Javaslat TVM automata szoftverének módosítására
Tisztelt BKK, illetékes szakterület!
Gyakori használója vagyok jegy- és bérletkiadó automatáiknak. Egy építő jellegű észrevételt szeretnék tenni az automaták szoftverének módosítására. Erre azért kerítek sort, mert már nem először, nem kis időmet rabolja el nekem, vagy utastársamnak egy bizonyos hiba: valamelyik fizetési funkció inaktivitása. Tudom, hogy egy fizetési funkció elérhetetlenségét számos jelenség vagy hiba okozhatja. Kérésem az lenne, módosítsák az automata szoftverjét úgy, hogy az még a vásárlás előtt, vagy annak megkezdésekor jelezze az ügyfélnek, ha a készpénzes vagy bankkártyás fizetési mód nem elérhető.
Sajnos az automatáknál gyakran fordul elő az, hogy az utas hiába szeretne, nem tud jegyet vagy bérletet vásárolni a fentebb említett hibajelenségek miatt. (Konkrét példák: 2015.12.27. este fél 9 körül az Oktogonon 3-ból 3 automata egyáltalán nem fogadott el készpénzt (itt ügyfélszolgálati bejelentés is történt), 2016. 01. 04. reggel 7 körül az Árpád híd metróállomás aluljárójában 3-ból 2 automata nem fogadott el készpénzt, 2016.02.20. este 9 körül a Nyugati pályaudvar metróállomás bejáratánál (Nagykörút felől) 2 automatából 2 nem fogadott el készpénzt.)
Gondoljanak bele, egy bérletvásárlásnál az ügyfélnek mennyi ideje veszik kárba azzal, hogy több automatát is feleslegesen végigpróbál. Jelenleg csak akkor szembesülhet valamelyik fizetési mód inaktivitásával, ha kiválasztotta a terméket, annak érvényességét, az igazolványának típusát, begépelte annak azonosítóját, majd dönt az esetleges számlaigényéről. Miután végigcsinálta ezt a percekig tartó procedúrát, csak akkor láthatja, hogy egyáltalán tud-e fizetni. Amennyiben nem, úgy logikusan megpróbálja a szomszédos gép(ek)et igénybe venni, de mint fentebbi példáim is mutatják, gyakran ez sem megoldás. Véleményem szerint rendkívül hasznos és hiánypótló fejlesztés lenne, ha az automata már a vásárlás megkezdésekor, vagy az előtt felhívná az utas figyelmét arra, ha esetlegesen nem tud készpénzzel vagy bankkártyával fizetni. Ezzel sok időt takaríthatnának meg ügyfeleiknek, valamint sok kényelmetlenségtől, bosszúságtól szabadítanák meg az utasokat.
Kérem, vizsgálják meg ezen fejlesztés lehetőségét, és ha lehet, mihamarabb szíveskedjenek beépíteni automatáikba!
Köszönettel és tisztelettel,
Fónai Kende
Hozzászólások
Társaságunkhoz érkezett „Bejelentés a www.jarokelo.hu oldalról (9455)” tárgyú elektronikus levelükkel kapcsolatban az alábbiakról tájékoztatjuk:
Tisztelt Levélíró!
Köszönjük a megke...
Hidd el, percekig tart. Főleg idősebbeknél, akik már nem látnak olyan jól, este sötétben amikor keresgélni kell a PIN kódnak a számokat, sőt akik nem rutinosak a dologban, mert csak igen rit...
Társaságunkhoz érkezett „Bejelentés a www.jarokelo.hu oldalról (9455)” tárgyú elektronikus levelükkel kapcsolatban az alábbiakról tájékoztatjuk:
Elnézést kérünk a kellemetlenségekért...