 Ugye, így már érthető. És akkor adódik a kérdés: miért is volt szükség erre az … “izére”? Hát, a BKK megválaszolta, íme az indoklás:

Tisztelt Bejelentő! 

A mozgólépcsők haladási irányának időszakonkénti megváltoztatását műszaki szempontok indokolják. A haladási irány megváltoztatását a könnyebb átállás érdekében a nyári menetrendi időszakra ütemeztük, hiszen kevesebb utassal számolva ez a változás nem okoz komolyabb fennakadást az utasforgalomban. 
A mozgólépcsők élettartamát növeli, illetve havária esetén a használhatóságukat biztosítja, ha folyamatosan – mindkét irányban – működtetjük azokat. Ha állandóan egy irányban működnének, akkor fennállna a veszély, hogy a kopások miatt a lépcsőt nem lehet a fordított irányban járatni. 
Utasaink megértését és türelmét kérjük, az átmeneti kellemetlenség miatt elnézést kérünk. 

Várkonyi Ágnes 
BKK Zrt.

Ez is megoldódott! 🙂 

Támogasd a Járókelőt, már több mint 3000 problémát segítettünk megoldani Budapesten.