Hiányzó kerékpáros átvezetés
FRISSÍTÉS: 2023.07.03
A bejelentő visszajelzése alapján:
,,Egyelőre nem történt semmilyen változás.
Ellenben kicsit bentebb, a stadionhoz vezető zebra előtt a városba befelé vezető oldalon a kerékpársávot "védő" összes műanyag poller ki van döntve - már az aljzatuk is letört. Ezeket is jó lenne pótolni, mégpedig lehetőleg valamilyen masszívabb kivitellel, ami hatékony védelmet ad a kerékpársáv számára."
----
A Népliget mellett az Üllői úton a közelmúltban elkészült az irányhelyes kerékpársáv - ami nagyon jó és hasznos, hiánypótló fejlesztés! A városba bevezető (északi, kőbányai) oldalon a sáv jelenleg a Borbás Vince sétánytól indul. A Borbás Vince sétányig, az ottani lámpás gyalogátkelőig a járdán kialakított (hol osztott, hol osztatlan) gyalog- és kerékpárút vezet a Ceglédi út - Üllői út kereszteződéstől, ez azonban a Borbás Vince sétánynál elkanyarodik északra, a Népliget belsejébe, majd a Népliget belső útjába vezetve véget ér, nincs kapcsolata az új kerékpársávval. A Borbás Vince sétány - Üllői út sarkán a lámpás kereszteződésen csak gyalogátkelő vezet át, tehát a gyalog- és kerékpárútról jelenleg nem vezet kijelölt átvezetés a kerékpársávra, és a Népligetbe beforduló autók figyelmét sem hívja fel semmi az útjukat egyenesen folytató kerékpárosokra. (A kerékpárosokat jelző tábla a 20 m-es kiegészítő táblával a kerékpárosok Népliget belseje felé vezető, régi becsatlakozási pontjára mutat).
Jó lenne itt szabályos kapcsolatot kialakítani a két kerékpáros infra között: vagy egy kerékpáros átvezetést a gyalogátkelő mellé, vagy az Üllői útnak a Balkán utca és a Borbás Vince sétány közötti szakaszára fel kellene festeni a kerékpáros nyomokat a kanyarodósávba (mivel a szélső sávból csak a Népligetbe lehet bemenni, eleve nincs nagy autóforgalom, még leginkább a metrópótlókra kell figyelni, amikor azok járnak), ill. kiegészítő táblával engedni a kerékpárosoknak az egyenes továbbhaladást a kerékpársáv felé (és a kanyarodósávot lezáró terelőelemet úgy átalakítani, hogy elférjen mellette egy bicós - valamilyen fizikai terelésre viszont valóban nagy szükség van, hiszen napi rendszerességgel látom, hogy az új stadionnál kialakított új zebránál rendszeresen döntik ki az autók a kerékpársávot védő műanyag bólyákat). Utóbbi (a kerékpáros nyom) hosszabb távon talán jobb megoldás lenne, hiszen a vasúti híd alatt igen szűk a hely, és a Gyárdőlőről, a József Attila lakótelepről gyalog is leginkább itt lehet megközelíteni a Népligetet, az új sportlétesítmények is növelik a gyalogosforgalmat, valamint a kerékpárosok száma is növekszik (ez a fő kerékpáros út Délkelet-Pestről a Belváros felé). A gyalog- és bicóutat célszerű megőrizni azok számára, akik félnek az autóforgalomtól (ugye családok is mennek kerékpárral a Népligetbe), a kerékpáros nyom viszont legális lehetőséget teremtene a gyakorlottabb bicósoknak, hogy az úttesten érjék el a kerékpársáv kezdetét, a gyalogosok zavarása nélkül.
Hozzászólások
Nem, sajnos félreértik a problémát. A probléma az, hogy a Ceglédi úttól indulva gyalog- és kerékpárút van kijelölve az Üllői út kőbányai oldalán a járdára. Ez átmegy a vasút...
Amennyiben jól sikerült követni a bejelentés hozzászólás-folyamát, most a IX. ker. Üllői út – Fék utca kereszteződésben kérik az elhajló oszlopok pótlását, melyek a kerékpársávot...
Ellenben kicsit bentebb, a stadionhoz vezető zebra előtt a városba befelé vezető oldalon a kerékpársávot "védő" összes műanyag poller ki van döntve - már az a...
A IX. ker. Üllői út – Borbás Vince sétány kereszteződésben valóban hiányzik a kerékpárosátvezetés, az Üllői úton közlekedő kerékpárosoknak.
Jelenleg folyik az Üllői úti kerékpáro...
Jelenleg kidolgozás alatt van az Üllői úti kerékpáros infrastruktúra további fejlesztése. Amint a Főpolgármesteri Hivatal, a BKK Zrt. és Társaságunk együttműködésében megszületik...