Hiányzó / felesleges buszjárat a XI. kerületben
FRISSÍTÉS 2022.01.21.:
A bejelentő válasza:
"Továbbra sem történt semmilyen változás, amiről írtak. Bár azt továbbra sem tudjuk, hogy egyáltalán milyen időtávon gondolkodnak.
Közben meg már az is kiderült, hogy mennyibe kerül az üres busz felesleges közlekedtetése: https://www.kozlekedotomeg.hu/budapest/jegyautomatakat-szerel-le-sporolas-miatt-a-bkk-kozben-75-millio-forintot-fizet-egy-ures-buszjaratert/ "
-----
FRISSÍTÉS 2021.10.21.:
A BKK válasza:
"Köszönjük megkeresését. A BKK szakterülete azt válaszolta, hogy a XI. kerület hálózati fejlesztéseit bemutató társadalmi egyeztetés a térség időközben bekövetkezett rohamos ütemű fejlődése következtében meghaladottá vált, ezért a BKK fejlesztési elképzelései az abban foglaltaktól eltérő tartalommal valósulhatnak meg. A 103-as autóbuszvonal várható megszüntetésével a BKK egy új, közvetlen belvárosi kapcsolatot nyújtó gyorsjárat indítását tervezi pl. az Andor utca, a Szerémi út, a BudaPart és az Infopark térségének színvonalas kiszolgálása érdekében. A tervezett hálózati módosításokról a társaság természetesen időben tájékoztatja ügyfeleit."
-----
2019. nyarán elérte az 1-es villamos a sok évtizede tervezett végállomását az Etele téren. Egy ekkora vonumenu változásnál természetesen többről van szó, hogy a villamos pár megállót tovább megy. Ennek megfelelően tervezték a térség közlekedési hálózatának átalakítását. Például a 103-as busz átkerült volna az Etele útról az Andor utcára, északon pedig elérte volna a Móricz Zsigmond körteret és 203-as néven közlekedett volna. Erről a már szokásossá vált társadalmi egyeztetést ki is írta a BKK: https://bkk.hu/fejlesztesek/tarsadalmi-egyeztetes/tarsadalmi-egyeztetes-1-es-villamosvonal.5845/
A honlapjukon a hivatkozott társadalmi egyeztetés lezárt státuszú lett, viszont a tartalmából semmi sem valósult meg immár második éve. A 103-as ma is jár, ráadásul olyan paraméterekkel amikről sehol sem volt szó. Vasárnap nem is közlekedik a busz de amikor épp jár, akkor is fél óránként jár. Hogy ezt kitől és milyen egyeztetésen kérdezték és mi alapján változott... Ez a vonal az utolsó 1 megállót - kb. 500 méter - leszámítva teljesen párhuzamos az 1-es villamossal. Azon kívül, hogy a Vahot utcából átszállás nélkül el lehessen jutni az Újbuda Centerbe, nincs sok értelme közpénzen üzemeltetni ennyi különbségért, miközben más közeli térség kiszolgálatlanul maradt. Ráadásul a 30 perces követés az amit nem várnak meg az utasok, már most megéri 1-essel menni és 5 percet sétálni. Persze az ilyen járaton mindig lesz néhány utas. Így a létét meg lehet indokolni azzal, hogy nem üresen jár. Egy ilyen járattal szemben a tervezett 203-as - ami az Andor utcában közlekedve - új térséget kapcsolna be a tömegközlekedésbe, fájóan hiányzik. Onnan csak hosszas sétával és átszállással (vagy autóval) lehet elérni az említett környéket. Adódik a kérdés, ha a 103-as életbentartására az Újbuda Center átszállásmentes elérése az érv az Etele úton még egy a villamossal teljesen párhuzamos busznál is, akkor a máshol lakóknak miért nincs közvetlen buszuk? Az egyik lakótérségnek 2, míg a másiknak 1 közlekedési járat sem jár?
Az elmúlt 2 évben épült és a napokban kinyitott egy plaza az Etele téren, tovább épült a Szerémi út környéke. Ezeknek a tömegközlekedési ellátására pedig nem látni semmilyen akaratot. Mindeközben pedig már a nyitás napján megtelt a plaza 1300 darabos parkolója és a környéken még a fákon is az ideérkező látogatók parkoló autói lógtak. De ha ezeket nem vesszük, akkor már csak annyit is számíthat egy 203-as busz megindulása, hogy az Andor utca és környékéről is elérhetővé válna az Újbuda Center, Kopaszi-gát és némi sétával még az Infopark is.
Egyszerűen érthetetlen a mai helyzet, a lezáratlan egyezetetés lezártnak jelölése mindenféle információ nélkül, hogy miért nem valósult meg vagy mikor fog.
Jó lenne valóban lezárni a hivatkozott társadalmi egyeztetést. Ha az abban foglaltak végül sehogy nem valósulnak meg, akkor azt megindokolni és közzétenni úgy. Ha megvalósul, vagy az eredeti tervekhez képest módosítva, de megvalósul, akkor végre meglépni a változást!
Hozzászólások
https://bkk.hu/fejlesztesek/tarsadalmi-egyeztetes/tarsadalmi-egyeztetes-a-213-as-es-a-103-as-autobusz-kozlekedeserol.7664/
https://bkk.hu/fejlesztesek/tarsadalmi-egyeztetes/tarsadalmi-egyeztetes-a-213-as-es-a-103-as-autobusz-kozlekedes...
Tárgy: tájékoztatás
JAROKELO-BUDAPEST-00089974
Tisztelt Ügyfelünk!
A BKK köszöni megkeresését, melyet a Főpolgármesteri Hivatal Városüzemeltetési Főosztálya jutt...
Ezúton tájékoztatom, hogy levelét érkeztettük az FPH_KOZP- 9227 /2022-es érkeztetőszámon és továbbítottuk a Főpolgármesteri Hivatal Városüzemeltetési Főosztálya részére.
Tisztel...
Közben meg már az is kiderült, hogy mennyibe kerül az üres busz felesl...
Tárgy: tájékoztatás
JAROKELO-BUDAPEST-00089974
Tisztelt Ügyfelünk!
Köszönjük megkeresését. A BKK szakterülete azt válaszolta, hogy a XI. kerület hálózati fejlesz...